Màster Oficial - Gestió dels Recursos Humans a les Organitzacions
Perfil d'ingrés
El perfil és el d'un estudiant amb un títol previ en Psicologia, Sociologia, Relacions Laborals, Dret, Econòmiques, Administració i Direcció d'Empreses, o equivalents, que té com a objectiu especialitzar-se o aprofundir en una adquisició de competències en la gestió dels recursos de les persones en l'entorn laboral, o el d'un titulat que ha iniciat la seva carrera en l'àmbit dels recursos humans i que vulgui ampliar els seus coneixements.
El procés d'aprenentatge i avaluació contínua en el qual s'assenta el màster requereix de l'estudiant una capacitat d'aprenentatge continu, amb altes competències en organització i planificació del seu treball.
Finalment, cal tenir un coneixement mínim de la llengua anglesa per a la utilització de recursos bibliogràfics i de diferents fonts d'informació.
Coneixements
- Distingir els principis i marcs de caire psicosocial en la gestió dels recursos humans en contextos de les organitzacions.
 - Identificar necessitats de RH en les diferents àrees que configuren una organització des d’una aproximació proactiva i sistèmica.
 - Identificar les diferents àrees d’una organització en matèria de RH amb criteris tècnics i objectius que incloguin el disseny de plans operatius i protocols d’actuació en processos de desvinculació i noves incorporacions.
 - Descriure les particularitats dels diferents contextos i les seves implicacions en la funció de RH.
 - Reconèixer els punts forts, limitacions i biaixos dels marcs teòrics en l’àmbit dels RH.
 
Habilitats
- Aplicar coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context de recerca.
 - Distingir necessitats de RH en les diferents àrees que configuren una organització des d’una aproximació proactiva i sistèmica.
 - Diferenciar adequadament els conceptes jurídics i econòmics bàsics associats a la funció de RH.
 - Aplicar principis i marcs de tall psicosocial en l’anàlisi d’aspectes propis de contextos organitzacionals
 - Treballar en equip i amb equips professionals diversos en el context de les organitzacions.
 - Avaluar aspectes individuals i grupals que incideixen en el benestar dels membres en una organització.
 - Dissenyar plans operatius i programes específics de RH pertinents, viables i adaptats al context en què s’aplicaran.
 - Emprar el pensament crític i reflexiu per a la resolució de problemes, la presa de decisions i l’aprenentatge continu.
 - Avaluar l’impacte de l’aplicació dels processos en RH sobre les persones i les organitzacions, considerant aspectes socials i ètics i establint les millors oportunes.
 
Competències
- Comunicar conclusions i els motius i coneixements avançats que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d’una manera clara, objectiva i sense ambigüitats.
 - Valorar les particularitats dels diferents contextos i les seves implicacions en la funció de RH i el benestar.
 - Analitzar críticament els principis, valors i procediments que regeixen l’exercici professional per gestionar l’activitat professional, planificant, organitzant i controlant-ne l’ execució.
 - Proposar projectes i accions que estiguin d’acord amb els principis de responsabilitat ètica i de respecte vers els drets i deures fonamentals i la diversitat.
 - Valorar projectes, organitzacions i accions amb criteris de perspectiva de gènere.
 - Crear protocols i projectes que permetin desenvolupar, col·lectivament i individualment, el potencial de les persones que integren una organització.