Màster Oficial - Periodisme i innovació en continguts digitals

Presentació

El Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals respon a les necessitats d'innovació tecnològica de les empreses de periodisme i comunicació immerses en la societat de la informació. Els canvis generats per la introducció d'internet en el flux i gestió de la informació i la cada vegada més fructífera inserció de dispositius de producció de continguts en la vida quotidiana dels mitjans de comunicació, han motivat nombrosos estudis sobre l'ús d'eines tecnològiques en les redaccions, sobre les noves narratives digitals, sobre el paper dels nous processos de creació d'informació en la construcció de notícies, sobre el model de negoci de les empreses periodístiques i sobre el posicionament de nous productes periodístics en el mercat.

Els reptes anteriors requereixen d'un procés de formació de nous professionals que, a partir de l'adquisició de coneixement, experimentació i investigació sobre els avenços, tecnologies i reptes dels entorns comunicatius, aconsegueixin donar respostes a les exigències del nou ecosistema mediàtic.

Superada l'etapa d'investigació sobre l'estructuració de redaccions periodístiques i de l'adaptació dels missatges tradicionals al món d'internet, el Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals realitza una oferta de formació i experimentació lligada al procés de producció i gestió dels continguts, a la innovació en la generació de continguts per a diferents plataformes i a la necessitat de posicionament d'un producte informatiu en un context globalitzat, canviant i modular.

Sortides professionals

Les sortides professionals que ofereix el Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals estan relacionades amb nous perfils en els quals es relacionen la producció i la gestió de continguts amb l'aplicació innovadora de les tecnologies disponibles. Així, es proposen almenys sis tipus de perfils específics que es connecten amb una àmplia oferta de sortides professionals:

  • Periodistes especialitzats en l'àmbit digital
  • Gestors de continguts digitals
  • Periodistes de Big Data o de dades
  • Gestors de xarxes i community managers
  • Estrategs digitals o professionals en posicionament de continguts
  • Investigadors en l'àmbit de la innovació de continguts digitals.

Màster Oficial UAB

25 places
Presencial
Crèdits: 60 ECTS
Inici de la preinscripció 11/01/2019
Veure el calendari
Preinscripció oberta
Preu: 46,11€ per crèdit (estudiants UE o residents). Curs 2018-2019.
75€ per crèdit (estudiants no UE no residents). Curs 2018-2019.
Inici de curs 07/10/2019
Fi de curs 31/08/2020
Centre: Facultat de Ciències de la Comunicació
https://www.uab.cat/comunicacio/
Idioma:Castellà (90%) i anglès (10%)
Universitat coordinadora:Universitat Autònoma de Barcelona

Si tens dubtes o vols més informació pots omplir el formulari següent: *Camps obligatoris

Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició

Web del màster https://masterperiodismoeinnovaciondigital.com/