Activitats
Dimarts, 24 De febrer 2026
Dia · Setmana
15:30
Taller: Grup d'ajuda mutua en benestar emocional
Descripció:
Taller gratuït i obert a qualsevol estudiant de grau, postgrau, màster oficial o doctorat que experimenti malestar emocional o problemes de salut mental i que vulgui aprendre una eina col·lectiva per millorar el benestar.
L’objectiu és que al finalitzar el taller, les persones que hi participin puguin crear, si així ho desitgen, un grup d’ajuda mútua (GAM) en benestar emocional, un espai de suport mutu a la universitat. ActivaMent Catalunya Associació dinamitzarà aquest taller, que s’organitza amb criteris d’accessibilitat.
- Calendari: 24 febrer, 3, 10, 17 i 24 de març
- Horari: de 15:30h. a 17:30h
- Lloc: UAB. Pendent, confirmació als assistents per correu electrònic.
- Preu: Gratuït
- Hores totals: 50 hores de dedicació de l'estudiant (12 hores presencials)
- Places limitades: 15 places
Per qualsevol dubte sobre aquest taller, us podeu adreçar a benestar.emocional.sidi@uab.cat
Ubicació: UAB (lloc per confirmar)
Data: Dimarts 24, De febrer de 2026 - 15:30h
Data fi: Dimarts 24, De març de 2026 - 17:30h
Dimecres, 11 De març, 2026
12:00
Dona i Presó: Anàlisi de la situació actual de la població femenina en les presons catalanes des d’una mirada etnogràfica i de gènere.
Descripció:
Vols entendre què implica ser dona dins el sistema penitenciari?
Aquesta formació aborda la situació de les dones privades de llibertat al Sistema Penitenciari Català, posant el focus en les desigualtats de gènere que travessen el sistema i que impacten directament en el desenvolupament, la qualitat de vida i les oportunitats d’aquest col·lectiu.
S’analitzaran aspectes com el sistema judicial i penitenciari, la infraestructura dels centres, els programes de tractament, les opcions laborals, les activitats i la mobilitat dins la presó, tot des d’una perspectiva interseccional i crítica.
Us podeu inscriure en aquest enllaç.
Ponent: Ramon Florensa Rius (Antropòleg UAB / Treballador Social UdL). Investiga desigualtats de gènere a les 5 presons de dones de Catalunya (2023–act).
Formació del programa de justícia de la Fundació Autònoma Solidària.
Ubicació: Edifici Àgora – Plaça Cívica, Campus de la UAB
Data: Dimecres 11, De març de 2026 - 12:00h
Data fi: Dimecres 11, De març de 2026 - 13:30h
13:15
Teatre a la plaça Cívica: ‘Onades de dones’
Descripció:
En el context del mercat de pagès de la UAB i de la dinamització de la plaça Cívica com a espai de trobada i reflexió, tindrà lloc l’11 de març a les 13:15 h una proposta de teatre social titulada Onades de dones. La representació anirà a càrrec de La Xixa Teatre, el programa pioner català enfocat a formar professionals en el món de l’espectacle participatiu i pràctiques culturals crítiques. L’obra convida a reflexionar sobre les experiències i les lluites de les dones des d’una mirada crítica i participativa, posant en relleu la seva presència política i social a l’espai públic.
Ubicació: Plaça Cívica de la UAB
Data: Dimecres 11, De març de 2026 - 13:15h
18:30
Espai de reflexió: La Unió Europea, avui
Descripció:
El proper 11 de març a les 18:30 h, la Fundació Privada Sant Raimon de Penyafort, en col·laboració amb la UAB, organitza una nova sessió de l'espai de reflexió «La Unió Europea, avui», abordant els principals reptes i perspectives del projecte europeu. L'acte tindrà lloc a l'aula 1 de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona.
La sessió comptarà amb la participació de Marta Domènech, secretària de la Fundació i diputada de la junta de govern de l'ICAB, que obrirà l'acte; Joan Lluís Pérez, catedràtic de dret constitucional i membre de l'Institut d'Estudis Europeus de la UAB, que en farà la presentació; Gregori Garzón, professor de dret internacional públic i de relacions internacionals de la UAB i exjurisconsult del Parlament Europeu, que pronunciarà la ponència introductòria; Esther Zapater, professora de dret internacional públic i relacions internacionals i secretària general de la UAB; Maria Mut, professora de dret internacional públic de la UIC i de la UE; i Santiago de Nadal, advocat de l'ICAB. La sessió serà moderada per Xavier Puigdollers, advocat i patró de la Fundació. Cal confirmar assistència escrivint a fundaciósantraimon@icab.cat
Ubicació: Aula 1 del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (C. Mallorca, 283, Barcelona)
Data: Dimecres 11, De març de 2026 - 18:30h
Dijous, 12 De març, 2026
09:28
“Diversitat religiosa” amb Víctor Albert Blanco a El seient de l'especialista del Vagó de la Ciència
Descripció:
Víctor Albert-Blanco és investigador del grup Investigacions en Sociologia de la Religió (ISOR) de la UAB i professor de la UOC.
Al Seient de l’Especialista del Vagó de la Ciència, l'investigador parlarà sobre la diversitat religiosa a Catalunya i sobre la dimensió més pública i comunitària que està adquirint l'iftar, l’àpat amb què es trenca el dejú diari durant el mes de ramadà, en les societats europees, principalment a les ciutats.
L'activitat té lloc el 12 de març, sortint de Plaça Catalunya, a les 9.28 h, fins a la UAB.
Ubicació: FGC, trajecte Plaça Catalunya > UAB, a les 9.28 h
Data: Dijous 12, De març de 2026 - 09:28h
10:30
Exposició Murs: fronteres i drets humans
Descripció:
La Unitat de Cultura i el projecte de Responsabilitat Social Universitària de la UAB organitzen, del 16 al 26 de març, la primera edició de la Setmana de Cultura i Drets Humans. Les activitats compten amb el suport de la Facultat de Dret, la Facultat de Ciències de la Comunicació i la Fundació Autònoma Solidària de la UAB, entre altres entitats. La iniciativa se centra en la cultura com a motor de transmissió i defensa dels drets humans, així com per visibilitzar les desigualtats, crear una consciència crítica i fomentar valors com ara la dignitat, la igualtat i la llibertat.
Entre els esdeveniments que tindran lloc durant la setmana, el 12 de març a les 10:30 h, es durà a terme l’exposició artística «Murs». La presentació i visita guiada, que es farà a la sala d’exposicions de la UAB, està a càrrec de l’autor Roger Grasas. La mostra convida, a través d’un recorregut fotogràfic, a reflexionar sobre les fronteres contemporànies i les barreres físiques, polítiques i simbòliques presents al món actual, així com sobre les seves conseqüències socials.
Ubicació: Sala d’exposicions de la UAB
Data: Dijous 12, De març de 2026 - 10:30h