Detalle acuerdos

PLENARI 24-07-2025

Orden del día

  1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 25 de juny de 2025. [+]
  2. Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
  3. Informe del rector de la UAB.
  4. Àmbit acadèmic.

        4.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.

        4.2. Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2024-2025 dels estudis oficials de grau i de màster. [+]

        4.3. Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2023-2024 dels màsters de formació permanent i diplomes. [+]

         4.4. Aprovació, si escau, de la proposta d’informe al Consell de Govern de la UAB sobre la creació d’un títol de màster universitari. [+]

  1. Àmbit econòmic.

         5.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.

         5.2. Aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2024. [+]

         5.3. Aprovació, si escau, de la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2024. [+]

         5.4. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació del document 1 de l’acord PLE 29/2025 pres en sessió plenària de 21 de maig, relatiu al pressupost del Consell Social de la UAB de l’any 2025. [+]

         5.5. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de les tarifes de lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2025-2026. [+]

         5.6. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. [+]

         5.7. Aprovació, si escau, de la proposta d’autorització d’espais a Format en Formació Professional, SL.  [+]

         5.8. Aprovació, si escau, de la proposta de desvinculació de la UAB del patronat de la Fundació Privada d’Investigació Cardiovascular per la Promoció de la Salut i la Innovació. [+]

         5.9. Aprovació, si escau, de la proposta d’ampliació del capital de SIGMA, Gestió Universitària AIE (MP). [+]

  1. Aprovació, si escau, de la proposta de pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB. [+]
  1. Torn obert de paraules. [+]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió plenària del dia 25 de juny de 2025.

S'acorda (Acord PLE 40/2025)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 25 de juny de 2025.


4.2. Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2024-2025 dels estudis oficials de grau i de màster.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 17 de juliol de 2025 s’ha informat sobre la matriculació a la UAB dels estudis oficials de grau i de màster corresponent al curs 2024-2025 (document 1).

Vist l’interès de presentar la informació esmentada en el Ple del Consell Social.

Per tot l’exposat, en el Ple de 24 de juliol de 2025 s’informarà sobre la matriculació en els estudis oficials de la UAB i 

S'acorda (Acord  PLE 41/2025):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat de la matriculació en els estudis oficials de grau i de màster de la UAB corresponents al curs 2024-2025 d’acord amb el que consta en el document 1.


4.3.  Informació sobre la matriculació a la UAB en el curs 2023-2024 dels màsters de formació permanent i diplomes.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 17 de juliol de 2025 s’ha informat sobre la matriculació a la UAB dels estudis de màsters de formació permanent i diplomes corresponent al curs 2023-2024 (document 1).

Vist l’interès de presentar la informació esmentada en el Ple del Consell Social.

Per tot l’exposat, en el Ple de 24 de juliol de 2025 s’informarà sobre la matriculació a la UAB en el curs 2023-2024 dels màsters de formació permanent i diplomes i 

S'acorda (Acord  PLE 42/2025):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat de la matriculació a la UAB dels estudis de màsters de formació permanent i diplomes corresponent al curs 2023-2024 d’acord amb el que consta en el document 1.


4.4. Informe al Consell de Govern de la UAB sobre la creació d’un títol de màster universitari.

Exposició de motius

Atesa la proposta del vicerector d’Estudis i Qualitat per a la creació d’un títol de màster universitari, que ha estat presentada pel centre corresponent (document 1).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 88.b de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist el que disposa l’article 52.c dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord 62/2025 pres en la reunió de la Comissió d’Afers Acadèmics delegada del Consell de Govern de 27 de juny de 2025 en relació crear un títol de màster universitari i elevar l’acord al Consell Social de la UAB perquè emeti l’informe preceptiu.

Vist que en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social del dia 17 de juliol S'ha pres l’acord CA 28/2025, que estableix el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de màster universitari en Química Teòrica i Modelització Computacional. Segon. Elevar aquest acord al Consell de Govern de la UAB als efectes del tràmit que sigui oportú. Tercer. Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 43/2025):

Primer.  Informar favorablement al Consell de Govern de la UAB sobre la creació del títol de màster universitari en Química Teòrica i Modelització Computacional.

Segon.   Elevar aquest acord al Consell de Govern de la UAB als efectes del tràmit que sigui oportú.

Tercer.  Comunicar el present acord a la Secretària General i a la cap de l’Oficina de Coordinació Institucional de la UAB, als efectes de les gestions que siguin oportunes.


5.2.  Balanç, compte de resultats econòmic patrimonial, estat de canvis en el patrimoni net, estat de fluxos d’efectiu, estat de liquidació del  pressupost i  memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2024.

Exposició de motius

Atesa la proposta del gerent, en relació amb el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2024 (document 1).

Vist el que disposa l’article 14, apartat 2 de la Llei Orgànica d’Universitats, segons redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, on s’estableix que correspon al Consell social, a proposta del Consell de Govern, l’aprovació del pressupost així com els comptes anuals.

Vistos els articles 89 apartat e, 97 i 161 de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l'article 198.3 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist el que disposa l’article 28. 2 lletra e) i 13 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord CE 73/2025 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social en data 4 de juliol, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2024, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Encarregar al vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord. Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. Quart. Condicionar l’efectivitat d’aquest acord a l’acord que es prengui en la reunió del Consell de Govern de la UAB d’10 de juliol de 2025.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern d’10 de juliol de 2025, en virtut del qual s’aprova el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la UAB corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2024, i elevar la proposta d’acord al Consell Social de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 44/2025):

Primer.  Aprovar el balanç, el compte de resultats econòmic patrimonial, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu, l’estat de liquidació del pressupost i la memòria de la Universitat Autònoma de Barcelona corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2024, i donar-se per assabentats de l’informe d’opinió d’auditoria, d’acord amb el que consta en el document 1.  

Segon.  Encarregar al vicerector d’Economia i al gerent l'execució i el seguiment d'aquest acord.

Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


5.3. Liquidació del pressupost del Consell Social del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2024.

Exposició de motius

Vist l’article 98 de la Llei 7/2024, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 198.3 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 34 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB que estableix que li correspon a la Comissió Econòmica, informar al Ple del Consell Social, sobre la liquidació del pressupost del Consell Social.

Vist l’article 33, apartat 2, del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB, que estableix que el pressupost del Consell Social, les possibles modificacions d’aquest pressupost i la posterior liquidació els aprova el Ple del Consell Social, a proposta del president i amb l’informe previ de la Comissió Econòmica.

Vista la proposta de la Presidència del Consell Social en relació a la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2024 (document 1).

Vist l’acord CE 75/2025 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social en data 4 de juliol, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta de liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2023, d’acord amb el que consta en el document 1.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S'acorda  (Acord PLE 45/2025):

Aprovar la liquidació del pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici de 2024, d’acord amb el que consta en el  document 1.


5.4. Modificació de l’acord PLE 29/2025 pres en sessió plenària de 21 de maig, relatiu al pressupost del Consell Social de la UAB de l’any 2025.

Exposició de motius

Vist l’article 14.4 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 98 de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 110.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat j i l’article 33 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord PLE 29/2025 pres en la reunió del Ple del Consell Social de 21 de maig 2025, el qual estableix el següent: Aprovar el pressupost del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona per a l’exercici 2025, d’acord amb el que consta en el document 1.

Vist que l’esmentat document 1 estableix els conceptes i imports de les indemnitzacions per raó de servei.

Atès que en la sessió plenària d’avui està previst acordar la proposta de pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB en el punt sisè de l’ordre del dia.

Atès que per al desenvolupament del pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB es preveu la constitució de set grups de treball, un per a cada iniciativa prevista, i que cada grup de treball estigui coordinat per una persona representant del Consell Social, tasca per a la qual es proposa la satisfacció de la indemnització per raó de servei corresponent, motiu pel qual es proposa l’actualització del document 1 per incloure aquest nou concepte amb l’import corresponent.

Vist que la partida pressupostària “Trasllats i indemnitzacions per raó de servei” és suficient per fer front a la despesa 2025 d’aquest nou concepte i que, per tant, no procediria la modificar l’import pressupostat aprovat en acord PLE 29/2025.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors i a proposta de la presidència del Consell Social 

S'acorda (Acord PLE 46/2025):

Aprovar la modificació del document 1 de l’acord PLE 29/2025 pres en la sessió plenària de 21 de maig, relatiu al pressupost del Consell Social de la UAB de l’any 2025, amb la incorporació del concepte i import d’indemnització per raó de servei a aplicar a la persona responsable de cada grup de treball del Pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB, d’acord amb el que consta en el document 1.

 


5.5.  Modificació de les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2025-2026.

Exposició de motius

Vist l’article 89 apartat i,  de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.3 apartat c del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 67/2025 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 4 de juliol, en virtut del qual s’acorda: Primer. Aprovar les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2025-2026, d’acord amb el que consta en el document 2. Segon. Comunicar aquest acord a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la Direcció d’Arquitectura i Logística, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

Atès que des de la Unitat de Dinamització Econòmica Comunitària de la UAB s’ha comunicat la necessitat d’esmenar el preu de les aules que figuren a les tarifes externes per incorporar l’increment general de l’1,8% aplicat a les tarifes del lloguers espais per al curs 2025-2026, abans de l’1 de setembre d’enguany.

Vist l’informe justificatiu per a l’aprovació de les tarifes al Consell Social presentat pel Cap de l’Àrea de Serveis Logísitics i d’Administració (document 1).

Atesa la proposta de la vicegerent d’Economia pel que fa a les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2025-2026 (document 2) i les tarifes comparatives dels cursos 2024-2025 i 2025-2026 (document 3).

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 47/2025):

Primer. Aprovar la modificació de les tarifes del lloguer d’espais de la UAB corresponents al curs 2025-2026, en el sentit d’esmenar el preu de les aules que figuren a les tarifes externes per incorporar l’increment general de l’1,8% aplicat a les tarifes del lloguers espais per al curs 2025-2026, de tal manera que les tarifes del lloguer d’espais de la UAB del curs 2025-2026 són les que consten en el document 2.

Segon.  Comunicar aquest acord a la vicegerenta de l’àmbit econòmic de la UAB i a la Direcció d’Arquitectura i Logística, als efectes de les gestions que siguin oportunes.

 
 

5.6. Cessió d’ús d’espais a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Exposició de motius

Atès que en data 9 d’abril de 2025, la UAB i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) van signar un conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, per a la millora de l’impacte acústic de les Cases Sert (residència universitària).

Atès que l’objecte del conveni era establir l’àmbit de col·laboració d’ambdues parts per a la millora de l’impacte acústic que afecta a les Cases Sert de la UAB, ubicades entre les estacions de Bellaterra i la UAB de la línia del Vallès de FGC (Pk’s 0+700 a pk 0+900 (BT-UN)).

Atès que es preveia que FGC executés unes fonamentacions, a les quals havien d’estar dissenyades per suportar la instal·lació posterior de panells acústics per part de la UAB, aprofitant que FGC havia de substituir l’actual tancament de la plataforma ferroviària.

Atès que en el projecte original de tancament del tram confrontant amb les Cases Sert la línia de fonamentacions prevista per a la instal·lació de pantalles acústiques quedava íntegrament en terrenys de FGC.

Atès que com a resultat de les tasques d’esbrossada inicials, l’equip tècnic de FGC descobreix que la configuració del talús no permet la instal·lació dels micropilots, necessaris per les fonamentacions de les futures pantalles acústiques, exclusivament a terrenys de FGC, sinó que la configuració del talús obliga a que una part de les fonamentacions s’hagin d’instal·lar a terrenys de la UAB (uns 200 m dels 600 m previstos).

Atès que FGC ha sol·licitat a la UAB ocupar els espais titularitat de la UAB necessaris per la instal·lació de les fonamentacions de les futures pantalles acústiques, identificats al plànon (document 1), de forma gratuïta i amb el límit de duració permesa per la legislació vigent.

(Línia taronja: previsió inicial de les obres; línia blau fosc: límits de les parcel·les de FGC i UAB; línia rosa: disposició final de les obres)

Vist l’article 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques.

Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat j de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 190.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de data 10 de juliol de 2025 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Autoritzar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) l’ús d’uns terrenys titularitat de la UAB necessaris per la instal·lació de les fonamentacions de les futures pantalles acústiques, els quals es troben identificats al plànol (Annex núm.1), de forma gratuïta i pel període màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions Públiques. SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. QUART. Encarregar a la Direcció d’Arquitectura i Logística i l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Atès que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 4 de juliol de 2025 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.

Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 24 de juliol de 2025 per raons d’urgència.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 48/2025):

Primer.  Autoritzar a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) l’ús d’uns terrenys titularitat de la UAB necessaris per la instal·lació de les fonamentacions de les futures pantalles acústiques, els quals es troben identificats al plànol (document 1), de forma gratuïta i pel període màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions Públiques.

Segon.  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugi signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.  Encarregar la Direcció d’Arquitectura i Logística l’execució i el seguiment d’aquest acord.

 

 

5.7. Autorització d’espais a Format en Formació Professional, S.L.

Exposició de motius

Atès que des del 27 de juliol de 2015 Format en Formació Professional, S.L., ve gaudint  l’ús dels espais, ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB per gestionar els mòduls d’ensenyament en activitats de caràcter esportiu, en grau superior i grau mitjà.

Atès que Format en Formació Professional, S.L., és titular de l’Escola Vitae de formació professional amb un projecte educatiu propi i singular que té com a missió contribuir a la formació integral de l’alumnat i educar-lo per a que esdevingui una persona autònoma i respectuosa amb el seu entorn, preparar-lo per a la incorporació al món laboral i per a la continuïtat del sistema educatiu. Formem i eduquem a tècnics esportius amb l’objectiu de fer que esdevinguin professionals competents, polivalents, autònoms creatius, proactius i cooperatius.

Atès que Format en Formació Professional, S.L., ha sol·licitat la renovació de l’autorització d´ús d’espais, sota les condicions següents:

- Objecte:

  • Espais docents i administratius:

         Tres mòduls prefabricats ubicats al costat del camp de futbol, un espai polivalent de 82 m2 situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, un espai de recepció situat a la recepció del poliesportiu i un espai administratiu situat a la primera planta del poliesportiu.

  • Espais esportius:

         Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja, poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitness, piscina gran i piscina petita. Vestidors del poliesportiu i de la piscina. 

         El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’ús està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00 hores a les 15:00 hores.

- Destinació: Els espais objecte de l’autorització d’ús hauran de ser destinats per part de Format en Formació Professional a la formació professional de grau mitjà i grau superior.

- Condicions Econòmiques:

  • Cànon:

           * 12.600 euros /any (IVA exclòs) per grup/classe amb 5 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

           *   8.820 euros /any (IVA exclòs ) per grup/classe amb 3 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

          Aquests preus s’actualitzaran cada any amb l’IPC interanual del mes de juny i s’aplicaran a partir del mes de setembre.

          (En el mes de setembre s’establirà l’import total en funció del nombre de grups/classe oberts i es dividirà en 12 mensualitats).

  • Costos de subministrament d’electricitat als mòduls prefabricats: corren a càrrec de Format en Formació Professional, S.L., durant els períodes lectius. Es facturaran des del Servei d’Activitat Física.

         Els consums de subministrament d’electricitat per usos dels mòduls que pugui fer el SAF en períodes fora dels horaris aquí previstos, es recolliran en un informe detallat i Format en Formació Professional, S.L. podrà emetre una factura al Servei d’Activitat Física. Aquest import es podrà regularitzar (compensar) en la facturació de la mensualitat de desembre.

-  Termini de duració: L’autorització d’ús tindrà una durada de dos anys a comptar des de l’1 de setembre de 2025. Les parts podran prorrogar de forma expressa l’autorització d’ús per un període de 2 anys addicionals, és a dir, fins el 31 d’agost de 2029.

Vist l’article 92 de la Llei 33/2003, del Patrimoni de les Administracions Públiques.

Vist l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat j de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 190.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de data 10 de juliol de 2025 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la UAB a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L., en els següents termes:

  • - Objecte:

  • Espais docents i administratius:
  •          Tres mòduls prefabricats ubicats al costat del camp de futbol, un espai polivalent de 82 m2 situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, un espai de recepció situat a la recepció del poliesportiu i un espai administratiu situat a la primera planta del poliesportiu.

  • Espais esportius:
  •          Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja, poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitness, piscina gran i piscina petita. Vestidors del poliesportiu i de la piscina. 

             El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’ús està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00 hores a les 15:00 hores.

    - Destinació: Els espais objecte de l’autorització d’ús hauran de ser destinats per part de Format en Formació Professional a la formació professional de grau mitjà i grau superior.

    - Condicions Econòmiques:

  • Cànon:
  •            * 12.600 euros /any (IVA exclòs) per grup/classe amb 5 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

               *   8.820 euros /any (IVA exclòs ) per grup/classe amb 3 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

              Aquests preus s’actualitzaran cada any amb l’IPC interanual del mes de juny i s’aplicaran a partir del mes de setembre.

              (En el mes de setembre s’establirà l’import total en funció del nombre de grups/classe oberts i es dividirà en 12 mensualitats).

  • Costos de subministrament d’electricitat als mòduls prefabricats: corren a càrrec de Format en Formació Professional, S.L., durant els períodes lectius. Es facturaran des del Servei d’Activitat Física.
  •          Els consums de subministrament d’electricitat per usos dels mòduls que pugui fer el SAF en períodes fora dels horaris aquí previstos, es recolliran en un informe detallat i Format en Formació Professional, S.L. podrà emetre una factura al Servei d’Activitat Física. Aquest import es podrà regularitzar (compensar) en la facturació de la mensualitat de desembre.

    -  Termini de duració: L’autorització d’ús tindrà una durada de dos anys a comptar des de l’1 de setembre de 2025. Les parts podran prorrogar de forma expressa l’autorització d’ús per un període de 2 anys addicionals, és a dir, fins el 31 d’agost de 2029.

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. QUART.- Encarregar la Vicegerència d’Economia l'execució i el seguiment de l'acord primer. CINQUÈ.- Comunicar els presents acords al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atès que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 4 de juliol de 2025 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.

Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 24 de juliol de 2025 per raons d’urgència.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 49/2025):

Primer.  Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la UAB a Format en Formació Professional, S.L., en els següents termes:

- Objecte:

  • Espais docents i administratius:

         Tres mòduls prefabricats ubicats al costat del camp de futbol, un espai polivalent de 82 m2 situat al costat de la sala de màquines del poliesportiu, un espai de recepció situat a la recepció del poliesportiu i un espai administratiu situat a la primera planta del poliesportiu.

  • Espais esportius:

         Camps de futbol 7, camp de futbol 5, frontó, pistes de pàdel, pistes de tennis, pista de sorra de voleibol platja, poliesportiu, sales d’activitats dirigides ritmes 1 i ritmes 2, sala de boxing, sala de cycling, pistes d’esquaix, sala de fitness, piscina gran i piscina petita. Vestidors del poliesportiu i de la piscina. 

         El calendari per usar les instal·lacions esportives de la UAB va des de l’1 de setembre al 31 de juliol. L’horari d’ús està previst de dilluns a divendres i en la franja de les 8:00 hores a les 15:00 hores.

- Destinació: Els espais objecte de l’autorització d’ús hauran de ser destinats per part de Format en Formació Professional a la formació professional de grau mitjà i grau superior.

- Condicions Econòmiques:

  • Cànon:

           * 12.600 euros /any (IVA exclòs) per grup/classe amb 5 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

           *   8.820 euros /any (IVA exclòs ) per grup/classe amb 3 dies setmanals d’ús d’instal·lacions.

          Aquests preus s’actualitzaran cada any amb l’IPC interanual del mes de juny i s’aplicaran a partir del mes de setembre.

          (En el mes de setembre s’establirà l’import total en funció del nombre de grups/classe oberts i es dividirà en 12 mensualitats).

  • Costos de subministrament d’electricitat als mòduls prefabricats: corren a càrrec de Format en Formació Professional, S.L., durant els períodes lectius. Es facturaran des del Servei d’Activitat Física.

         Els consums de subministrament d’electricitat per usos dels mòduls que pugui fer el SAF en períodes fora dels horaris aquí previstos, es recolliran en un informe detallat i Format en Formació Professional, S.L. podrà emetre una factura al Servei d’Activitat Física. Aquest import es podrà regularitzar (compensar) en la facturació de la mensualitat de desembre.

-  Termini de duració: L’autorització d’ús tindrà una durada de dos anys a comptar des de l’1 de setembre de 2025. Les parts podran prorrogar de forma expressa l’autorització d’ús per un període de 2 anys addicionals, és a dir, fins el 31 d’agost de 2029.

Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugi signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer. Encarregar la Vicegerència d’Economia l’execució i el seguiment de l’acord primer.

Quart. Comunicar el present acord al director del Servei d’Activitat Física de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

 

5.8. Desvinculació de la UAB del patronat de la Fundació Privada d’Investigació Cardiovascular per la Promoció de la Salut i la Innovació.

Exposició de motius

Vist que la ‘Fundació d’Investigació Cardiovascular per la Promoció de la Salut i la Innovació’, antigament denominada ‘Fundació d’Investigació Cardiovascular’, és una entitat sense ànim de lucre constituïda el 23 de gener de 1992 amb la finalitat de fomentar i divulgar, millorar i desenvolupar el coneixement pràctic i teòrica tant en l’esfera acadèmica com en l’aplicació pràctica de la ciència cariològica en tots els seus nivells.

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona forma part del seu patronat.

Atès que amb el transcurs del temps ha desaparegut les raons científiques que en el seu dia van motivar la participació de la Universitat en el patronat de l’esmentada Fundació.

Vist l’article 88 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 35 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de data 10 de juliol de 2025 en virtut del qual s’acorda: PRIMER. Informar favorablement la desvinculació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a patró de la ‘Fundació d’Investigació Cardiovascular per la Promoció de la Salut i la Innovació’. SEGON. Elevar els presents acords al Consell Social perquè exerceixi les seves competències. TERCER. Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment d’aquest acord. QUART. Comunicar el present acord la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atès que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 4 de juliol de 2025 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.

Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 24 de juliol de 2025 per raons d’urgència.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 50/2025):

Primer.  Informar favorablement la desvinculació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a patró de la ‘Fundació d’Investigació Cardiovascular per la Promoció de la Salut i la Innovació’.

Segon.  Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5.9. Ampliació del capital de SIGMA, Gestió Universitària, AIE.

Exposició de motius

Atès que en data 15 de juny de 1995 la Junta de Govern de la UAB va autoritzar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la constitució d’una agrupació d’interès econòmic, d’acord amb la Llei 12/1991, de 29 d’abril, d’agrupacions d’interès econòmic, amb l’objecte principal de facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Atès que en data 18 de setembre de 1996 la Universidad Autónoma de Madrid, la UAB, la Universitat Pompeu Fabra, la Universidad Carlos III, la Universidad de Castilla la Mancha, la Universidad de Valladolid, la Universidad de Zaragoza i la Universidad Pública de Navarra van constituir davant la Notaria de Barcelona senyora Isabel Gabarró, amb el número 3074 del seu protocol, una agrupació d’interès econòmic anomenada SIGMA, Gestión Universitaria, AIE (MP). D’acord amb els seus Estatuts, l’objecte d’aquesta entitat és facilitar el desenvolupament i millorar el resultat de l’activitat dels seus membres, sense ànim de lucre, en l’àmbit específic de la gestió acadèmica i en el marc del projecte de disseny i desenvolupament, com també de l’explotació comercial, del sistema integrat de gestió acadèmica SIGMA.

Atès que amb data 20 de desembre de 2017 el Ple del Consell Social de la UAB (Acord PLE 93/2017), va donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestión Universitaria, AIE (MP) en un 4,2%, per incorporar 4 nous socis, la qual cosa suposava aportacions dineràries per un total de 82.640 euros (Fase I del Pla de Creixement de SIGMA).

Atès que, de conformitat amb l’anterior es van incorporar a l’Agrupació la Fundació Universitària Balmes, la Universitat de Burgos, la UNED i la Universidad de Cantabria.

Atès que en data 18 de juliol de 2019, el Ple del Consell Social de la UAB (Acord PLE 40/2019) va confirmar la proposta del Consell d’Administració de SIGMA, Gestión Universitaria, AIE (MP) d’ampliació de capital per import de 125.212,00 euros, en virtut de la qual, i) els socis de la Fase I de l’ampliació havien d’acudir a l’ampliació de capital subscrivint 1.252,00 euros cadascun; i ii) es preveia la incorporació de 6 nous socis per un valor nominal de 20.034,00 euros, cadascun (Fase II del Pla de Creixement de SIGMA).

Atès que amb posterioritat, s’han produït dues reduccions de capital per la desincorporació de dues Universitats: la UNEC (que formava part de la Fase I de Creixement) i la UPC (que formava part de la Fase II de Creixement).

Atès que les universitats que formen part de SIGMA actualment són les següents:

  • Universitat Autònoma de Barcelona
  • Universidad Autónoma de Madrid
  • Universidad Carlos II de Madrid
  • Universitat Pompeu Fabra
  • Universidad Pública de Navarra
  • Universidad de Valladolid
  • Universidad de Zaragoza
  • Universidad de Córdoba
  • Fundació Universitària Balmes
  • Universidad de Burgos
  • Universitat de les Illes Balears
  • Universidad de Cantabria
  • Universidade da Coruña
  • Universidade de Vigo
  • Universidad de Santiago de Compostela
  • Universidad de León

Atès que descomptant les universitats que s’han desincorporat de l’Agrupació quedarien pendents la incorporació de dues universitats, que haurà de subscriure 20.034,00 euros cadascuna d’elles fins arribar a una ampliació de capital total de la Fase II de 125.212,00 euros, de conformitat amb el document 1.

Atès que d’aquestes dues incorporacions, la primera d’elles ja està previst executar-la properament i es té previst que acudeixi la Universitat de Barcelona.

Vist l’article 88 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 52 apartat r dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de data 10 de juliol de 2025 en virtut del qual s’acorda: PRIMER.- Donar conformitat a la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestión Universitaria, AIE (MP) per la incorporació de dues noves universitats, que subscriuran 20.034,00 € cadascuna d’elles de conformitat amb el document 1. SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències. TERCER.-Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment d’aquests acords. QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atès que el punt no va ser tractat en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 4 de juliol de 2025 i que l’assumpte requereix un acord de l’òrgan de govern de cadascuna de les entitats consorciades per iniciar la tramitació per a la modificació dels Estatuts.

Vist l’article 22 del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB, en el marc del qual, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica, aquest assumpte es tracta directament en el Ple del Consell Social de 24 de juliol de 2025 per raons d’urgència.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S'acorda (Acord PLE 51/2025):

Primer.  Acordar la proposta d’ampliació de capital de SIGMA, Gestión Universitaria, AIE (MP) per la incorporació de dues noves universitats, que subscriuran 20.034,00 euros cadascuna d’elles, d’acord amb el que consta en el document 1.

Segon.  Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.  Comunicar el present acord a la vicegerenta d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

 

6.  Aprovació de la proposta de pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 47.2.a de la LOSU, que estableix el següent: “Correspon al Consell Social elaborar, aprovar i avaluar un pla triennal d'actuacions dirigit prioritàriament a fomentar les interrelacions i la cooperació entre la universitat, els seus antics alumnes i el seu entorn cultural, professional, científic, empresarial, social i territorial, així com el seu desenvolupament institucional. Es realitzarà, amb la periodicitat que determinin els Estatuts, una sessió conjunta del Consell Social i del Consell de Govern de cada universitat per tal de fer el seguiment del pla i, si escau, establir les modificacions necessàries”.

Vist que el procés d’elaboració d’un pla triennal d’actuacions del Consell Social s’ha estat duent a terme, des de l’any 2024, amb una empresa externa de consultoria, tal com ha estat informat en les sessions plenàries corresponents.

Vist que en el Ple del Consell Social de la UAB de 8 d’abril de 2025 es presenta la proposta d’elements clau de la proposta, en aquella data, del pla triennal 2025-2028 del Consell Social per gestionar el procés d’elaboració en un context de consens.

Vist que es recullen les aportacions realitzades, fruit de les quals s’elabora una versió actualitzada del Pla, que es tracta en la reunió del Grup Impulsor del Pla de 6 de maig de 2025 i que, posteriorment, s’obre un termini intern perquè les persones que composen el Pla Triennal pugui fer arribar les aportacions i matisos que corresponguin.

Vist que en la sessió del Ple de data 25 de juny es presenta la proposta definitiva del Pla Triennal 2025-2028 del Consell Social per continuar en la gestió del procés d’elaboració en un context de consens, i on es proposa una modificació que s’incorpora en el document definitiu.

En base a tot l’exposat, es presenta la proposta del Pla triennal 2025-2028 del Consell Social de la UAB (document 1)  i s’acompanya del seu resum executiu per a una lectura més ràpida (Document 2).

S'acorda (Acord PLE 52/2025):

Aprovar pla triennal del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona pel període 2025-2028, d’acord amb el que consta en el  document 1.

 

 

7. Torn obert de paraules.