Detalle acuerdos
COMISSIÓ ACADÈMICA 13-02-2018
Orden del día
- Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 12 de desembre de 2017. [+]
- Informació sobre l’àmbit acadèmic.
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació del Centre d’Història de la Ciència com a institut de recerca propi. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un títol de grau. [+]
- Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació d’un títol de màster universitari. [+]
- Acord, si escau, de l’informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB. [+]
- Informació sobre la distribució i assignació per departaments de les beques de col·laboració en departaments convocades per al curs 2017-2018 pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport. [+]
- Informació sobre la matriculació a la UAB per al curs 2017-2018. [+]
- Informació sobre la relació d’estudis de màster universitari desprogramats de la UAB. [+]
- Aprovació, si escau, de la proposta dels aspectes a valorar en la selecció de les candidatures de la UAB per a la Distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2018 i següents. [+]
- Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1.Acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 12 de desembre de 2018.
S'acorda (Acord CA 01/2018):
Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica reunida el dia 12 de desembre de 2018.
3. Creació del Centre d’Història de la Ciència com a institut de recerca propi
Exposició de motius
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de reconèixer el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut d’investigació propi de la UAB.
Vista la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007 que preveu a l'article 10 que la creació i supressió dels Instituts Universitaris d'Investigació serà acordada per la Comunitat Autònoma, bé per pròpia iniciativa, amb l'acord del Consell de Govern de la Universitat, o bé per iniciativa de la Universitat mitjançant la proposta del Consell de Govern, en ambdós casos amb l'informe previ favorable del Consell Social.
Vista la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que preveu a l'article 23.2 que la creació dels instituts universitaris de recerca l'efectua el departament competent en matèria d'universitats.
Atès que l'article 27 dels Estatuts de la UAB regula la creació i adscripció dels instituts universitaris d'investigació.
Vista la memòria que conté els aspectes exigits a l’article 27.3 dels Estatuts de la UAB (document 1).
Atès que aquesta proposta es presentà a informació a la sessió ordinària de data 1 de desembre de 2017 de la Comissió d’Investigació en virtut del que disposa l’article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics.
Vist l'article 27.4 dels Estatuts de la Universitat que estableix l’obligatorietat d’establir un període d’informació pública de la present proposta d’adscripció per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles afectats emetin informe de la proposta.
Atès que en data 13 de desembre de 2017 el Consell de Govern va prendre l’acord núm. 123/2017 en virtut del qual va obrir un període d’informació de 15 dies per tal que els departaments, instituts universitaris d’investigació, facultats i escoles pugessin presentar al·legacions en relació amb el reconeixement del Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a institut d’investigació propi de la UAB.
Atès que en el període d’informació pública no s’ha presentat cap al·legació al respecte.
Atès que l’article 64.h) dels Estatuts de la Universitat estableix com a competències del Consell de Govern fer propostes sobre la creació, supressió, modificació, adscripció i desadscripció d’instituts universitaris d’investigació i elevar-los al Consell Social.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 8 de febrer de 2018 està previst tractar la proposta de creació de títols de grau i que, a aquests efectes, es presenta la proposta d’acord següent:
PRIMER.- Proposar la creació de l’Institut d’Història de la Ciència com a institut de recerca propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el contingut de la memòria que s’annexa.
SEGON.- Declarar extingit el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a conseqüència de l’acord anterior, un cop creat l’Institut d’Història de la Ciència.
TERCER.- Aprovar la proposta de reglament de l’Institut d’Història de la Ciència que entrarà en vigor l’endemà de la creació de l’Institut.
QUART.- Elevar la proposta de creació de l’Institut d’Història de la Ciència com a institut d’investigació propi de la UAB al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.
CINQUÈ.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic
Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,
S'acorda (Acord CA 02/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
- Proposar la creació de l’Institut d’Història de la Ciència com a institut de recerca propi de la Universitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Declarar extingit el Centre d’Història de la Ciència (CEHIC) com a conseqüència de l’acord anterior, un cop creat l’Institut d’Història de la Ciència.
- Aprovar la proposta de reglament de l’Institut d’Història de la Ciència que entrarà en vigor l’endemà de la creació de l’Institut, d’acord amb el que consta en el document 1.
- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment dels punts primer, segon i tercer d’aquest acord.
- Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
4. Creació d’un títol de grau.
Exposició de motius
Atesa la petició de creació d’un títol de grau i que la documentació justificativa corresponent (document 1) acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatus de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 8 de febrer de 2018 s’ha pres l’acord 2/2018 que estableix:
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de grau següent:
- Bioinformática
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic
Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord CA 03/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
- Aprovar la creació del títol de grau següent:
- Bioinformàtica
- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
5. Creació d’un títol de màster universitari.
Exposició de motius
Atesa la petició de creació d’un títol de màster universitari i que la documentació justificativa corresponent (document 1) acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d’aquest tipus de títols
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.
Vist l’article 29.1.b del Reglament de funcionament i organització del Consell Social de la UAB.
Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 8 de febrer de 2018 s’ha pres l’acord 3/2018, que estableix:
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:
- Gestió d’Àrees de Muntanya
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i la documentació continguda en la part expositiva,
S’acorda (Acord CA 04/2018):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
- Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:
- Gestió d’Àrees de Muntanya.
- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment del punt primer d’aquest acord.
- Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
6. Informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB.
Exposició de motius
Vista la normativa sobre el règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada pel Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
Atès l’article 30.3.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vists el recurs i les al·legacions presentades sobre règim de permanència pels alumnes:
- Passaport número 13973025, estudiant de grau en Medicina a la Facultat de Medicina de la UAB, segons consta en el document 1.
- DNI 44016568L estudiant del Màster Universitari en Recerca i Innovació en Cures Infermeres, segons consta en el document 2.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CA 5/2018)
- metre un informe desfavorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Medicina, presentat per l’estudiant amb Passaport número 13973025 de la Facultat de Medicina de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant no justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura Biofísica. I per tant, no autoritzar que l’alumne pugui matricular-se en el curs 2017-2018.
- Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis del Màster Universitari en Recerca i Innovació en Cures Infermeres, presentat per l’estudiant amb DNI 44016568L de la Facultat de Medicina, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura Treball de Fi de Grau i per tant, autoritzar que l’alumna pugui matricular-se en el curs 2017-2018.
7. Informació sobre la distribució i assignació per departaments de les beques de col·laboració en departaments convocades per al curs 2017-2018 pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport
Exposició de motius
Vist l’acord CA 12/2017, de 20 de juny de 2017, pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social, en virtut del qual s’aprova, en relació a les beques – col·laboració amb departaments corresponents al curs 2017-2018 convocades pel Ministeri d’Educació Cultura i Esport, els criteris pel repartiment entre els departament de la UAB, així com els criteris de reassignació de beques en el cas de disposar de places vacants una vegada assignades les sol·licituds vàlides.
Vist que el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports regula el procés de selecció de les sol·licituds de beques i, a aquests efectes, estableix que es constituirà a cada universitat una Comissió per a l’estudi de les sol·licituds presentades i les propostes de possibles becaris.
Vist que la Comissió de la UAB per a l’estudi de les sol·licituds presentades i les propostes de possibles becaris ha resolt la proposta de concessió de beques de col·laboració amb departaments universitaris per al curs 2017-2018.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a la Comissió Acadèmica de 13 de febrer de 2018, s’informarà sobre la distribució i assignació per departaments de les beques de col·laboració en departaments convocades per al curs 2017-2018 pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, i es presenta la següent
S’acorda (Acord CA 06/2018)
La Comissió Acadèmica del Consell Social es dóna per assabentada de la distribució i assignació per departaments de les beques de col·laboració en departaments convocades per al curs 2017-2018 pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, d’acord amb la resolució aprovada per la Comissió de la UAB reunida a aquets efectes.
8. informe sobre la matriculació a la UAB per al curs 2017-2018.
El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, en la Comissió Acadèmica de 14 de novembre de 2017, informarà sobre la matriculació a la UAB per al curs 2017-2018, amb l’evolució respecte els cursos anteriors i en el context de matriculació del sistema universitari públic català en el curs 2017-2018.
9. Informació sobre la relació d’estudis de màster universitari desprogramats de la UAB.
El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, en la Comissió Acadèmica de 14 de novembre de 2017, informarà sobre els estudis de màster universitari desprogramats a la UAB.
10. Aspectes a valorar en la selecció de les candidatures de la UAB per a la Distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2018 i següents
Exposició de motius
La Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària es creà des del departament competent en matèria d’universitats amb la finalitat d’honorar el professorat universitari i els departaments universitaris que sobresurten per la seva contribució en la millora de la qualitat de la docència, especialment per la tasca de renovació de la docència, la formació de professorat i l’elaboració de manuals i materials docents al servei de les universitats. D’entre totes les candidatures presentades per cadascuna de les universitats catalanes, tant públiques com privades, les distincions a les candidatures guanyadores s’atorguen per Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la persona titular del departament competent en matèria universitària. Les Distincions Jaume Vicens Vives poden atorgar-se com a premi individual als professors i professores de les universitats catalanes i com a premi col·lectiu a un equip de professors i/o professores, o a centres o departaments universitaris que hagin contribuït de manera destacada a la millora de la qualitat de la docència universitària a Catalunya. En ambdós casos, la distinció inclou una compensació econòmica que es distribueix entre els guardonats i guardonades i que s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, a decisió de les persones guardonades. L’import dels guardons es fixa al Decret d’atorgament i s’ingressa als pressupostos de les universitats corresponents.
Atesa la previsió de la convocatòria per part de la Generalitat per a les candidatures a la Distinció Jaume Vicens Vives corresponents a l’any 2018 i següents, i que és habitual, des de la creació d’aquesta Distinció, que el Consell Social, d’acord amb els procediments que cada universitat hagi fixat, elevi les candidatures al departament competent en matèria d’universitats.
Vist que en la Comissió Acadèmica de 8 de maig de 2012 i en el Ple de 10 de maig de 2012 es conclou sobre la conveniència d’establir uns criteris de selecció de les candidatures que es rebin, de cara a determinar les que s’han d’elevar al departament competent en matèria d’universitats.
Vist que en les Comissions Acadèmiques de 2 d’abril de 2013, 28 de gener de 2014 i 4 de febrer de 2015 s’acorden els aspectes a valorar per a la selecció de les candidatures de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives per elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca dels anys 2013 2014 i 2015, respectivament, i que en Comissió Acadèmica de 16 de març de 2016 es va introduir una modificació en aquests aspectes a valorar respecte els anys anteriors, que es manté en els aspectes a valorar acordats en la Comissió Acadèmica de 9 de febrer de 2017, i que per a l’any 2018 i següents es proposen els mateixos que els de l’any 2017.
Vist que, d’acord amb l’exposat en el paràgraf anterior, els aspectes a valorar per a la selecció de les candidatures de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives han estat validats en cada convocatòria sent els mateixos, excepte una actualització, es valora aprovar els aspectes a valorar per a l’any 2018 i següents, fins que es consideri pertinent l’aprovació d’una modificació o actualització dels esmentats aspectes a valorar.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord CA 07/2018):
- Per a la selecció de les candidatures individuals i col·lectives de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives a elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca, es valorarà que la tasca o projecte objecte de la candidatura posi de manifest alguna o vàries de les contribucions següents:
- Millora de la qualitat en la docència.
- Elaboració de materials docents innovadors.
- Renovació metodològica/ capacitat innovadora dels mètodes docents presentats.
- Creació d’escola o de model docent.
- Visibilitat del projecte dins la UAB i/o en la societat.
- Activitat i experiència docent en altres institucions docents i investigadores universitàries, tant nacionals com internacionals.
- Durada de l’activitat docent desenvolupada a la UAB.
- Bona coordinació i treball en equip entre el professorat, en el marc d’una metodologia innovadora i/o de qualitat.
Aquest acord té efectes a partir de l’any 2018.
- Comunicar aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, als efectes que siguin oportuns.