Detalle acuerdos
COMISSIÓ ACADÈMICA 09-02-2017
Orden del día
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 14 de desembre de 2016. [+]
2. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
3. Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació de diplomes de postgrau nous. [+]
4. Aprovació, si escau, de la proposta dels aspectes a valorar en la selecció de les candidatures 2017 de la UAB per a la Distinció Jaume Vicens Vives. [+]
5. Acord, si escau, de l’informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB. [+]
6. Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1.Acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 14 de desembre de 2016
S'acorda (Acord CA 01/2017):
Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica reunida el dia 14 de desembre de 2016.
3. Creació de títols de diplomes de postgrau nous.
Exposició de motius
Ateses les peticions de creació de diplomes de postgrau que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes de creació reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols (documents CA 01/01-2017, CA 02/01-2017) .
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 09/2017 pres en la reunió del Consell de Govern de 26 de gener, el qual estableix:
PRIMER.- Aprovar la creació de nous títols de diplomes de postgrau propis següents:
-Diploma de postgrau en Emergències Perinatals. Atenció obstètrica i neonatal.
-Diploma de postgrau en Direcció d’Organitzacions i Persones segons la Norma Referencial Internacional SGE 900
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Continuada l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva:
S'acorda (Acord CA 02/2017):
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
1) Aprovar la creació de nous títols de diplomes de postgrau propis següents:
a) Diploma de postgrau en Emergències Perinatals. Atenció obstètrica i neonatal.
b) Diploma de postgrau en Direcció d’Organitzacions i Persones segons la Norma Referencial Internacional SGE 900
2) Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Continuada l'execució i el seguiment de l’acord primer.
3) Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.
. 4. Aspectes a valorar en la selecció de les candidatures 2017 per a la distinció Jaume Vicens Vives.
Exposició de motius
La Distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària es creà des del departament competent en matèria d’universitats amb la finalitat d’honorar el professorat universitari i els departaments universitaris que sobresurten per la seva contribució en la millora de la qualitat de la docència, especialment per la tasca de renovació de la docència, la formació de professorat i l’elaboració de manuals i materials docents al servei de les universitats. D’entre totes les candidatures presentades per cadascuna de les universitats catalanes, tant públiques com privades, les distincions a les candidatures guanyadores s’atorguen per Decret del Govern de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la persona titular del departament competent en matèria universitària. Les Distincions Jaume Vicens Vives poden atorgar-se com a premi individual als professors i professores de les universitats catalanes i com a premi col·lectiu a un equip de professors i/o professores, o a centres o departaments universitaris que hagin contribuït de manera destacada a la millora de la qualitat de la docència universitària a Catalunya. En ambdós casos, la distinció inclou una compensació econòmica que es distribueix entre els guardonats i guardonades i que s’ha de destinar a projectes d’innovació o de millora docent, a decisió de les persones guardonades. L’import dels guardons es fixa al Decret d’atorgament i s’ingressa als pressupostos de les universitats corresponents.
Atesa la previsió de la convocatòria per part de la Generalitat per a les candidatures a la Distinció Jaume Vicens Vives corresponent a l’any 2017, i que és habitual, des de la creació d’aquesta Distinció, que el Consell Social, d’acord amb els procediments que cada universitat hagi fixat, elevi les candidatures al departament competent en matèria d’universitats.
Vist que en la Comissió Acadèmica de 8 de maig de 2012 i en el Ple de 10 de maig de 2012 es conclou sobre la conveniència d’establir uns criteris de selecció de les candidatures que es rebin, de cara a determinar les que s’han d’elevar al departament competent en matèria d’universitats.
Vist que en les Comissions Acadèmiques de 2 d’abril de 2013, 28 de gener de 2014, 4 de febrer de 2015 s’acorden els aspectes a valorar per a la selecció de les candidatures de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives per elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca dels anys 2013 2014 i 2015, respectivament i que en Comissió Acadèmica de 16 de març de 2016 es va introduir una modificació en aquests aspectes a valorar respecte els anys anteriors, i que per a l’any 2017 es proposen els mateixos que per l’any anterior.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CA 03/2017):
1) Per a la selecció de les candidatures individuals i col·lectives de la UAB a la Distinció Jaume Vicens Vives de l’any 2017 a elevar a la Secretaria d’Universitats i Recerca, es valorarà que la tasca o projecte objecte de la candidatura posi de manifest alguna o vàries de les contribucions següents:
- Millora de la qualitat en la docència.
- Elaboració de materials docents innovadors.
- Renovació metodològica/ capacitat innovadora dels mètodes docents presentats.
- Creació d’escola o de model docent.
- Visibilitat del projecte dins la UAB i/o en la societat.
- Activitat i experiència docent en altres institucions docents i investigadores universitàries, tant nacionals com internacionals.
- Durada de l’activitat docent desenvolupada a la UAB.
- Bona coordinació i treball en equip entre el professorat, en el marc d’una metodologia innovadora i/o de qualitat.
2) Comunicar aquest acord al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, als efectes que siguin oportuns.
5.Informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB.
Vista la normativa sobre el règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada pel Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
Atès l’article 30.3.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vistos els recursos i les al·legacions presentades sobre règim de permanència pels següents alumnes:
1. Alumne amb DNI 46.948.438-Y, estudiant de grau en Enginyeria de sistemes de Telecomunicació a l’Escola d’Enginyeria de la UAB, segons consta en el document CA 03/02-2017.
2. Alumne amb DNI 47.967.757-S, estudiant de grau en Enginyeria Informàtica a l’Escola d’Enginyeria de la UAB, segons consta en el document CA 04/02-2017.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (Acord CA 04/2017):
1) Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Enginyeria de Sistemes de Comunicació, presentat per l’estudiant amb DNI 46.948.438-Y de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura Arquitectura de Computadors i Perifèrics. I per tant, autoritzar que l’alumne pugui matricular-se en el curs 2016-2017.
2) Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Enginyeria Informàtica, presentat per l’estudiant amb DNI 47.967.757-S de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura Bases de Dades. I per tant, autoritzar que l’alumne pugui matricular-se en el curs 2017-2018.