Detalle acuerdos

COMISSIÓ ACADÈMICA 5-10-2016

Orden del día

1.      1.       Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 19 de juliol de 2016. [+]
2.       Informació sobre l’àmbit acadèmic.
3.       Informar al Ple del Consell Social per a l’aprovació, si escau, de la proposta de creació de títols de doctorat. [+]
4.       Informació i acord, si escau, de l’informe anual corresponent al curs 2015/2016 sobre l’aplicació de la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011. [+]
5.       Acord, si escau, de l’informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB. [+]
6.       Torn obert de paraules.
 

AcordCS.TaulaAcords

1.Acta de la sessió de 19 de juliol 2016

S'acorda (Acord 16/2016):

Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el dia 19 de juliol de 2016.


 
3. Creació de títol de doctorat.
 

Exposició de motius
 
Atesa la proposta de creació de títol de doctorat de conformitat amb el Reial decret 99/2011 presentada pels òrgans competents.
 
Vista la documentació justificativa corresponent (document CA 16/10-2016)
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.
 
Vist el que disposen els articles 64.e i 175.1 dels Estatuts de la UAB sobre ensenyaments de doctorat.
 
Vist l’article 88.b de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 29.1.a del reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de 27 de setembre de 2016 s’acorda:
 
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de doctorat “Doctorat en Bioinformàtica / Doctorate Program in Bioinformatics”.
 
SEGON.- Elevar l’aprovació de la creació del títol de doctorat al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.-Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment de l’acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva,
 
S'acorda (Acord CA 17/2016):
 
Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:
 
1)    Aprovar la creació del títol de doctorat “Doctorat en Bioinformàtica / Doctorate Program in Bioinformatics”.
2)    Comunicar el punt primer d’aquest acord a l’òrgan de verificació corresponent i al departament competent en matèria d’universitats de la Generalitat de Catalunya als efectes que siguin oportuns.
3)    Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment d’aquest acord.
4)    Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


4. Informe anual corresponents al curs 2015/2016 sobre l’aplicació de la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011.

Exposició de motius
 
Vist l’article 90.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
 
Vista la Normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB, aprovada pel Ple del Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
 
Vist l’article 10 de l’esmentada normativa sobre règim de permanència, que estableix que la Universitat elaborarà informes anuals sobre l’aplicació d’aquesta normativa, i els elevarà al Consell Social.
 
Vist l’article 29.2.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist l’acord 2/2013 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 12 de febrer, en virtut del qual s’aprova el model d’informe anual al Consell Social sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.
 
Vist que, en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, es rep l’informe integrat anual (document CA 17/10-2016) sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord 18/2016):
 
La Comissió Acadèmica es dóna per assabentada de l’informe anual sobre l’aplicació, al curs 2015/2016, de la normativa del règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011, d’acord amb el que consta en el document CA 17/10-2016.



5. Informe a la rectora sobre recursos de permanència a la UAB.
 
 Exposició de motius
 
Vista la normativa sobre el règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada pel Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
 
Atès l’article 30.3.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
 
Vist els recursos i les al·legacions presentades sobre règim de permanència pels següents alumnes:
 
1. Alumna amb DNI 39.917.116-H, estudiant de grau de Biologia a la Facultat de Biociències de la UAB, segons consta en el document CA 18/10-2016.
2. Alumna amb DNI 53.122.372-P, estudiant de grau d’Infermeria a l’Escola d’Infermeria de les Escoles Universitàries Gimbernat, adscrita a la UAB, segons consta en el document CA 19/10-2016.
3. Alumne amb DNI 47.171.342-K, estudiant del grau de Fisioteràpia l’Escola de Fisioteràpia a les Escoles Universitàries Gimbernat, adscrita a la UAB segons consta en el document CA 20/10-2016.
4. Alumne amb DNI 73.396.472-E, estudiant del grau en Periodisme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, segons consta en el document CA 21/10-2016.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
 
S'acorda (Acord CA 19/2016):
 
 
1)    Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Infermeria, presentat per l’estudiant amb DNI número 53.122.372-P de l’Escola d’Infermeria de les Escoles Universitàries Gimbernat, centre adscrit a la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de les assignatures Cures d’Infermeria a l’Adult, Farmacologia Clínica i Terapèutica Aplicada i Funció del Cos Humà II. I per tant, autoritzar que l’alumna pugui matricular-se d’aquestes tres assignatures, en el benentès que el centre docent estableixi un pla de tutorització específic pel seguiment de l’estudiant.
2)    Emetre un informe favorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de continuïtat dels estudis de grau en Fisioteràpia, presentat per l’estudiant amb DNI número 47.171.342-K de l’Escola de Fisioteràpia, de les Escoles Universitàries Gimbernat, centre adscrit a la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 3.3 i 3.8 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquen la concessió d’una autorització de matrícula de l’assignatura Anatomia II. I per tant, autoritzar que l’alumne pugui matricular-se en el curs 2016-2017.
3)    Emetre un informe desfavorable sobre el recurs contra la resolució de la concessió de la sol·licitud de matricular assignatures de quart curs tenint pendents assignatures de primer curs, presentat per l’estudiant amb DNI número 73.396.472-E, de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, per tal de donar acompliment al que estableixen els articles 5.5 de la Normativa sobre Règim de Permanència als Estudis Oficials de Grau i de Màster de la UAB, i no considerar que les al·legacions que ha fet l’estudiant justifiquin la concessió d’una autorització de matrícula d’assignatures de quart curs per al curs 2016-2017.