Detalle acuerdos
COMISSIÓ ACADÈMICA 25-06-2015
Orden del día
1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica del dia 25 de maig de 2015. [+]
2. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
3. Aprovació, si escau, de la proposta de distribució de les beques de col·laboració amb departaments convocades per al curs 2015-2016 pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, dels criteris aplicats per a la distribució i els criteris d’assignació de beques vacants. [+]
4. Informació i acord, si escau, dels informes anuals corresponents al curs 2014/2015 sobre l’aplicació de la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011. [+]
5. Informació sobre el procés d’acreditació de títols oficials.
6. Informació sobre els resultats de l’enquesta d’inserció laboral dels titulats de màsters i l’enquesta a ocupadors, realitzades per l’AQU Catalunya.
7. Torn obert de paraules.
AcordCS.TaulaAcords
1. Acta de sessió de la Comissió Acadèmica del dia 25 de maig de 2015.
S’acorda (Acord CA 19/2015)
Aprovar l’acta de la sessió de la Comissió Acadèmica reunida el dia 25 de maig de 2015.
Vist que el 5 de juny de 2015 es rep un escrit de la Secretaria General d’Universitats del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport adreçat al president del Consell Social (document CA 26/06-2015), en el qual:
- S’informa que a la UAB li seran adjudicades 65 beques – col·laboració amb departaments per a la convocatòria 2015-2016.
- S’indica que properament es publicarà en el BOE la convocatòria de les beques-col·laboració per al curs 2015-2016.
- Es comunica que la normativa atribueix al Consell Social la competència de distribuir les esmentades beques entre els diferents departaments, concertant el nombre que correspongui per a cadascun d’ells i afegint una relació prioritzada de, almenys, un 10% més per al supòsit d’una eventual insuficiència de candidats per a les beques inicialment assignades.
- S’estableix que abans del 30 de juny de 2015 aquesta distribució haurà de ser publicada per la universitat i tramesa a la Subdirecció General de Beques i d’Atenció a l’Estudiant, Orientació i Inserció Professional.
Vist que d’acord amb l’exposat en el paràgraf anterior, cal procedir a establir els criteris de distribució de les beques – col·laboració entre els diferents departaments de la UAB.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S’acorda (Acord 20/2015)
a) Aprovar, per al curs 2015-2016, els criteris pel repartiment entre els departaments de la UAB de les beques de col·laboració en departaments que el Ministeri assigna a la UAB en la convocatòria corresponent. Aquests criteris estableixen el següent:
1) S’atorga una beca a cada departament que hagi confirmat la previsió de presentar una sol·licitud per a la convocatòria de beques de col·laboració amb departaments corresponent al curs 2015-2016.
2) Les beques que puguin quedar restants d’assignació un cop aplicat el criteri 1, es reparteixen entre les diferents àrees de coneixement de manera proporcional al nombre de sol·licituds vàlides rebudes per a cadascuna d’elles en els 4 darrers anys.
3) Dins de cada Àrea de Coneixement s’assignen les beques extra entre els departaments de manera proporcional al nombre de sol·licituds vàlides rebudes en els darrers 4 anys. S'empra el mètode de la resta més alta.
4) En cas d'empat s'assigna la beca al departament amb més sol·licituds vàlides presentades el curs 2014-2015. Si continua l'empat s'assigna la beca al departament amb més sol·licituds vàlides presentades el curs 2013-2014.
b) Aprovar l’assignació concreta del nombre de beques-col·laboració adjudicades a la UAB per part del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport entre els diferents departaments de la Universitat (convocatòria 2015-2016), d’acord amb el que consta en el document CA 27/06-2015.
c) Aprovar els criteris de reassignació de beques-col·laboració entre departaments en el cas de disposar de places vacants una vegada assignades les sol·licituds vàlides (convocatòria 2015-2016). Aquests criteris estableixen el següent:
1) En primer lloc, es distribuiran les places vacants entre els departaments de la mateixa àrea de coneixement, de manera proporcional a les sol·licituds vàlides no assignades de cada departament.
2) En segon lloc, si queden places vacants en una àrea de coneixement i no es disposa de sol·licituds vàlides no assignades, es distribuiran les places vacants entre els departaments d’altres àrees de coneixement amb sol·licituds vàlides no assignades, de manera proporcional al nombre de sol·licituds vàlides rebudes i no assignades.
d) Comunicar aquest acord a la Subdirección General de Becas y de Atención al Estudiantes, Orientación e Inserción Profesional del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica i al cap de l’Oficina d’Afers Acadèmics de la UAB.
Exposició de motius
Vist l’article 90.i de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.
Vista la Normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB, aprovada pel Ple del Consell Social el dia 20 de juny de 2011.
Vist l’article 10 de l’esmentada normativa sobre règim de permanència, que estableix que la Universitat elaborarà informes anuals sobre l’aplicació d’aquesta normativa, i els elevarà al Consell Social.
Vist l’article 29.2.b del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.
Vist l’acord 2/2013 pres per la Comissió Acadèmica del Consell Social reunida el 12 de febrer, en virtut del qual s’aprova el model d’informe anual al Consell Social sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.
Vist que, en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, es rep l’informe integrat anual (document CA 28/06-2015) sobre l’aplicació de la normativa de règim de permanència als estudis oficials de grau i màster de la UAB el 20 de juny de 2011.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,
S'acorda (acord 21/2015):
La Comissió Acadèmica es dóna per assabentada de l’informe anual sobre l’aplicació, al curs 2015/2016, de la normativa del règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la UAB aprovada el 20 de juny de 2011, d’acord amb el que consta en el document CA 28/06-2015.