Detalle acuerdos

PLENARI 27-01-2012

Orden del día

1. Informació introductòria de la presidenta del Consell Social
2. Aprovació, si escau, de la proposta de modificació de l'acord 31/2011 pres pel Ple en relació a la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per part de la UAB


AcordCS.TaulaAcords

Modificació de l'acord 31/2011 del ple en relació a la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per part de la UAB

EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

Vist l'article 89.f de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya.

Vist l'article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist que la proposta de modificació de l'acord núm. 31/2011 pres pel Ple de 22 de desembre en relació a la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per part de la UAB es tracta directament en el Ple extraordinari de 27 de gener de 2012, en el marc del que estableix l'article 22.1 del Reglament d'organització i funcionament del Consell Social, que estableix el següent:

"Corresponen a les comissions del Consell Social les competències següents: a) Aprovar els assumptes que el Ple els hagi delegat o atribuït expressament; b) Informar de les propostes que ha de discutir i aprovar, si escau, el Ple del Consell Social; c) Estudiar, fer el seguiment i ser informades dels assumptes que acordi el Ple o la mateixa comissió.

 En cas que la comissió no es pugui reunir per raons justificades, el president o la presidenta de la comissió pot determinar, per raons d'urgència, que qualsevol dels assumptes previstos en els apartats a) i b) d'aquest article es tractin directament al Ple."

Vist l'acord núm.14/2011 pres pel Ple de 26 de maig, pel qual s'aprova acordar, perquè sigui autoritzada pel Govern de la Generalitat, la proposta que la UAB formalitzi operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros, d'acord amb les característiques següents:

- Termini màxim: 1 any
- Amortització: al venciment
- Tipus d'interès màxim: Euribor (12 mesos) + 2,75%
- Comissió d'obertura màxima: 0,50%
- Comissió per no disponibilitat màxima: 0,20% anual

Vist que la UAB contracta una pòlissa de crèdit amb el Banco Santander i amb Catalunya Banc en el marc de les condicions aprovades en l'acord núm. 14/2011 del Ple i per import de 11,5 milions d'euros i 2 milions d'euros, respectivament.

Atès que les condicions econòmiques de la pòlissa de crèdit a contractar amb 'La Caixa' són superiors a les incloses en l'acord núm. 14/2011 pel que fa a la comissió d'obertura màxima i a la comissió per no disponibilitat màxima (0,60% i 0,50%, respectivament, contra el 0,50% i el 0,20% aprovats en l'acord 14/2011), es procedeix a prendre l'acord núm. 31/2011 en el Ple de 22 de setembre, el qual modifica l'acord plenari núm. 14/2011, en el sentit d'ampliar el percentatge màxim de la comissió d'obertura i la comissió per no disponibilitat, que passa del 0,50% al 0,60% i del 0,20% al 0,50%, respectivament..

Vist l'acord núm. 31/2011 pres pe Ple del Consell Social de 22 de setembre, que es pren en el context anteriorment exposat, i el qual estableix:

1) Modificar l'acord 14/2011 pres pel Ple reunit el 26 de maig sobre la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros, en el sentit d'ampliar el percentatge màxim de la comissió d'obertura i la comissió per no disponibilitat, que passa del 0,50% al 0,60% i del 0,20% al 0,50%, respectivament.

2) Acordar, perquè sigui autoritzada pel Govern de la Generalitat, la proposta que la UAB formalitzi operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros, d'acord amb les següents característiques:

- Termini màxim: 1 any
- Amortització: al venciment
- Tipus d'interès màxim: Euribor (12 mesos) + 2,75%
- Comissió d'obertura màxima: 0,60%
- Comissió per no disponibilitat màxima: 0,50% anual

3) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerenta de l'àmbit d'Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.

Vist que la UAB contracta una pòlissa de crèdit amb Caixa Bank en el marc de les condicions aprovades en l'acord núm. 31/2011 del Ple i per import de 4 milions d'euros.

Atès que la pòlissa de crèdit amb el Banco Santander, d'import 11,5 milions d'euros, contractada per un termini de 6 mesos d'acord amb les condicions ofertes pel banc, venç el 21 de gener de 2012 i que les condicions de la nova oferta de renovació són superiors a les incloses en l'acord plenari núm. 31/2011 pel que fa a la comissió de no disponibilitat màxima i al tipus d'interès màxim (0,80% anual i Euribor 12 mesos + 3,50%, respectivament, contra el 0,50% anual i Euribor 12 mesos + 2,75% aprovats en l'acord núm. 31/2011).

Atesa la proposta presentada pel Vicerector de Política Econòmica i d'Organització en relació a les condicions econòmiques i financeres màximes definitives de les entitats financeres per a la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros amb motiu de les condicions de la nova oferta de renovació del Banco Santander.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors

S'ACORDA (acord 1/2012):

1) Modificar l'acord 31/2011 pres pel Ple reunit el 22 de setembre sobre la formalització d'operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros, en el sentit d'ampliar el tipus d'interès màxim (que passa d'Euribor 12 mesos + 2,75% a Euribor 12 mesos + 3,50%) i la comissió per no disponibilitat màxima (que passa del 0,50% anual al 0,80% anual).

2) Acordar, perquè sigui autoritzada pel Govern de la Generalitat, la proposta que la UAB formalitzi operacions d'endeutament a curt termini per un import de 20 milions d'euros, d'acord amb les següents característiques:

- Termini màxim: 1 any
- Amortització: al venciment
- Tipus d'interès màxim: Euribor (12 mesos) + 3,50%
- Comissió d'obertura màxima: 0,60%
- Comissió per no disponibilitat màxima: 0,80% anual

3) Comunicar aquest acord al Gerent i a la vicegerenta de l'àmbit d'Economia, per tal que es duguin a terme les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.