Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social

Currículum del director del departament

Currículum del director del departament

Dr. Jordi Pàmies Rovira

Professor Agregat laboral
Director del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogía Social
 

Currículum breu

Docència

  • Eduació Social: Acollida i inclusión de persones immigrades (Grau)
  • Pedagogía: Contextos educatius, Educació Comparada (Grau)
  • Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatoria i Batxillerat, Formació Profesional i Ensenyança d’Idiomes (Màster)çMàster Universitari Recerca en Educació (MURE).
  • Co-coordinador del Màster Interuniversitari en Migracions Contemporànies (Màster títol propi)

Recerca

  • Ha publicat més de 70 treballs i dirigit 11 tesis doctorals.
  • Ha participat en 27 projectes de recerca competitius, entre ells 8 internacionals
  • En l’actualitat és investigador membre de grup SGR Atlas-Interseccions Crítiques en Educació.
  • És membre de Centre d’Estudis i Recerca en Migracions (CER Migracions

Selecció de publicacions recents

  • Codana, A, Sánchez¿Martí, A. & Pàmies, J. (2022) Languages of origin and education in Europe: A systematic review. In: European Journal of Education. DOI: 10.1111/ejed.12537
  • Benomar, K., Pàmies, J (2022) Un apropament a la transició a la majoria d’edat dels joves immigrants extutelats: entre l’emancipació i les frustracions. Revista d'intervenció socioeducativa, nº 80 https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn80id394337
  • Cárcamo, O., Pàmies, J. (2022). Cuando la exclusión escolar se presenta como “oportunidad”: una aproximación etnográfica a la Movilidad Interescolar Temprana (MIET). Revista Colombiana de Educación, (85), 121-142. https://doi.org/ 10.17227/ rce.num85-11879
  • Contreras, P., Parella, S., Pàmies, J. (2022) La “generación puente”: La reconstrucción de la identidad musulmana de las hijas de migrantes con estudios superiores residentes en Catalunya. Revista de Estudios Sociales. 81-07, p. 39-57 https://doi.org/10.7440/res81.2022.03
  • Sánchez, A., Pàmies, J., Caravaca, A., Llos, B. (2022) Towards a Common Public Culture? Boundaries to Belonging in Catalonia. Social Inclusion. Volume 10, Issue 2, Pages 132–142 https://doi.org/10.17645/si.v10i2.4943
  • Mendoza, B., Bertràn, M, Pàmies, J. (2021) Feminism, Islam and Higher Education: Towards New Roles and Family Relationships for Young Spanish-Moroccan Muslim Women in Spain. Race Ethnicity and Education, https://doi.org/10.1080/13613324.2021.1890565
  • Pàmies, J, D'Angelo, A (2020) Youth Inclusion and Cultural Diversity en X.Úcar, P.Soler and A.Planas (edit) Working with Young People: A Social Pedagogy Perspective from Europe and Latin America. Oxford University Press, pp.217-234
  • Pàmies, J., Sánchez, A., Carrasco, S. (2020) (Des)vinculación escolar y procesos de acompañamiento en educación secundaria por clase y origen en un municipio de la región metropolitana de Barcelona. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 13 (4), 487-506. http://dx.doi.org/10.7203/RASE.13.4.18044

Gestió universitària

  • Director del departament des de setembre de 2019
  • Vicedegà de Màsters i Postgraus (2012-2015)
  • Coordinador de Tercer Cicle i membre de l’equip directiu del Departament de Pedagogía Sistèmàtica i Social (2010 - 2012 i 2015 - 2018)
  • Coordinador del Màster Universitari de Recerca en Educació (MURE) (2013 - 2019)

Altres

  • Avaluador de projectes de recerca d’ANEP, MINECO.
  • Membre de la Sociedad Española de Educación Comparada
  • Premi excelencia docent Facultat Ciències de l’Educació. Curs 2018-19