Presentació

El Máster de Comunicació del Medi ambient és caracteritza per oferir un conjunt de continguts de caràcter teòric-pràctic adreçats a professionals de la comunicació i a altres persones interessades en assolir les tècniques i els coneixements necessaris per a comprendre, analitzar, contextualitzar, explicar i divulgar diferents fenòmens relacionats amb el medi ambient.La matrícula inclou un viatge complet que cada any tindrà una temàtica i destinació diferent a partir de quatre grans "escenaris": selves, deserts, territoris polars o grans urbs. Els estudiants viatjaran acompanyats per un equip docent i desenvoluparan sobre el terreny tasques d'un projecte de comunicació del mediambient al costat de tallers i seminaris.

El màster tracta la producció de continguts de diferent tipologia (textuals, visuals, audiovisuals i multimèdia) sobre medi ambient per a premsa, ràdio, televisió i Internet. De la mateixa manera, respon a l'actual necessitat d'abordar l'agenda temàtica del medi ambient amb solvents eines comunicatives que permetin l'anàlisi i la comprensió de diferents fenòmens i problemàtiques relacionades amb el nostre planeta. Busca potenciar una alfabetització mediambiental a tota la ciutadania. Igualment, és dirigeix a aquells professionals què volen emprendre les seves pròpies iniciatives (webs, portals informatives, ONG, projectes audiovisuals, radiofònics o en premsa, continguts multimèdia, plataformes on-line, etc.) a l'àmbit de la comunicació de temes medi ambientals. El màster presenta, per una banda, un enfoc especialitzat des del punt de vista de la producció periodística i comunicativa i, per l'altra, aporta una mirada multidisciplinària des de diferents àmbits d'interès de les ciències socials, biociències i ciències del medi ambient.

Objectius

- Conèixer el panorama mediàtic i estructura comunicativa dels mitjans i continguts del àmbit medi ambiental.
- Formar professionals experts en l'ús de les tècniques periodístiques aplicades a la comunicació mediambiental (en premsa, ràdio, televisió i Internet).
- Estudiar els paràmetres i directrius que han de guiar la concepció, disseny i desenvolupament d'expedicions científiques i/o acadèmiques, viatges tematitzats, etc.

- Promoure projectes i iniciatives de comunicació mediambiental de qualitat i projecció.
- Analitzar els fonaments de la gestió cultural i del patrimoni vinculada al medi ambient.
- Explorar les tendències del mercat comunicatiu i de divulgació.
- Oferir coneixements bàsics en antropologia, etnologia, arqueologia que puguin ser aplicats al desenvolupament de projectes de comunicació mediambiental.
- Estudiar aspectes geo-culturals generals de les regions continentals del planeta.
- Aplicar tècniques d'orientació i supervivència a escenaris naturals diferents.
- Generar continguts de periodisme i comunicació a diferents disciplines en pràctiques reals.
- Conèixer a reporters, científics, viatgers, aventurers, emprenedors, etc. que han convertit la mixtura comunicació i medi ambient en una forma de vida.

Requisits d'accés

Estar en possessió d'una titulació universitària de 180 ECTS o equivalent.

Sortides professionals

Les sortides professionals que ofereix el màster se centren en el camp de la divulgació de temes medi ambientals. Concretament, el curs formarà professionals preparats per a treballar com a redactors, editors, productors audiovisuals i/o webmasters a revistes, diaris, productores, televisions, ràdios i iniciatives multimèdia vinculades amb el sector de la comunicació dels temes medi ambientals. A més, el Máster forma els estudiants per a desenvolupar-se com guies, responsables de comunicació i relacions públiques i màrqueting d'empreses del sector. A això se li ha d'unir la possibilitat de dissenyar i constituir una empresa pròpia dins la comunicació i el medi ambient a partir dels continguts que conformen el programa.

Santiago Tejedor Calvo

Telèfon: 935814475

Correu electrònic: coordinacio.elearning@uab.cat

Màster propi UAB

1a Edició
Places: 40
Orientació: Acadèmica, Professional
Codi de l'estudi: 4342/1
Preu: 8500 ¤
Preu especial: 7650¤
Col·lectiu d'aplicació: Alumni UAB Premium

Veure el detall del preu

Modalitat: Semipresencial
Lloc: Facultat de Ciències de la Comunicació (UAB) i Online
Dates: del 01/02/2021 al 30/11/2021
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
Títol que s'obté:
Màster en Comunicació del Medi Ambient

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament.