Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes

Vols adquirir els coneixements didàctics i les eines per reflexionar sobre la professió docent i per impartir classe a secundària de manera innovadora? Aquest és el teu màster!

Màster Oficial - Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes

Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB

Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 26 al 30 de maig: Inscripcions obertes!

També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.

Perfil d'ingrés

El màster va dirigit a aquells estudiants llicenciats, enginyers o graduats que vulguin formar-se per ser professors d'Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional. Aquests estudiants han de tenir una bona formació en els continguts disciplinaris corresponents a l'especialitat triada, atès que els continguts del màster són essencialment professionalitzadors.

Coneixements

  • Descriure els elements clau de l’entorn geogràfic, demogràfic, socioeconòmic, cultural i sociolingüístic d’un centre educatiu.
  • Seleccionar els aspectes bàsics del currículum i el coneixement professional i didàctic del contingut per programar situacions d’aprenentatge, estratègies d’actuació i estratègies d’avaluació des de la perspectiva del disseny universal de l’aprenentatge.
  • Reconèixer les característiques bàsiques de l’alumnat i de les seves relacions entre iguals, familiars i comunitàries, com a persones que estan en situació d’aprenentatge.
  • Definir les competències socioemocionals pròpies, les habilitats comunicatives, la trajectòria d’aprenentatge i les fortaleses i debilitats en el desenvolupament professional.
  • Identificar els coneixements humanístics que formen part de la interpretació de la realitat.
  • Definir situacions amb potencial de millora en l’autoobservació i coobservació de situacions d’aula.
  • Recordar els continguts curriculars de les matèries relatives a l’especialització docent corresponent, així com el cos de coneixements didàctics al voltant dels processos d’ensenyament i aprenentatge respectius.

Habilitats

  • Analitzar els elements més rellevants d’un centre educatiu i els reptes que ha d’afrontar.
  • Desenvolupar estratègies per gestionar els incidents crítics que sorgeixen en la tasca professional educativa.
  • Aplicar l’atenció educativa inclusiva tenint en compte les diferents mesures i suports i afavorint la personalització dels aprenentatges.
  • Aplicar la perspectiva d’equitat de gènere a l’acció educativa des d’una mirada interseccional.
  • Fonamentar les accions docents en les evidències existents per millorar els processos i els resultats de l’ensenyament i l’aprenentatge del desenvolupament professional docent.
  • Dominar l’expressió oral i escrita tant en la pràctica discursiva acadèmica com en la pràctica d’ensenyament.
  • Utilitzar les dades del context de l’aula o centre per reflexionar sobre els processos pedagògics i el paper docent.
  • Aplicar els continguts disciplinaris i del currículum des d’una visió alfabetitzadora i educativa per a tota la societat. 
  • Raonar críticament per fonamentar l’adopció de postures i la presa de decisions considerant les seves implicacions i conseqüències.

Competències

  • Crear situacions d’aprenentatge flexibles utilitzant de manera justificada diverses estratègies i metodologies per tal de promoure l’aprenentatge competencial inclusiu.
  • Aplicar de manera integrada l’avaluació formativa i la formadora en la programació com a instrument per comprovar i regular els aprenentatges.
  • Gestionar l’actuació docent al centre i l’aula tenint en compte les característiques de la interacció dialògica, la intencionalitat de les preguntes i el paper docent en l’activació i la regulació dels aprenentatges. 
  • Aplicar els processos dorientació i acció tutorial per promoure lacompanyament i el desenvolupament integral de lalumnat.
  • Gestionar el funcionament i l’activitat d’una aula d’acord amb el que s’ha dissenyat i planificat incorporant-hi els imprevistos per tal de produir els aprenentatges esperats.
  • Adoptar un comportament ètic de compromís i respecte en el marc deontològic de la professió.
  • Demostrar competència digital docent per viure i conviure en un món digital.
  • Adoptar una perspectiva sensible a la realitat plurilingüe de les aules alhora que es promou l’ús del català com a llengua vehicular.
  • Treballar en equip de manera cooperativa per a la concreció de propostes, dissenys i actuacions conjunts.
  • Construir la identitat professional amb el compromís per una educació que contribueixi al desenvolupament d’una societat sostenible, equitativa, diversa i justa que respecti els drets humans.