Activitats
Dimecres, 14 D’octubre 2026
Dia · Setmana
10:00
II Jornada de Responsabilitat Social Universitària
Descripció:
El 10 de juny, de 10 a 14 h, la sala Carles Perelló de les escoles de Doctorat i de Formació Permanent acollirà la II Jornada de Responsabilitat Social Universitària de la UAB, organitzada amb l'objectiu de posar en comú les bones pràctiques que les diferents universitats estan desenvolupant en matèria de RSU, especialment en els àmbits de la cadena de valor, els proveïdors i la compra i contractació responsables. Per assistir-hi, s’ha de fer la inscripció omplint el següent formulari.
Programa:
10 h. Benvinguda institucional
10:15 h. Conferència inaugural: «El valor compartit al centre de l’estratègia empresarial», a càrrec de Joan Martí, director de la Unitat d'Estratègia Empresarial d'ACCIÓ, l'Agència de la Competitivitat per a l'Empresa de la Generalitat de Catalunya.
11 h. Estratègies de compra responsable a la UAB:
«Marc legal de contractació pública sostenible, legislació i política interna», a càrrec de Roger Casanova, cap de l’Oficina de Contractació Administrativa i Compres.
«Estratègia de compra verda», a càrrec de Patrícia Giménez, cap de l’Oficina de Sostenibilitat.
«Proveïdors i drets humans», a càrrec de Sílvia Altafaja, cap de l’Oficina de Compromís i Comunitat.
11:30 h. Pausa
12 h. «Estratègies institucionals per unes compres i viatges més sostenibles a la UB», a càrrec de Marta Costoya, cap de l’Oficina de Compres a la Universitat de Barcelona.
12.30 h. Col·laboracions i certificacions de comerç just:
«Certificar-se com a universitat de comerç just», a càrrec de Mireia Martínez, tècnica de La Coordi.
«Experiència de la Universitat de Girona», a càrrec de Gemma Ros, tècnica de Cooperació i Voluntariat de la Unitat de Compromís Social i Orientació Professional de la Universitat de Girona.
«Col·laboració de la UAB amb el mercat de pagès de la Xarxa de Consum Solidari», a càrrec de Josep Espluga, professor del departament de Sociologia de la UAB, i Laura Calvet, investigadora de l’Institut Metròpoli.
13.15 h. «Col·laboració de la UPC amb Electronics Watch», a càrrec de Mireia de Mingo, tècnica del Gabinet d'Innovació i Comunitat de la Universitat Politècnica de Catalunya.
13:45 h. Cloenda
Ubicació: Sala Carles Perelló de les escoles de Doctorat i de Formació Permanent
Data: Dimecres 14, D’octubre de 2026 - 10:00h
16:30
XV Jornada Les matemàtiques entre la secundària i la universitat
Descripció:
La UAB acollirà, els dies 14 i 21 d'octubre, la XV Jornada "Les matemàtiques entre la secundària i la universitat", una trobada centrada enguany en la divulgació matemàtica i el repte de fer arribar aquesta disciplina a públics cada vegada més diversos. Organitzada en el marc del programa Argó de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE-UAB) i amb la col·laboració del Departament de Matemàtiques de la UAB, la jornada vol generar un espai de reflexió sobre com les matemàtiques es comuniquen avui en dia, tant dins com fora de l'aula, i quin impacte té aquesta divulgació en la percepció de la disciplina.
Ubicació: Sala d'actes de les facultats de Biociències i de Ciències
Data: Dimecres 14, D’octubre de 2026 - 16:30h
Divendres, 16 D’octubre, 2026
09:30
Simposi sobre la història i teatre a la Península Ibèrica (segles XX-XXI)
Descripció:
El Centre d’Estudis sobre Dictadures i Democràcies i el Centre de Recerca en Arts Escèniques de la UAB organitzen, amb el Grup de Recerca sobre els Suds i els Orients de la Universitat Paul Valéry-Montpellier III (França), el «Simposi sobre la història i el teatre a la Península Ibèrica (segles XX-XXI)». La sessió tindrà lloc el 16 d'octubre a les 9.30 h, a la sala de graus de la Facultat de Filosofia i lletres de la UAB. El simposi reflexionarà i debatrà sobre les relacions entre la història i el teatre durant els segles XX i XXI en l’àmbit de la Península Ibèrica.
La jornada s’obrirà amb la presentació a càrrec de Pau Casanellas, director del CEDID-UAB, i Francesc Foguet, director del CRAE-UAB. Tot seguit, tindran lloc dues xerrades centrals; a les 10 h, la sessió «De què parlem quan parlem de memòria?» a càrrec de Ricard Vinyes, catedràtic d’història de la Universitat de Barcelona, que parlarà sobre el concepte de la memòria; i, a les 10.40 h, la sessió «Memoràbilia i teatre: vincles i afectes en la construcció de l’herència» a càrrec d’Antonia Amo, professora d’estudis hispànics de la Universitat d’Avignon, que abordarà la relació entre memoràbilia, teatre, afectes i herència. S’inclouen també deu xerrades més, cinc per a cada segle, on es tractaran diversos enfocaments més concrets del vincle entre la història i el teatre des de la perspectiva de les escenes peninsulars.
Ubicació: Sala de graus de la Facultat de Filosofia i Lletres
Data: Divendres 16, D’octubre de 2026 - 09:30h
Dilluns, 19 D’octubre, 2026
10:00
Setmana de la Innovació de la UAB
Descripció:
Del 19 al 23 d’octubre de 2026, la UAB organitza la quarta edició de la Setmana de la innovació per obrir-se al territori, mostrar el seu ecosistema d’innovació i apropar a la societat les tecnologies i coneixement innovador que es generen al campus.
L'objectiu de la Setmana és visibilitzar l'aposta de la UAB per la innovació des de la perspectiva de diferents agents, sectors i col·lectius, així com connectar les persones emprenedores amb el teixit empresarial, la xarxa d'inversors publicoprivats i els centres de coneixement.
Compta amb una programació que, en diferents espais, activitat i temàtiques diverses, generarà espais de trobada i relació entre la comunitat UAB, start-ups, empreses i inversors. Algunes de les activitats son:
- Fira de la innovació
- Càtedra UAB-Cruïlla: Innovació, Intel·ligència Artificial, Arts i Música
- Emprèn UAB: generant spin-offs i start-ups des de la universitat
- Gala d’entrega dels premis Eines
- De la recerca a l’impacte: experiències d’innovació pública i transferència de la universitat a la societat
- Ciència i emprenedoria en femení
- Inauguració Hub d’Innovació Cerdanyola Activa
- Més enllà del fum: com (no) utilitzar la IA per emprendre
- La innovació dels boscos catalans per a la bioeconomia: construcció i química verda
- Jornada de Realitat Virtual de la UAB
Ubicació: Diferents localitzacions del campus de la UAB
Data: Dilluns 19, D’octubre de 2026 - 10:00h
Data fi: Divendres 23, D’octubre de 2026 - 15:00h
Organitzador: Parc de Recerca UAB
Dimarts, 20 D’octubre, 2026
09:00
Fira de la Innovació
Descripció:
El proper 20 d'octubre tindrà lloc la Fira de la Innovació de la UAB 2026, una jornada de relació entre el món de la recerca i l'entorn empresarial que pretén reconèixer la transferència de coneixement dels grups de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona i mostrar l'ampli ventall de tecnologies, serveis i idees innovadores generades al campus de la UAB.
Aquí es podran explorar les últimes tendències i tecnologies desenvolupades a la Universitat i connectar amb investigadors.
Ubicació: Hotel Exe Campus
Data: Dimarts 20, D’octubre de 2026 - 09:00h
Dimecres, 21 D’octubre, 2026
09:30
"Time Use Week", trobada internacional de debat al voltant del dret i millora en l'organització del temps
Descripció:
La UAB, mitjançant el grup de recerca QUIT i el CED, organitzarà i acollirà una de les jornades de la Time Use Week, la principal trobada internacional dedicada a avançar el debat, coneixement i polítiques públiques al voltant del dret al temps i una millora en l’organització del temps, el dimecres, 21 d'octubre. La Setmana dels Horaris i el Temps reunirà a Barcelona persones investigadores, institucions polítiques, empreses, organitzacions socials i ciutadania de tot el món que promouran el debat, des dels seus diferents camps del coneixement i experiència, per aconseguir una millora en l’organització social del temps.
Les polítiques de temps són les eines clau a l’abast d’administracions i organitzacions per reduir les desigualtats causades per la pobresa de temps; i construir una societat més saludable, justa, eficient i sostenible on el dret al temps estigui garantit per tothom.
La jornada que es farà a la UAB espera la participació d'entre 100 i 150 persones. Es comptarà amb la presència de les diferents institucions que co-organitzen la Time Use Week (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona).
El programa inclou també la presència dels instituts d’estadística oficials de Catalunya (IDESCAT), Espanya (INE) i Europa (Eurostat), i una sessió de presentació de recerques al voltant dels usos del temps on hi haurà una representació de recerques de la UAB.
Per consultar el programa provisional es pot anar a la web de Time Use Week.
Ubicació: Facultat de CC.Politiques i Sociologia (sala d'actes).
Data: Dimecres 21, D’octubre de 2026 - 09:30h
Data fi: Dimecres 21, D’octubre de 2026 - 14:00h
- 1
- 2