Detalle acuerdos

PLENARI 19-10-2023

Orden del día

1. Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió del Ple del dia 19 de juliol de 2023. [+]
2. Informació sobre l’Esfera UAB. [+]
3. Informe de la presidenta del Consell Social de la UAB.
4. Informe del rector de la UAB.
5. Àmbit econòmic.
    5.1. Informació sobre l’àmbit econòmic.
    5.2. Informació i acord, si escau, de l’informe dels comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2022 [+]
    5.3. Aprovació, si escau, del balanç, el compte de resultats i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de les entitats dependents de la UAB  següents:
           5.3.1. Fundació Parc de Recerca UAB, MP. [+]
           5.3.2. UAB‐Firms, S.L. [+]
           5.3.3. Fundació Hospital Clínic Veterinari MP. [+]
           5.3.4. Fundació Universitat Autònoma de Barcelona MP. [+]
           5.3.5. Fundació Alumni UAB. [+]
           5.3.6. Fundació Autònoma Solidària. [+]
           5.3.7. Fundació Salut i Envelliment UAB. [+]
    5.4. Informació i acord, si escau, sobre el seguiment del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023. [+]
    5.5. Aprovació, si escau, de la proposta que la UAB formalitzi l’atorgament d’un préstec a curt termini al CSUC. [+]
    5.6. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús a Unicampus Media, S.L., per als expositors digitals. [+]
    5.7. Aprovació, si escau, de la proposta de cessió d’ús d’espais a l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). [+]
    5.8. Aprovació, si escau, de la proposta de ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC). [+]
    5.9. Informació i acord, si escau, sobre l’execució de l’operació de compravenda de Tramontane Therapeutics, SL. [+]
6. Àmbit acadèmic.
    6.1. Informació sobre l’àmbit acadèmic.
    6.2. Aprovació, si escau, de la proposta de creació i de modificació de diplomes d’especialització. [+]
7. Àmbit Universitat, Societat i Empresa.
    7.1. Informació sobre l’àmbit universitat, societat i empresa.
    7.2. Aprovació, si escau, de la proposta de projectes nous a realitzar en l’any 2023 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa [+]
8. Àmbit de funcionament del Consell Social
    8.1. Aprovació, si escau, de la proposta de nomenament de càrrecs del Consell Social de la UAB. [+]
9. Torn obert de paraules.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AcordCS.TaulaAcords

1. Acta de la sessió plenària del dia 19 de juliol de 2023

S'acorda (Acord PL44/2023)

Aprovar l'acta de la sessió plenària del dia 19 de juliol de 2023.


2. L’Esfera UAB.

Exposició de motius

Vist que l'Esfera UAB, formada per més de 40 centres de recerca, és un entorn d'excel·lència i un ecosistema de coneixement en el qual conviuen i col·laboren les institucions de recerca vinculades a la UAB per contribuir a l’avenç científic i el desenvolupament territorial.

Vista la importància en termes de recerca, de territori i de transferència potencial, entre d’altres, de l’Esfera UAB.

Vist que les actuacions en l’àmbit territorial d’influència de la Universitat estan contemplades en el seu Pla estratègic 2018-2023 i com a línia estratègica del Consell Social a impulsar des de l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, en la reunió del Ple de 19 d’octubre de 2023 s’informarà sobre l’Esfera UAB i, a aquests efectes, es posa a disposició el document 1.

 


5.2. Informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponents a l’exercici 2022.

Exposició de motius

Vist l’informe dels comptes anuals agregats de l’exercici 2022 elaborat per l’empresa d’auditoria externa Faura-Casas Auditors Consultors, S.L (document 1).

Atès l’article 28.4 apartat b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 82/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, em virtut del qual s’acorda el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022 per a la seva informació.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, es presenta l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022 per a la seva informació i anàlisi, 

S’acorda (Acord PLE 45/2023):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat de l’informe de comptes anuals agregats de la UAB corresponent a l’exercici 2022, d’acord amb el que consta en el document 1.


5.3.1. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 29 de juny de 2023 (document 1).

Vist que l’acord CE 83/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB, MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB, MP, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 46/2023):

Primer.  Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Parc de Recerca UAB MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB MP, al vicerector d’Economia, al gerent i a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB.


5.3.2. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat de la UAB UAB UAB-Firms, SL.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Privada Parc de Recerca UAB, MP han estat formulades per la Junta General d’Accionistes de l’entitat en data 31 de març de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 84/2023 pres per la Comissió Econòmica de 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.Segon. Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 47/2023):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB UAB UAB-Firms, SL, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord a la directora general i el gerent de la Fundació Parc de Recerca UAB.

 


5.3.3. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Hospital Clínic Veterinari MP han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 23 de juny de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 85/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 48/2022):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis de patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Hospital Clínic Veterinari MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona MP i a la directora de l’Hospital Clínic Veterinari.

 


5.3.4.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 16 de maig de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 86/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat  Autònoma de Barcelona, MP, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 49/2023):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Universitat Autònoma de Barcelona MP, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, MP.


 5.3.5. Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2023, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Alumni UAB han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 23 de juny de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 87/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona  i a la directora de la Fundació Alumni UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 50/2023):

Primer.  Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Alumni UAB, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB, a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona MP i a la directora de la Fundació Alumni UAB.


5.3.6.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Autònoma Solidària han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 14 de juny de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 88/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors,

S’acorda (Acord PLE 51/2023):

Primer.  Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Autònoma Solidària, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.  Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i al director de la Fundació Autònoma Solidària.

 


5.3.7.  Balanç, compte de resultats i memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment.

Exposició de motius

Vist l’article 14.2 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril.

Vist l’article 89 apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 123 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2 apartat e del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que el balanç, el compte de resultats, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectius i la memòria econòmica de l’exercici 2022 de la Fundació Salut i Envelliment han estat aprovats en la reunió del Patronat de la Fundació de 28 de juny de 2023 (document 1).

Vist l’acord CE 89/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1. Segon. Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 52/2023):

Primer.   Aprovar el balanç, el compte de resultats, l’estat d’ingressos i despeses reconegudes, l’estat de canvis en el patrimoni net, l’estat de fluxos d’efectiu i la memòria econòmica corresponents a l’exercici 2022 de l’entitat dependent de la UAB Fundació Salut i Envelliment, d’acord amb el que consta al document 1.

Segon.   Comunicar aquest acord al vicerector d’Economia, al gerent, a la vicegerent de l’àmbit econòmic de la UAB i a la vicepresidenta executiva de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

 


5.4. Seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de  l’exercici 2023.

Exposició de motius

Vist l’acord PLE 57/2022 pres pel Ple del Consell Social reunit el 21 de desembre, en virtut del qual s’aprova el pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.

Atesa la situació econòmica que afecta a tot el país i també a les universitats i que, en el marc de la normativa estatal i autonòmica d’aplicació, és del tot imprescindible l’assoliment de l’equilibri del pressupost.

Vist l’informe sobre el seguiment de l’execució del Pressupost de la UAB de l’exercici 2023 presentat per la Gerència (document 1).

Vist l’article 89.d) de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, en relació a les funcions econòmiques, pressupostàries i patrimonials del Consell Social.

Vist l’article 123.1 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.3 apartat g, del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 94/2023 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social de data 6 d’octubre, en virtut del qual s’acorda el següent: Primer. La Comissió Econòmica es dona per assabentada del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta en el document 1. Segon. Presentar al Ple del Consell Social la informació sobre el seguiment del pressupost 2023 de la UAB, d’acord amb el que consta en el punt primer d’aquest acord.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 53/2023):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat del seguiment de l’execució del pressupost de la UAB de l’exercici 2023, d’acord amb el que consta el document 1.

 


5.5. Atorgament d’un préstec a curt termini al CSUC.

Exposició de motius

Atès que el Consorci de Serveis Universitats de Catalunya (CSUC) és una entitat de dret públic de caràcter associatiu i voluntari, i de duració indefinida, amb capacitat per crear i gestionar serveis i desenvolupar activitats, en els termes que estableix la normativa aplicable a les entitats consorciades i en el marc dels Estatuts del Consorci que està integrada, com entitats consorciades, per l’Administració de la Generalitat de Catalunya i per vàries de les universitats del sistema universitari de Catalunya, entre les quals està la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que el CSUC va ser beneficiari d’ajuts pel desenvolupament d’un conjunt de projectes REACT-EU, AECI, ICTS que ha comportat un volum d’inversions i nous serveis pel conjunt del sistema molt significatius per als quals l’esmentat consorci  disposa de pressupost.

Ateses les característiques del tipus d’inversió que el CSUC ha tingut que fer front en l’execució dels projectes REACT-EU, AECI, ICTS, el sistema d’aplicació de prorrata i deducció de l’IVA i que es preveu la recuperació futura d’aproximadament 3,5 milions d’euros d’IVA.

Atès que el CSUC ha d’atendre enguany el pagament de les factures corresponents,   però que la recuperació de l’IVA no podrà fer efectiva fins al tercer trimestre del proper any 2024, la qual cosa li genera al CSUC una situació de tensió puntual de tresoreria per fer front a aquest pagament.

Atès que en data 19 de setembre de 2023 la directora general del CSUC va sol·licitar a la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat Politècnica de Catalunya la formalització d’un préstec temporal per import de 3,5 milions d’euros, pel termini d’un any i al tipus legal del diner, per atendre aquesta situació puntual de tensió de tresoreria.

Atès que d’entre els recursos econòmics amb els quals compte el CSUC pel seu funcionament estan les transferències, subvencions, donacions i aportacions que facin a favor seu altres administracions, entitats públiques i organismes privats o particulars. Per tant, els ens consorciats poden realitzar aportacions extraordinàries per finançar altres activitats o projectes en els termes que s’acordin amb el Consorci en forma de transferències corrents o amb un préstec, amb la finalitat de garantir el finançament de les despeses de funcionament del Consorci i de les seves inversions. Aquestes aportacions dels ens consorciats seran a càrrec dels seus pressupostos.

Vist l’article 94.5 pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya que permet fer transferències  mitjançant acords, pactes, convenis i contractes amb entitats de dret públic o privat, si aquests mitjans són més eficients per a assolir els objectius fixats, així com, la resta de previsions contingudes en aquesta norma en relació amb les transferències.

Vist l’acord entre la UB, la UAB, la UPC i el CSUC per a la realització, per part de les tres universitats indicades, d’un préstec compartit i temporal al CSUC (document 1) i que la quantitat de préstec que atorga la UAB és d’import 500.000 euros.

 Vist que la formalització d’aquest préstec requereix de la modificació de crèdit del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona de 2023, d’import de 500.000 euros i que, d’acord amb l’article 8.4.2 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB per 2023, l’article 28.3 apartat b del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social i l’article 89 apartat g de la Llei 1/2003, d’Universitats de Catalunya, és competència de la Comissió Econòmica del Consell Social de la UAB acordar l’esmentada modificació.

Vist que la modificació de crèdit del pressupost de la Universitat Autònoma de Barcelona de 2023 d’import de 500.000 euros, esmentada en el paràgraf anterior, s’aprova en l’acord CE 93/2023 de la Comissió Econòmica del Consell Social de 6 d’octubre.

Vist l’article 89 apartat j de de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2 apartat g del Reglament d’organització i funcionament de Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 95/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar que la Universitat Autònoma de Barcelona realitzi una transferència de crèdit de 500.000 euros a favor del Consorci de Serveis Universitats de Catalunya, d’acord amb les condicions i tipus d’interès que es fan constar en l’acord de préstec contingut en el document 1. Segon. Autoritzar al rector perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni pel qual es formalitzi el préstec d’acord amb la minuta aprovada. També se li autoritza a fer les modificacions que consideri adients, així com, tots els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. Tercer. Encarregar el gerent el seguiment d’aquest acord. Quart. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Vist que amb posterioritat a la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social reunida el 6 d’octubre de 2023, el gerent de la UAB comunica al Consell Social la possibilitat que la quantia de transferència de crèdit sigui inferior als 500.000 euros, en funció de la necessitat definitiva de liquiditat del CSUC.

Atès que, en el marc de l’exposat en el paràgraf anterior, es considera adient que es faci constar que la transferència de crèdit de la UAB al CSUC pot ser fins a 500.000 euros i que el gerent de la UAB ha d’informar de la xifra definitiva al president de la Comissió Econòmica del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva i a proposta de la secretaria general,

S’acorda (Acord PLE 54/2023):

Primer.  Aprovar que la Universitat Autònoma de Barcelona realitzi una transferència de crèdit de fins a 500.000 euros a favor del Consorci de Serveis Universitats de Catalunya, d’acord amb les condicions i tipus d’interès que es fan constar en l’acord de préstec contingut en el document 1.

Segon.   Acordar que el gerent de la UAB informi al president de la Comissió Econòmica del Consell Social sobre la quantia de la transferència de crèdit finalment realitzada.

Tercer.   Autoritzar al rector perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni pel qual es formalitzi el préstec d’acord amb la minuta aprovada. També se li autoritza a fer les modificacions que consideri adients, així com, tots els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Quart.   Encarregar el gerent el seguiment d’aquest acord.

Cinquè.  Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 


5.6. Cessió d’ús a Unicampus Media, S.L., per als expositors digitals.

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora de Comunicació i de Cultura de formalitzar amb la companyia Unicampus, S.L., un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que Unicampus és una empresa especialitzada en el sector universitari, que desenvolupa i crea diferents productes, entre ells, un suport d’informació denominat MUPI per l’organització de campanyes i esdeveniments socioculturals dirigits a transmetre informació relativa a campanyes de conscienciació, prevenció, cinema, teatre, amb empreses que desitgin aparèixer en els mateixos.

Atès que la UAB, a través de l’Àrea de Serveis Logístics i Administració, impulsa l’establiment d’acords i convenis de col·laboració amb institucions i persones jurídiques per tal que contribueixin al desenvolupament de la seva missió.

Atès que Unicampus, S.L requereix gaudir de l’autorització d’ús de l’espai que es detalla per la instal·lació de 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació, sota les següents condicions:

  • Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i Unicampus. Si la UAB necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i UNICAMPUS.
  • Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament.
  • Altres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de Unicampus tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera:

           Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició.

           Canals digitals Unicampus: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició.

           L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent:

           20” UAB – 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB - 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB.

 

           Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que Unicampus té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €.

  • Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS.
  • Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys.
  • Destinació: Unicampus disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB.

Vist l’article 28 i 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda autoritzar la cessió d’ús a la companyia UNICAMPUS, S.L d’uns espais de la UAB i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 96/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del quals s’acorda el següent: Informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent:  Primer. Autoritzar la cessió d’ús a la companyia Unicampus, S.L d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: a. Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i Unicampus. Si la UAB necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i Unicampus. b. Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament. cAltres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de Unicampus tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera: Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició. Canals digitals Unicampus: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició. L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent: 20” UAB – 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB - 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB. Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que Unicampus té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €. d.Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS. Consell de Govern. e. Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys. f. Destinació: Unicampus disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB. Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.  Tercer. Encarregar la vicerectora Comunicació i Cultura l'execució i el seguiment de l'acord primer. Quart. Comunicar el present acord a l’Àrea de Serveis Logístics i d'Administració, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, e

S’acorda (Acord PLE 55/2023):

Primer.   Autoritzar la cessió d’ús a la companyia Unicampus, S.L d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes:

               a)  Objecte: 25 MUPIS Digitals (inclou monitor professional 49 led full HD 1080X 1920 i Mini PC professional SHUTTEL) així com l’ocupació de l’espai necessari per l’eficient consecució de la present instal·lació. La ubicació definitiva dels MUPIS serà definida de comú acord entre la UAB i Unicampus. Si la UAB      necessités més MUPIS es podran afegir al conveni el número consensuat entre la UAB i Unicampus.

               b)  Cànon: 25 MUPIS x 26,67€ / mes x 12 mesos: Import anual : 8.001,00-€, impostos exclosos. Revisable anualment amb l’IPC Estatal i pel número de MUPIS en efectiu funcionament.

               c)  Altres compensacions: Dels 7 canals disponibles per cada MUPI digital, la UAB disposarà de 3 per la inserció d’imatges o vídeos institucionals. El temps d’exposició d’aquestes imatges o vídeos serà, en el cas de la UAB, de 20 segons cada un per repetició, mentre que els de Unicampus tindran una duració de 10 segons per repetició. Per tant, el repartiment de temps quedarà de la següent manera:

                   Canals digitals UAB: 3 x 20"= 60'' Temps total d’exposició.

                   Canals digitals Unicampus: 4 x 10"= 40" Temps total d’exposició.

                    L’ordre de presentació dels canals digitals serà el següent: 20” UAB – 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB - 10” Unicampus – 10” Unicampus – 20” UAB.

                    Així mateix, s’integraran dues campanyes publicitàries quinzenals per any de la UAB en pantalles digitals del circuit que Unicampus té instal·lades en sales de cinema a Barcelona. La valoració econòmica de dues campanyes en uns 5 MUPIS CINE digitals és de 4.500 €.

 

               d)  Despeses: La UAB haurà de garantir el subministrament d’electricitat i xarxa informàtica en cadascun dels punts d’ubicació acordats per instal·lar els MUPIS. Consell de Govern

               e)  Termini de duració: quatre anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per dos períodes addicionals de dos anys. –

               f)  Destinació: Unicampus disposarà d’una part de l’espai destinat a informació que tenen tots els MUPIS, per campanyes d’educació i sensibilització, així com per la promoció d’empreses públiques o privades, co-finançadores del projecte, prèvia autorització de la UAB.

Segon.    Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.    Encarregar la vicerectora Comunicació i Cultura l'execució i el seguiment de l'acord primer.

Quart.    Comunicar el present acord a l’Àrea de Serveis Logístics i d'Administració, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 5.7. Cessió d’ús d’espais a l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2).

Exposició de motius

Vista la proposta de la vicerectora de d'Innovació, Transferència i Emprenedoria de formalitzar amb la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), anteriorment denominada Fundació Institut Català de Nanotecnologia, és una entitat sense ànim de lucre amb personalitat jurídica i patrimoni propi que té per finalitat principal la recerca de l’excel·lència en l’àmbit de les nanociències i les nanotecnologies i en el seu patronat hi participa el Consejo Superior de Investigaciones Científicas, la Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Economia i Coneixement, i la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que en data 29 de febrer de 2008 l’ICN2 i la UAB signaren un conveni per a la cessió del dret d’ús d’una porció de terreny d’una superfície aproximada de docents metres quadrats i situada entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (Mòdul C), per la instal·lació d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 200m2 per planta i amb una superfície total de 400m2, per una durada de cinc anys.

Atès que aquest conveni va ser objecte de modificació mitjançant la signatura de la corresponent addenda de data 22 d’octubre de 2008, en virtut de la qual es va ampliar la superfície objecte de cessió d’ús a 300m2.

Atès que havent finalitzat la durada dels convenis de 29 de febrer i 22 d’octubre de 2008, el Consell de Govern i el Consell Social de la UAB, varen aprovar per acords núm. 41/2014 i 46/2014, de dates 12 de juny de 2014 i 26 de juny de 2014, respectivament, la formalització per part la UAB d’un nou conveni de cessió d’ús de 300 m2 a favor de l’ICN2, per cinc anys, renovables per altres 5 anys més, amb un cànon de 16.600 euros/anuals, més despeses de manteniment i de fluids per destinar-ho a la instal·lació d’un mòdul prefabricat. Posteriorment, en data de 12 de desembre de 2014 es va signar un nou conveni amb el mateix fi per un període de cinc anys, seguit d’una addenda de pròrroga amb durada màxima fins el 11 de desembre de 2022. Atès que les parts consideren adient la signatura d’un nou conveni per donar continuïtat a la cessió dels drets d’ús dels esmentats espais per part de l’ICN2 amb el cànon corresponent. Atès que l’ICN2 requereix gaudir de l’autorització d’ús dels espais situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicats a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, sota les següents condicions:

  • Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat.
  • Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat.
  • Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:
Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%
  • Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 · 8,05 €/m2) (impostos no inclosos).
  • Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús.

          Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual.

  • Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més.

Vist l’article 28 i 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya.

Vist l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya.

Vist l’article 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat g, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat de la gerència i el Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’uns espais de la UAB i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 97/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat. Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat. Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:

Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%

Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 · 8,05 €/m2) (impostos no inclosos). Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús. Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual. Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més. Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord. Tercer. Encarregar la Vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment de l'acord primer. Quart. Comunicar els presents acords a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (Acord PLE 56/2023):

Primer.  Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes::

              a.  Objecte: L'espai d'ús objecte de la cessió d’ús que es destinarà a l'ICN2, es la superfície de 300m2 situats entre l’ala C3 parell i l’edifici de Recerca de Ciències (MC) ubicat a la finca registral núm. 45.279 del Registre de la Propietat núm. 2, on s'ha instal·lat un mòdul prefabricat.

               b.  Destinació: L’espai l’ús del qual és objecte de cessió es destinarà per part de l’ICN2 al gaudi d’un mòdul prefabricat de dues plantes de 286 m2 per planta i amb una superfície total de 572 m2 destinats a laboratoris (planta baixa) i oficines (planta primera) que avui dia està instal·lat.

​​​​​​​               c.   Cànon: L’ICN2 assumeix el pagament d’un cànon d’ús a raó de 19,71euros/m2/mes. Aquest pagament es veurà bonificat en consideració a la condició de la UAB com a patró de l’ICN2 de la següent forma:

Any  Euros/m2/mes Total/any  Bonificació 
2023 4 € 14.400 € 80%
2024 8 € 28.800 € 60%
2025 14 € 50.400 € 29%
2026 19,71 € 70.950 € 0%

 

​​​​​​​               d.   Despeses ciutat: L’import per l’any 2023 s’estima en 4.604,60€ (572 m2 * 8,05 €/m2) (impostos no inclosos).

​​​​​​​               e.   Altres despeses: L’ICN2 haurà d’abonar els impostos, taxes i altres tributs que es meritin per raó de la present cessió d’ús.

                    Pel que fa a la despesa del mòdul en l’espai cedit, en el cas de l’electricitat i l’aigua, la UAB repercutirà la despesa de manera directa mitjançant comptador. L’ICN2 assumeix directament les despeses derivades de l’ús de l’espai cedit de manteniment i neteja. La UAB repercutirà a l’ICN2 la despesa de telefonia de forma anual.

​​​​​​​               f.  Termini de duració: La cessió tindrà una duració de quatre (4) anys. En qualsevol moment abans de la finalització del present conveni, les parts podran acordar unànimement la seva pròrroga per un període de quatre (4) anys més.

Segon.   Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer.   Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment de l'acord primer.

Quart.    Comunicar el present acord a la vicegerència de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


 5.8. Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

Exposició de motius

Atès que el Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) es va constituir inicialment entre el Consell Comarcal del Solsonès i la Universitat de Lleida i, posteriorment, s'hi van incorporar la Diputació de Lleida, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Solsona.

Atès que el CTFC té per finalitat la creació, gestió, conservació i explotació d’un centre de recursos forestals i rurals, com a instrument de participació en l’ensenyament, la investigació, la transferència de resultats, la divulgació, la cooperació, l’assistència tècnica a les empreses i institucions, i el foment del desenvolupament rural, especialment en els àmbits forestal, agroforestal i indústries de la fusta i agràries, aprofitaments forestals, i en general en aquells àmbits relacionats amb la gestió dels recursos naturals.

 Atès que en data 27 de juny de 2023, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per adaptar-los i adequar-los a la Llei 9/2022, de 21 de desembre de la Ciència, la qual cosa implica modificar les funcions de la direcció general, amb la corresponent modificació de l’article 11. (document 1). 

Vist l’article 88. apartat e de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya..

Vist l’article 64. apartat t dels Estatuts de la UAB.

Vist l’article 28.2. apartat a, del Reglament d’Organització i funcionament del Consell Social.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord pres en la reunió del Consell de Govern de 27 de setembre de 2023, en virtut del qual s’acorda ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 27 de juny de 2023 pel qual es modifica l’art. 11 dels seus estatuts i elevar la proposta al Consell Social de la UAB.

Vist l’acord CE 98/2023 pres per la Comissió Econòmica de data 6 d’octubre de 2023, en virtut del qual s’acorda informar favorablement el ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 27 de juny de 2023 pel qual es modifica l’article 11 dels seus Estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes del document 1.  Segon. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord. Tercer. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord PLE 57/2023):

Primer.   Ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 27 de juny de 2023 pel qual es modifica l’article 11 dels seus Estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes del document 1.  

Segon.   Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Tercer.   Comunicar el present acord a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Quart.    Informar del present acord al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).


5.9.   Execució de l’operació de compravenda de Tramontane Therapeutics, S.L..

Exposició de motius

1. De la creació de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L.

Atès que en data 4 de febrer de 2021 el Consell de Govern va aprovar (acord 12/2021) la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “Tramontane Therapeutics, S.L”, a través de la subscripció de 1.000 participacions social, per valor de 5.000 €, equivalents al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), reconeixent-ne a “Tramontane Therapeutics, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que la creació d’una Empresa de Base Tecnològica requereix la formalització dels següents actes: compra de participacions / constitució de societat; contracte de socis; i contracte de llicència de patent objecte de transferència de tecnologia.

Atès que en el present cas es va signar un contracte d’opció de llicència i no una llicència, com s’havia acordat inicialment sobre la següent tecnologia:

  ​​​​​​​Patents i el know how associat on la Investigadora Principal és la doctora Fàtima Bosch:

  • UAB ref: T-2012/015 Derived from PCT/EP2013/0066271;
  • UAB ref: T2017/016 Derived from PCT/EP2018/063707;
  • UAB ref: T2018/045 Derived from PCT/EP2019/082601;
  • UAB ref: T2020/012 Derived from Priority European application No. EP20382442.0
  • UAB ref: T2019/028 Derived from Priority European application No. EP19382447.1;

   Patent i el know how associat on l’Investigador Principal és el doctor Francesc Gòdia):

  • UAB T2020/015 Derived from PCT/EP2020/058527 copropietat UAB-Esteve, per a la producció de qualsevol producte sorgit a la UAB.

Atès que previ informe favorable de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació (núm. 18/2021) de 19 de novembre de 2021, el Consell de Govern i la Comissió Econòmica del Consell Social, per acord núm. 18/2021, de 3 de febrer de 2022 i acord núm. CE 6/2022, de 18 de febrer de 2022, respectivament, van aprovar una sèrie de modificacions de la opció de llicència formalitzada amb Tramontane Therapeutics, S.L.

Atès que en data 29 de juliol de 2022 la Universitat Autònoma de Barcelona i Tramontane Therapeutics, S.L. prorroguen expressament la opció de llicència per un període de 6 mesos més, és a dir, fins el 29 de gener de 2023. En aquest moment, es pacta que totes les despeses de patent que s’hagin pagat fins el moment que s’executi el contacte de llicència, es podran convertir en participacions de la companyia, fins a una xifra acordada entre les parts. Finalitzat el termini de la opció de llicència i la mateixa no és prorrogada per les parts.

2.   De l’operació de venda de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L.

Atès que en data 7 de març de 2023, el senyor Ramon Noguera, soci de Tramontane Therapeutics, S.L. trasllada formalment a la Universitat Autònoma de Barcelona la voluntat d’una companyia biotecnològica dels Estats Units d’Amèrica (Inversor) per adquirir el 100 % del capital social de Tramontane Therapeutics, S.L.

Atès que per dur a terme l’operació es requereix que la Universitat Autònoma de Barcelona formalitzi els contractes de llicència caducats des del 29 de gener de 2023.

Atès que el 14 de març de 2023 l’Inversor lliura una carta d’intencions dirigida a Tramontane Therapeutics, S.L. on indiquen les quantitats màximes que es pagaran a la Universitat Autònoma de Barcelona, pel concepte de llicència de les patents, la qual cosa representa un 40% destinat a les llicències i un 60% a capital del total de la inversió.

Atès que en data 15 de maig de 2023 es va signar una opció de llicència amb Tramontane Therapeutics, INC (USA), filial de Tramontane Therapeutics, S.L. al 100% del capital social. En aquest contracte d’opció de llicència s’establí una condició suspensiva en virtut de la qual l’esmentat negoci jurídic no desenvoluparà efectes fins que els òrgans de govern de la Universitat Autònoma de Barcelona no els aprovés.

Atès que la operació corporativa implica la formalització de tres negocis jurídics:

​​​​​​​2.1.  Compravenda de participacions de UABFIRMS, S.L.U. de les participacions socials de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L. a l’inversor (USA). El preu de les participacions socials es satisfarà en un pagament inicial a tant alçat i una sèrie de pagaments vinculats a l’assoliment d’un número elevat de fites de caire regulatori i comercial. Apart, la Universitat Autònoma de Barcelona pot arribar a cobrar, en concepte de complement de preu, de forma acumulada, un percentatge sobre les ventes netes de productes derivats de les patents llicenciades. Atès que el contracte de compravenda preveu l’interès de l’Inversor de liquidar la matriu de Tramontane Therapeutics per motius fiscals, s’ha acordat que certes potencials contingències fiscals derivades de la liquidació, en cas que es produeixin afectant negativament l’interès del comprador, aquest podrà repercutir fins un 50% d’aquest impacte als venedors, no obstant només aplicant una reducció de l’import a rebre en un determinat número de pagaments per fites.

​​​​​​​2.2.   Contractes de llicència de patents identificades a l’apartat 1, per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a TRAMONTANE THERAPEUTICS, INC (USA). El preu de les llicències es satisfarà en un pagament inicial a tant alçat i una sèrie de pagaments vinculats a l’assoliment d’un número elevat de fites de caire regulatori i comercial. Apart, la Universitat Autònoma de Barcelona pot arribar a cobrar, en concepte de regalies, de forma acumulada, un percentatge sobre les ventes netes de productes derivats de les patents llicenciades.

Els contractes de llicència s’atorguen sobre els programes de teràpia gènica desenvolupats per l’equip de la Investigadora doctora Fàtima Bosch (Programa FGF21 i Intra-CSF), així com, la tecnologia de producció de vectors desenvolupada per l’equip de l’investigador del doctor Francesc Gòdia sobre els que la Universitat ja s’havia atorgat una opció de llicència a TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L., en el moment de constitució de la companyia, i sobre les que en data 12 de Maig de 2023, la Universitat Autònoma de Barcelona va atorgar noves opcions de llicència a TRAMONTANE THERAPEUTICS, INC (USA), pendents de ratificació pels Òrgans Socials de la UAB.

​​​​​​​2.3.   Contracte de recerca per part de la Universitat Autònoma de Barcelona amb l’Inversor per prestar el servei d’activitat de recerca relacionats amb els programes llicenciats que garantirien uns ingressos addicionals

3.   Del capital social de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L.

Atès que des de la constitució de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L. s’han produït canvis en el capital social i que la Universitat Autònoma de Barcelona, com a conseqüència de la renegociació dels termes de les llicències de patents respecte de les condicions originals pactades a la constitució de la companyia, es va acordar que la Universitat Autònoma de Barcelona s’adjudiqués el 4%, d’un total de 5% del capital social que estava en autocartera de la pròpia companyia, passant la Universitat Autònoma de Barcelona, a través d’UABFIRMS, S.L.U, d’ostentar un 10% del capital social a un 14% de la companyia; concretament, 7.700 participacions, números 1 a 5.000, 50.001 a 52.125, 52.648 a 52.944 i 52.945 a 53.222, totes incloses.

Atès que la distribució del capital social de TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L. en l’actualitat és el següent:

 

Socis Equity
Garnatxa Ventures, S.L 47%
Francesc Gòdia Casablancas 20%
Verónica Jiménez Cenzano 5%
Miguel García Martínez 2%
Xavier León Madrenas 2%
Ivet Elias Puigdomènech 2%
Laura Cervera Gracia 2%
Ramon-Guy Noguera Hancock 3%
UAB-Firms, S.L. 14%
Oscar Alegre Ribalta 3%

 

4.   De la formalització de l’acord.

Atès que en data 19 de juliol de 2023 el Ple del Consell Social, per acord PLE 35/2023, va aprovar:

Primer. Autoritzar la operació de venda de Tramontane Therapeutics, S.L. i, als efectes, acordar:

            U.  Autoritzar a UAB-Firms, S.L.U. la venda de les 7.700 participacions socials de la companyia Tramontane Therapeutics, S.L. (números 1 a 5.000, 50.001 a 52.125, 52.648 a 52.944 i 52.945 a 53.222, totes incloses), representatives del 14 % del capital social de l’esmentada companyia, a l’Inversor (USA) per un preu a tant alçat inicial; una sèrie de pagaments vinculats a l’assoliment d’un número elevat de fites de caire regulatori i comercial; apart, es podrà arribar a cobrar, en concepte de complement de preu, de forma acumulada, un percentatge sobre les ventes netes de productes derivats de les patents llicenciades, d’acord amb el que consta en el document 2 -DOCUMENT CONFIDENCIAL-.

           Dos.  No ratificar el contracte d’opció de llicència formalitzat el 15 de maig de 2023 entre la Universitat Autònoma de Barcelona i Tramontane Therapeutics, Inc (USA), filial de Tramontane Therapeutics, S.L. al 100% del capital social, deixant-la sense efectes.

           Tres.  Autoritzar la formalització d’un contracte de llicència de patents a favor de Tramontane Therapeutics Inc sobre les següents patents i know-how associat:

  • UAB ref: T-2012/015 Derived from PCT/EP2013/0066271;
  • UAB ref: T2017/016 Derived from PCT/EP2018/063707;
  • UAB ref: T2018/045 Derived from PCT/EP2019/082601;
  • UAB ref: T2020/012 Derived from Priority European application No. EP20382442.0
  • UAB ref: T2019/028 Derived from Priority European application No. EP19382447.1.

       Per un preu inicial a tant alçat i una sèrie de pagaments vinculats a l’assoliment d’un número elevat de fites de caire regulatori i comercial. Apart, la Universitat Autònoma de Barcelona pot arribar a cobrar, en concepte de regalies, de forma acumulada, un percentatge sobre les ventes netes de productes derivats de les patents llicenciades, d’acord amb el que consta en el document 2 -DOCUMENT CONFIDENCIAL-.

        Quatre.  Autoritzar la formalització d’un contracte de llicència de patent amb Tramontane Therapeutics, Inc sobre la patent i el know how associat de les patentes UAB T2020/015 Derived from PCT/EP2020/058527, de copropietat UAB-Esteve, única i exclusivament per a la producció de qualsevol producte sorgit a la UAB d’acord amb el que consta en el document 2 -DOCUMENT CONFIDENCIAL-.

Segon.   Facultar mancomunadament la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el gerent perquè, en nom i per compte de la Universitat Autònoma de Barcelona, negociïn tant àmpliament com en dret sigui possible, els termes de tots els actes, actuacions i negocis jurídics que la Universitat Autònoma de Barcelona hagi de formalitzar amb l’Inversor per tal de materialitzar l’operació de compravenda de participacions de la companyia Tramontane Therapeutics, S.L. i la transferència de la tecnologia necessària per dur-la a terme.

        A aquests efectes, s’autoritza la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el gerent, realitzin mancomunadament els actes següents:

        a)   Formalitzar els contractes de llicència de patents i know-how associat descrits a l’acord Primer.

        b)   Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

       En l’exercici d’aquestes facultats la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i el gerent podran recavar els informes que considerin oportuns i vindran obligats a retre comptes al Consell de Govern i al Consell Social de la UAB sobre l’execució dels mateixos.

Tercer.   Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment d’aquest acord.

Quart.   Comunicar el present acord al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu i per tal que faci la difusió oportuna.

Atès que en data 31 de juliol de 2023 es va formalitzar l’escriptura d’elevació a públic del contracte privat de compravenda de la totalitat de les participacions socials representatives del capital social de la societat Tramontane Therapeutics, S.L. en els termes de l’acord del Ple del Consell Social excepte pel que fa a la llicència de Patent i el know-how associat on l’Investigador Principal és el doctor Francesc Gòdia, sense disminuir el preu de l’operació.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’article 88 apartat e i 89 apartat k de la Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 28.2.apartat a i h del reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Atesa la proposta del vicerectorat d’Innovació, Transferència i Emprenedoria.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 58/2023):

El Ple del Consell Social es dona per assabentat de l’execució de compravenda de participacions de Tramontane Therapeutics, S.L. i dels actes realitzats per la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i pel gerent en compliment del mandat establert a l’acord PLE 35/2023 del Ple del Consell Social de data 19 de juliol.


6.5.  Creació de i modificació de diplomes d’especialització.

 Exposició de motius

Ateses les peticions de creació i de modificació de títols de diploma d’especialització que han estat presentades a l’Escola de Postgrau, i atesa la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació i modificació d'aquest tipus de títols (document 1).

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vistos els articles 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l’article 29.1.a del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist que en la reunió del Consell de Govern de la UAB de 27 de setembre de 2023 s’ha pres l’acord 68/2023 de creació i de modificació de diplomes d’especialització, el qual s’eleva al Consell Social de la UAB.

Vista l’acord CA 35/2023 pres en la reunió de la Comissió Acadèmica del Consell Social de 5 d’octubre, en virtut de la qual s’estableix el següent: Informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar la creació del títol de diploma d’especialització en Fisioteràpia Neurològica en l’Adult. Segon.  Aprovar la modificació dels títols de diploma d’especialització següents: a)  Diploma d’especialització en Contractació Pública dels Ens Locals, que passa a denominar-se diploma d’especialització en Contractació Pública dels Ens Locals (Interuniversitari). b) Diploma d’especialització en Trastorns Emocionals i Psicopatologia Legal Infantojuvenil, que passa a denominar-se diploma d’especialització en Trastorns Emocionals i Psicologia en l’Àmbit Legal Infantojuvenil. Tercer. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt i segon d’aquest acord. Quart.   Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Atesa la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent.

Atesa la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions i documentació continguda en la part expositiva, 

S’acorda (acord PLE 59/2023):

Primer. Aprovar la creació del títol de diploma d’especialització en Fisioteràpia Neurològica en l’Adult. 

Segon.  Aprovar la modificació dels títols de diploma d’especialització següents:

  1. Diploma d’especialització en Contractació Pública dels Ens Locals, que passa a denominar-se diploma d’especialització en Contractació Pública dels Ens Locals (Interuniversitari).
  2. Diploma d’especialització en Trastorns Emocionals i Psicopatologia Legal Infantojuvenil, que passa a denominar-se diploma d’especialització en Trastorns Emocionals i Psicologia en l’Àmbit Legal Infantojuvenil.

Tercer. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment del punt i segon d’aquest acord.

Quart.   Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


7.2.  Projectes nous a realitzar en l’any 2023 en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.

 Exposició de motius

  Atès que la LOSU estableix que el Consell Social aprovarà un pla anual d’actuacions destinat a promoure les relacions entre la universitat i el seu entorn cultural, professional, econòmic i social al servei de la qualitat de l’activitat universitària.

Vista la disponibilitat de recursos del pressupost del Consell Social de l’any 2023 en l’apartat en concepte d’estalvis confirmats en línies pressupostàries concretes i l’interès de poder-los destinar en actuacions d’aquest mateix any en l’àmbit Universitat, Societat i Empresa.

Atès l’article 30.1.a) del Reglament d’Organització i Funcionament del Consell Social de la UAB que estableix que, “Correspon a la Comissió Societat-Universitat elevar al Ple del Consell Social els assumptes següents, perquè els discuteixi i els aprovi, si escau: a) Proposar el pla anual d’actuació del Consell Social en l’àmbit social, de cooperació, dels estudiants i també de la Responsabilitat Social de la Universitat en aquests camps: línies prioritàries a impulsar, criteris per a desenvolupar-les, accions a realitzar i pressupost requerit per acció, amb l’objectiu de promocionar, impulsar i dinamitzar accions i activitats inserides en l’àmbit d’actuació de la comissió”.

Vist l’acord PLE 59/2022 pres en la reunió del Ple de 21 de desembre, en virtut del qual s’aproven les línies estratègiques, criteris i durada per a la col·laboració econòmica del Consell Social en actuacions dels àmbits Universitat-Empresa i Societat Universitat en l’any 2024.

Vist l’acord PLE 43/2023 pres en la sessió plenària de 19 de juliol, en virtut del qual s’aprova la modificació del document de criteris per determinar la col·laboració econòmica del consell social en un projecte, de línies estratègiques a impulsar i de durada de la col·laboració econòmica en el projecte, aprovat en acord PLE 59/2022 de 21 de desembre, en el sentit d’incorporar el criteri 9 en la relació dels criteris per determinar la col·laboració econòmica del Consell Social (document A).

Vista la disponibilitat pressupostària del Consell Social de la UAB per a l’any 2023, d’import 40.441,85 euros, d’acord amb el que consta en l’acord CE 92/2023 pres en la reunió de la Comissió Econòmica del Consell Social de 6 d’octubre i en la línia i en la línia “Altres projectes del Consell Social” del pressupost del Consell Social corresponent a l’any 2023.

Vista la relació de les propostes de nous projectes per realitzar en l’any 2023 (document B), des de la qual s’accedeix a la documentació de les esmentades propostes (document 1, document 2, document 3, document 4, document 5, document 6 i document 7).

Vist l’acord CUSE 04/2023 pres en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 d’octubre, en virtut s’aprova informar favorablement al Ple del Consell Social sobre la proposta d’acord següent: Primer. Aprovar destinar, l'any 2023, 1.210 euros al projecte "Vídeo presentació de l'Observatori per a la Igualtat de la UAB" en concepte de les despeses de contractació externa dels serveis professionals per a la realització del vídeo, d'acord amb el que consta en el document 1. Segon. Aprovar destinar, l'any 2023, 4.425 euros al projecte "Programa d'acompanyament i formació per a ser directius. Primera Edició" en concepte de les despeses del Test DISC, de les activitats de formació i de la realització d'entrevistes personalitzades amb la persona formadora, d'acord amb el que consta en el document 4. Tercer. Aprovar destinar, l'any 2023, 15.000 euros al projecte "Estudi sobre el mapa d'experiències de l'alumnat" en concepte de les despeses de contractació externa dels serveis professionals per a la realització de l'estudi, d'acord amb el que consta en el document 5. Quart. Aprovar destinar, l'any 2023, 5.083,60 euros al projecte "Roba esportiva i material corporatiu de la UAB " en concepte de les despeses de l'equipament esportiu de 200 estudiants de la UAB que participen en competicions esportives en representació de la Universitat, d'acord amb el que consta en el document 6. Cinquè. Comunicar el punt primer d’aquest acord a la Secretària General de la UAB i la directora de l’Observatori de la Igualtat de la UAB. Sisè. Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i a la directora d’Alumni UAB. Setè. Comunicar el punt tercer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat , a la Cap de l’Oficina de Compromís i Comunitat de la UAB i a la responsable de la Unitat de Dinamització Comunitària de la UAB. Vuitè. Comunicar el punt quart d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i territori i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB.

Vist que en la reunió de la Comissió Universitat, Societat i Empresa d’11 d’octubre de 2023 es resol no informar favorablement al Ple del Consell Social sobre les tres propostes de projectes següents i comunicar el que es detalla a continuació a les parts sol·licitants:

  • No aprovar per a l'any 2023 la col·laboració del Consell Social en el projecte "duVincles. Eina per la detecció i la intervenció precoç en el risc d'Abandonament Escolar Prematur", en el marc de disponibilitat pressupostària del Consell Social i tenint en compte la priorització dels projectes presentats en termes estratègics per a la UAB.
  • No aprovar per a l'any 2023 la col·laboració del Consell Social en el projecte "Voluntariat Universitari- Acció i participació a la UAB-Material de promoció", en el marc de disponibilitat pressupostària del Consell Social i tenint en compte la priorització dels projectes presentats en termes estratègics per a la UAB.
  • No aprovar per a l'any 2023 la col·laboració del Consell Social en el projecte "20è aniversari Programa Campus Ítaca-Renovació Imatge i material de promoció", en el marc de disponibilitat pressupostària del Consell Social i tenint en compte la priorització dels projectes presentats en termes estratègics per a la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda (Acord PLE 60/2023):

Primer.   Aprovar destinar, l'any 2023, 1.210 euros al projecte "Vídeo presentació de l'Observatori per a la Igualtat de la UAB" en concepte de les despeses de contractació externa dels serveis professionals per a la realització del vídeo, d'acord amb el que consta en el document 2.

Segon.   Aprovar destinar, l'any 2023, 4.425 euros al projecte "Programa d'acompanyament i formació per a ser directius. Primera Edició" en concepte de les despeses del Test DISC, de les activitats de formació i de la realització d'entrevistes personalitzades amb la persona formadora, d'acord amb el que consta en el document 5.

Tercer.   Aprovar destinar, l'any 2023, 15.000 euros al projecte "Estudi sobre el mapa d'experiències de l'alumnat" en concepte de les despeses de contractació externa dels serveis professionals per a la realització de l'estudi, d'acord amb el que consta en el document 6.

Quart.    Aprovar destinar, l'any 2023, 5.083,60 euros al projecte "Roba esportiva i material corporatiu de la UAB " en concepte de les despeses de l'equipament esportiu de 200 estudiants de la UAB que participen en competicions esportives en representació de la Universitat, d'acord amb el que consta en el document 7.

Cinquè.  Comunicar el punt primer d’aquest acord a la Secretària General de la UAB i la directora de l’Observatori de la Igualtat de la UAB.

Sisè.      Comunicar el punt segon d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat i a la directora d’Alumni UAB.

Setè.      Comunicar el punt tercer d’aquest acord a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat , a la Cap de l’Oficina de Compromís i Comunitat de la UAB i a la responsable de la Unitat de Dinamització Comunitària de la UAB.

Vuitè.     Comunicar el punt quart d’aquest acord a la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i territori i al director del Servei d’Activitat Física de la UAB.



8.1. Nomenament de càrrecs del Consell Social de la UAB.

Exposició de motius

Vist l’ article 96 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya.

Vist l’article 24.1 del Reglament d’organització i funcionament del Consell Social de la UAB.

Vist l’interès que la composició de la Comissió Econòmica del Consell Social sigui paritària entre persones representants de la societat i de la Universitat.

Vist en la sessió del Ple del Parlament de Catalunya de 26 de juliol de 2023 es nomena com a nou membre del Consell Social de la UAB el senyor Lluís Sisquella Enjuanes, entre d’altres persones.

Vista la proposta de la presidenta del Consell Social de la UAB, d’acord amb el president de la Comissió Econòmica del Consell Social, de nomenar el senyor Lluís Sisquella Enjuanes com a membre vocal de la Comissió Econòmica del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, 

S’acorda  ( acord PLE 61/2023):

​​​​​​​Aprovar el nomenament del senyor Lluís Sisquella Enjuanes com a membre vocal de la Comissió Econòmica del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.