L’alumni del Màster en Arxivística i Governança de la Informació, Marc Riera, treballa actualment a Luxemburg com a Business analyst per l'European Investment Fund, amb l’empresa EOWIN.
"El màster em va obrir les portes a la beca del Banc Central Europeu, que va ser el punt de partida de la meva carrera"
“Oxolife som els primers que desenvolupem un fàrmac que millora la implantació dels embrions”
“Gràcies al nostre fàrmac les probabilitats d’èxit de les reproduccions assistides milloren i es podran reduir el número de cicles d’inducció i transferència”
“La carrera medicina és apassionant, tant de bo hagués tingut més temps per estudiar millor”
Agnès Arbat, cofundadora, directora executiva i mèdica d’Oxolife, empresa biotecnològica especialitzada en la millora de la fertilitat femenina, és alumni UAB de la llicenciatura en Medicina’98. Ha guanyat el Premi Europeu 2025 per a Dones Innovadores, que reconeix la vàlua professional a dones que han fundat una empresa d’èxit i han aportat innovació al mercat.
Descobrir i activar horitzons d’oportunitat era el títol de la xerrada que l’Alfons Cornella va fer el 12 de maig a l’Auditori de la Facultat de Biociències. Cornella, físic teòric de formació, s’ha dedicat a la innovació els darrers 30 anys, intentant entendre què impliquen aquests canvis per generar eines i sistematitzar el procés d’innovació. Edgers és el projecte amb el que treballa, estimulant a les empreses a ser més rebels i atrevides davant els canvis que van succeint.
Entrevistem l’Alumni UAB del grau en Direcció Hotelera, Nathan Minguell, qui ens explica com ha evolucionat la seva carrera professional després de finalitzar els seus estudis. Minguell va visitar l’Escola FUAB Formació durant les jornades de portes obertes del grau i també va assistir al XXVII Workshop de Turisme i Direcció Hotelera.
El sector de l’arxivística i la gestió documental és un àmbit dinàmic i en constant creixement, amb múltiples oportunitats laborals més enllà de l’administració pública. La connexió entre empreses, professionals i estudiants és clau per impulsar la inserció laboral i potenciar el talent jove. Participar en espais de trobada i intercanvi com els workshops organitzats per l’Escola FUAB Formació. Arxivística i Gestió de Documents (ESAGED) és una oportunitat única per a futurs professionals i empreses de conèixer-se, compartir coneixements i establir contactes que poden marcar la diferència en la seva trajectòria laboral.
El Mobile World Congress (MWC) va tancar l’edició 2025 igualant el rècord prepandèmia amb més de 109.000 assistents de 205 països. Del 3 al 6 de març, i dins del recinte del MWC també es varen trobar les start-ups més innovadores al 4YFN (Four Years From Now).
La UAB està compromesa amb l’impuls del talent femení, d’aquí que continuï teixint vincles per aconseguir-ho. Amb motiu del 8M, Dia Internacional de les Dones, l’Escola d’Enginyeria UAB va organitzar l’11 de març, la 2a Jornada Dones & Enginyeria: construint el futur per oferir a les estudiants d’enginyeria l'oportunitat de connectar amb dones professionals del sector tecnològic i de l'enginyeria. L’activitat està dins de l'acord de col·laboració signat recentment entre la UAB i la Fundació Caixa Enginyers per estimular el lideratge femení en l’àmbit de l’enginyeria.
Escriptora, científica i emprenedora, és alumni UAB de Física’97 i doctora en Informació i Òptica Quàntica’10. Cofundadora de la consultora de màrqueting i tecnologies digitals Gauss & Neumann, ha estat professora de Física a la UAB, i acaba de publicar L’origen de la porta dels tres panys. La llavor d’una revolució (Estrella Polar, 2024), la precuela d’una trilogia que va arrencar el 2014 i que ha despertat moltes vocacions científiques.