Metodologia docent
Al 2019 es va aprovar un nou model docent per al Grau de Dret.
Aquest model suposa una aposta decidida per enfortir la qualitat docent i l’ocupabilitat dels graduats en dret.
Va ser implantat progressivament a partir del curs 2020-2021 i té com a objectiu reforçar l’excel·lència acadèmica i millorar el desenvolupament de competències pràctiques i transversals de l’alumnat.
La principal novetat és la separació entre classes de teoria i seminaris pràctics, amb grups més reduïts, que permeten una atenció més personalitzada i una avaluació contínua de l’aprenentatge.
Aquest canvi respon a la voluntat d’oferir una formació més dinàmica, participativa i ajustada a les necessitats professionals dels futurs juristes.
El professorat juga un paper clau en aquest model: els responsables de teoria coordinen els equips docents i garanteixen la qualitat i coherència dels continguts, mentre que als seminaris es fomenta la participació activa de l’estudiantat a través de metodologies com la resolució de casos, simulacions de judicis o debats.
D’aquesta manera, es vol aconseguir una formació més completa i aplicada, que reforci el pensament crític, la capacitat d’argumentació i l’adquisició d’habilitats professionals.