Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Facultat deDret

Metodologia docent

Al 2019 es va aprovar un nou model docent per al Grau de Dret.

Aquest model suposa una aposta decidida per enfortir la qualitat docent i l’ocupabilitat dels graduats en dret.

Va ser implantat progressivament a partir del curs 2020-2021 i té com a objectiu reforçar l’excel·lència acadèmica i millorar el desenvolupament de competències pràctiques i transversals de l’alumnat.

La principal novetat és la separació entre classes de teoria i seminaris pràctics, amb grups més reduïts, que permeten una atenció més personalitzada i una avaluació contínua de l’aprenentatge.

Aquest canvi respon a la voluntat d’oferir una formació més dinàmica, participativa i ajustada a les necessitats professionals dels futurs juristes.

El professorat juga un paper clau en aquest model: els responsables de teoria coordinen els equips docents i garanteixen la qualitat i coherència dels continguts, mentre que als seminaris es fomenta la participació activa de l’estudiantat a través de metodologies com la resolució de casos, simulacions de judicis o debats.

D’aquesta manera, es vol aconseguir una formació més completa i aplicada, que reforci el pensament crític, la capacitat d’argumentació i l’adquisició d’habilitats professionals.

 

Informació complementària