Revisió extraordinària de la qualificació final
Aprovat en la Junta de Facultat del 5 de maig de 2016Modificat en la Junta de Facultat del 14 de maig de 2019Modificat a partir de l’aclariment de l’Àrea d’Afers Acadèmics sobre la revisió extraordinària de les qualificacions finals del 3 de març de 2023
- En cas de disconformitat amb la qualificació final, l’alumnat de grau i màster oficial de la Facultat té dret a sol·licitar-ne la revisió extraordinària i disposa d’un termini de 15 dies naturals per fer-ho, a partir de la data que el calendari academicoadministratiu fixi com a data límit de tancament d’actes. S’ha de presentar una sol·licitud al Deganat o a la direcció del centre, que es lliurarà a la Gestió Acadèmica.
- Abans de presentar la sol·licitud de revisió extraordinària de qualificació final és necessari haver fet prèviament la revisió ordinària amb el/la professor/a que ha impartit l’assignatura. L’estudiant ha de fer constar a la sol·licitud les observacions d’aquesta revisió ordinària així com també l’evidència documental d’haver-la fet (còpia dels informes d'avaluació proporcionats pel/per la professor/a durant la revisió ordinària).
- Es recomana que les sol·licituds siguin raonades. «Raonada» pot ser, per exemple, un argument tècnic («La mitjana no és correcta», «No s’ha complert la ponderació de notes de la guia docent») o un argument acadèmic («No s’han respectat els criteris de correcció que indica la guia docent», «S’ha corregit malament la pregunta X per les raons…»).
- El Deganat crearà una comissió de revisió extraordinària, amb titulars i suplents entre el professorat de la Facultat i, si ho creu convenient, amb professorat d'altres facultats. Cada comissió constarà d’un president, un secretari i un vocal (tres membres). Sempre que sigui possible, aquest professorat haurà d'haver impartit docència en el grau. Cada membre de la comissió ha de pertànyer a un departament diferent de la Facultat i n'hi pot haer un d'una altra facultat. El professor objecte de la reclamació no podrà formar part de la esmentada comissió en qüestió.
- El Deganat crearà una comissió de revisió extraordinària, amb titulars i suplents entre el professorat del màster, prèvia proposta i consulta amb els coordinadors del màster i els directors de departament. Cada comissió constarà d’un president, un secretari i un vocal (tres membres). El professor objecte de la reclamació no pot formar part de la comissió en qüestió.
- El president del tribunal ha d’informar l’estudiant sol·licitant i el professor que ha impartit l’assignatura sobre la constitució del tribunal i, per tant, l’inici del procediment.
- Aquest procediment sempre comporta una audiència al professorat responsable de la qualificació i a l’estudiant implicat.
- Les sol·licituds s’han de resoldre en el termini màxim d’un mes, excloent-hi el mes d’agost per al còmput d’aquest termini.
- D’aquest procés de revisió, caldrà deixar-ne constància documental, tant del procediment seguit com de la resolució adoptada. Un cop finalitzat el procés, el secretari del tribunal traslladarà l’expedient complet a la Gestió Acadèmica perquè l’executi i comuniqui la resolució a les persones interessades. La Gestió Acadèmica farà arribar al Deganat tot l’expedient del procés de revisió extraordinària perquè el custodiï.
- En cas de qualsevol dubte de procediment, la Comissió el resoldrà, prèvia consulta al Deganat, si escau.