Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Facultat deCiències de la Comunicació

Revisió extraordinària de la qualificació final

Aprovat en la Junta de Facultat del 5 de maig de 2016Modificat en la Junta de Facultat del 14 de maig de 2019Modificat a partir de l’aclariment de l’Àrea d’Afers Acadèmics sobre la revisió extraordinària de les qualificacions finals del 3 de març de 2023

  1. En cas de disconformitat amb la qualificació final, l’alumnat de grau i màster oficial de la Facultat té dret a sol·licitar-ne la revisió extraordinària i disposa d’un termini de 15 dies naturals per fer-ho, a partir de la data que el calendari academicoadministratiu fixi com a data límit de tancament d’actes. S’ha de presentar una sol·licitud al Deganat o a la direcció del centre, que es lliurarà a la Gestió Acadèmica.
  2. Abans de presentar la sol·licitud de revisió extraordinària de qualificació final és necessari haver fet prèviament la revisió ordinària amb el/la professor/a que ha impartit l’assignatura. L’estudiant ha de fer constar a la sol·licitud les observacions d’aquesta revisió ordinària així com també l’evidència documental d’haver-la fet (còpia dels informes d'avaluació proporcionats pel/per la professor/a durant la revisió ordinària).
  3. Es recomana que les sol·licituds siguin raonades. «Raonada» pot ser, per exemple, un argument tècnic («La mitjana no és correcta», «No s’ha complert la ponderació de notes de la guia docent») o un argument acadèmic («No s’han respectat els criteris de correcció que indica la guia docent», «S’ha corregit malament la pregunta X per les raons…»).
  4. El Deganat crearà una comissió de revisió extraordinària, amb titulars i suplents entre el professorat de la Facultat i, si ho creu convenient, amb professorat d'altres facultats. Cada comissió constarà d’un president, un secretari i un vocal (tres membres). Sempre que sigui possible, aquest professorat haurà d'haver impartit docència en el grau. Cada membre de la comissió ha de pertànyer a un departament diferent de la Facultat i n'hi pot haer un d'una altra facultat. El professor objecte de la reclamació no podrà formar part de la esmentada comissió en qüestió.
  5. El Deganat crearà una comissió de revisió extraordinària, amb titulars i suplents entre el professorat del màster, prèvia proposta i consulta amb els coordinadors del màster i els directors de departament. Cada comissió constarà d’un president, un secretari i un vocal (tres membres). El professor objecte de la reclamació no pot formar part de la comissió en qüestió.
  6. El president del tribunal ha d’informar l’estudiant sol·licitant i el professor que ha impartit l’assignatura sobre la constitució del tribunal i, per tant, l’inici del procediment.
  7. Aquest procediment sempre comporta una audiència al professorat responsable de la qualificació i a l’estudiant implicat.
  8. Les sol·licituds s’han de resoldre en el termini màxim d’un mes, excloent-hi el mes d’agost per al còmput d’aquest termini.
  9. D’aquest procés de revisió, caldrà deixar-ne constància documental, tant del procediment seguit com de la resolució adoptada. Un cop finalitzat el procés, el secretari del tribunal traslladarà l’expedient complet a la Gestió Acadèmica perquè l’executi i comuniqui la resolució a les persones interessades. La Gestió Acadèmica farà arribar al Deganat tot l’expedient del procés de revisió extraordinària perquè el custodiï.
  10. En cas de qualsevol dubte de procediment, la Comissió el resoldrà, prèvia consulta al Deganat, si escau.

Informació complementària