Entitat de Registre de l'IdCAT
L'IdCAT és un identificador digital emès pel Consorci Administració Oberta de Catalunya-Consorci AOC, d'identificació i signatura electròniques avançades que garanteix la identitat de les persones a Internet i fa possible la gestió telemàtica amb diferents administracions.
Aquest certificat assegura la integritat i la confidencialitat de les dades enviades.
L'idCAT permet signar correus, documents electrònics i formularis web.
Podeu demanar més informació mitjançant l'adreça de correu electrònic següent: idcat@uab.cat
Pot sol·licitar aquest certificat qualsevol membre de la comunitat universitària.
La sol·licitud de l'idCAT es fa mitjançant el web d'idCAT, encara que també es pot fer directament en una entitat de registre (ER).
És molt important que quan feu la sol·licitud poseu el nom i cognoms que consten al DNI o document d'identificació.
Després de fer la sol·licitud, cal que aneu a autenticar-vos a l'ER que més us convingui:
- L'ER de l'Oficina d'Assistència en Matèria de Registre del Rectorat de la UAB. És imprescindible demanar cita prèvia.
- Qualsevol de les ER que hi ha en molts ajuntaments de Catalunya entitats de registre IdCAT
- Si disposes de un DNI o una TIE ho pots fer online amb una videotrucada a través del següent enllaç: https://idcat.aoc.cat/
Pots gestionar un certificat de la Fábrica Nacional de la Moneda y Timbre (FNMT). Trobaràs tota la informació al seu web.
Si disposes de DNIe, tens l'opció d'activar el certificat electrònic que inclou anant a una comissaria de la policia nacional. Allà hi trobaràs un dispositiu que et permetrà dur a terme aquesta activació i no requereix cita prèvia.
Tots aquests certificats són vàlids per a la signatura de documents i identificació electrònica amb qualsevol administració de l'estat.