Arxivem la UAB: Memòries d'una Universitat Viva
Des de la Unitat d’Arxiu General iniciem una campanya enfocada a la recollida de material fotogràfic i audiovisual amb l’objectiu de construir, entre tota la comunitat universitària, un arxiu fotogràfic comunitari. Un arxiu creat a partir de les aportacions del personal docent, l’alumnat, el personal d’administració i serveis, el personal investigador, etc., que mostri i evidenciï les activitats i esdeveniments que tenen lloc a les nostres facultats i centres.
Volem que aquest arxiu sigui una memòria viva, present i futura, de la vida universitària a la nostra Universitat.
Els arxius públics del nostre país tenen com a un dels seus objectius principals la preservació, custòdia i difusió de la nostra memòria co¿lectiva. Per això, tenen la missió de recollir de manera activa les evidències dels moments que es viuen a les nostres institucions, carrers i espais, per tal de construir, de forma col·lectiva, la nostra memòria
Documents analògics i digitals fotogràfics i audiovisuals. És a dir, fotografies i vídeos obtinguts amb mòbils, càmeres, impreses, etc.
La temàtica del material és a la elecció de la persona.
Resultat d’especial interès espais de trobada com mobilitzacions, classes, jornades, actes socials, etc
1. Contextualitzem les nostres imatges i gravacions.
Per tal de conservar i recuperar les imatges de forma adequada és necessari que les persones aportin a la Unitat d’Arxiu una sèrie d’informació, què és la següent:
- Autor: Nom de la persona que ha fet i donat la fotografia.
- Ubicació: Centre, Facultat o espai de la universitat on s’ha realitzat la fotografia.
- Títol: Acció o esdeveniment que recull la fotografia.
L’enviament del material suposarà la cessió a l’arxiu dels drets d’explotació, reproducció, préstec i consulta. El/la cedent també dona el seu consentiment per al tractament de les seves dades amb la finalitat de gestionar els documents. En qualsevol moment el/la cedent podrà revocar aquest consentiment. En cas d’utilitzar el material en publicacions, reproduccions, préstecs o consultes, només es citarà el nom del/de la cedent.
2. Com i a on has d’enviar les fotografies o audiovisuals.
Podràs aportar el teu material de forma presencial a la oficina d’Arxiu i Registre de la Universitat Autònoma de Barcelona, enviant el material a l’adreça arxiu.general@uab.cat o bé enviar-ho de forma telemàtica mitjançant el formulari següent:
Arxivem la UAB: Memòries d'una Universitat Viva