La Fundació UAB

La FUAB fa balanç de l'activitat del 2023 i dels seus resultats

Personal FUAB a una sessió informativa

El divendres 19 d’abril va tenir lloc una sessió informativa per al personal de la Fundació UAB a l’aulari 307 de l’Edifici Blanc. Transparència, comunicació interna i projectes sostenibles i innovadors van ser els principals destacats de la jornada.

07/05/2024

Maria Espadalé, vicepresidenta executiva de la Fundació UAB, va iniciar la sessió donant la benvinguda al personal de la FUAB i va felicitar els tretze representants del Comitè d’Empresa, escollit la setmana anterior. El balanç sobre l’activitat de la Fundació UAB durant l’any 2023 i els resultats de les accions van ser el fil conductor de la primera part d’aquesta sessió informativa.

En primer lloc, es va fer palès que enguany la FUAB comptava amb 265 treballadors i treballadores (102 tècnics d’administració i 163 docents i càrrecs), i més de 1.500 estudiants a l’Escola FUAB Formació. També es va informar sobre el nombre de matrícules i sobre les tendències a l’alça que s’estaven donant en la majoria dels estudis.

Com a acció destacada de 2023, Maria Espadalé va assenyalar el canvi de logotip i d’imatge corporativa, tant de la mateixa FUAB com de les entitats de la Corporació UAB, o el reconeixement del Compromís per a la Sostenibilitat Turística Barcelona Biosphere per a Casa Convalescència dins de l’apartat MICE, com a seu de congressos, reunions i esdeveniments. També va voler remarcar el treball que s’estava fent des de l’equip de Recursos Humans, la fusió de la Fundació Alumni amb la FUAB i la creació d’un CRM, on hi treballen l’Àrea de Comunicació i Promoció i la Gestió Acadèmica de la Fundació, juntament amb la UAB; es tracta d’una plataforma que permetrà gestionar, de forma eficient i més ràpida, tota la informació i peticions de futurs estudiants i de l’actual alumnat, i que es posarà en funcionament en els pròxims mesos.

Un altre tema destacat a la sessió va ser el balanç de la situació econòmica dels últims mesos. José Luis Albertos, director de l'Àrea d'Economia i de Patrimoni, va facilitar detalls sobre el pressupost de l’any en curs, a més d’esmentar quines eren les previsions d’ingressos i despeses per al pròxim any 2024.

Projectes presents en el 2024

Pel que fa a l’actualitat, la vicepresidenta executiva va comentar quines accions havien de marcar la trajectòria del 2024, algunes de les quals ja estaven en marxa. Entre elles, s’estan dissenyant les obres de millora dels espais de Casa Convalescència i planificant escenaris per al 2025, com ara una possible vinculació de la Fundació Salut i Envelliment amb l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP).

Respecte a l’àmbit docent, Maria Espadalé va destacar l’elaboració del Pla estratègic de Formació Contínua de l’Escola FUAB Formació, la incorporació de nous cicles de grau superior al Centre Formació Professional, i la implementació i reorganització dels serveis de gestió acadèmica per oferir un millor servei.

Pel que fa a l’àmbit de Recursos Humans, va informar que s’estava negociant amb el Comitè d’Empresa i estudiant la possible adhesió al conveni laboral d’àmbit estatal per als centres d’educació universitària i d’investigació, adequant-ho a les característiques i singularitats de la Fundació UAB. També s’estava impulsant la implementació d’un sistema de retribució flexible per al personal.

Altres projectes de la Fundació UAB

Ricard Panero, administrador a Casa Convalescència, va parlar sobre què implica, des de Congressos i Esdeveniments UAB, haver obtingut la certificació “Biosphere Sustainable Lifestyle” a nivell de gestió d'espais i activitats.

Així mateix, Maria Clarella, directora de Congressos i Esdeveniments UAB Campus, va explicar com, arran d’obtenir aquesta certificació, van elaborar un manual intern per definir accions i activitats sostenibles i respectuoses amb el medi ambient i la cultura, per tal de continuar amb aquesta línia.

Rebecca Swanson, responsable de Study Abroad, va remarcar la feina que es feia per fomentar la integració, la justícia social, la inclusivitat, i la sostenibilitat de la comunitat universitària dels tres col·lectius implicats: el professorat, el personal d’administració i serveis - va felicitar el seu equip-, i els estudiants.

En aquest sentit, va explicar que s’havien impulsat diverses activitats per millorar l’adquisició de noves habilitats de la plantilla treballadora i acadèmica, per fomentar el benestar i el seu desenvolupament personal i professional. També s’havia potenciat la integració dels estudiants internacionals dels diferents programes d’estudis, a través de visites culturals amb grups locals, perquè coneguessin la societat que els estava acollint durant la seva estada a Barcelona, i contribuir a fer un impacte positiu amb la població autòctona.

Finalment, Maria Rosa Català, directora de l'Àrea Jurídica i de Recursos Humans, va exposar el Projecte Empresa Saludable, una iniciativa que busca fer un pas més en la gestió de la seguretat i la salut a la feina, abordant aspectes relatius al benestar emocional, la promoció d’hàbits saludables o la conciliació laboral, entre d'altres.

A més, posteriorment a la sessió, es va donar a conèixer el nou espai web sobre Seguretat i Prevenció, on s’ha creat un apartat dedicat a l’empresa saludable, i s’ha aplegat, reestructurat i actualitzat la informació que ja estava present a la pàgina en diverses seccions.