Préstec consorciat (PUC)

El préstec consorciat o PUC és un servei gratuït que permet als usuaris de les biblioteques de les institucions membres del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) sol·licitar i tenir en préstec documents d’una altra biblioteca del CSUC.

Les biblioteques universitàries participants en el PUC són la UB, la UAB, la UPC, la UPF, la UdG, la UdL, la URV, la UOC, la URL, la UVIC-UCC, TecnoCampus i la Biblioteca de Catalunya.

Els usuaris d'aquest servei podeu sol·licitar els documents a través del Cercador o presencialment la biblioteca on pertanyen els documents (préstec in situ).

Tots els documents que estiguin disponibles al Cercador CCUC/PUC. Les institucions participants poden excloure documents per a l'ús exclusiu dels seus membres. 

Per fer aquesta gestió cal que esteu identificats en el Cercador amb les vostres claus de la UAB: NIU i contrasenya.

Quan localitzeu el document que voleu reservar, aneu a l’opció ‘Aconseguir-lo’ del menú i trieu ‘Demanar per PUC’.

No podreu sol·licitar documents si teniu algun bloqueig al vostre compte o teniu préstecs que ja han vençut. De fet, si no podeu sol·licitar documents per préstec PUC ni us apareixerà el botó per fer la sol·licitud.

En el formulari de sol·licitud heu d’omplir obligatòriament la biblioteca de recollida abans d’‘Enviar la petició’.
 

                                        
Tipus d'usuari   Nombre de documents   Dies de préstec Núm. de renovacions
Alumnes de grau
Esfera UAB
Amics /Alumni UAB
Estudiants de postgrau, màsters i doctorands
Personal docent i investigador
Personal d'administració i serveis
10 21 6

Els documents de PUC només els podeu renovar via web a El meu compte. Des d'El meu compte veureu els documents que teniu en préstec de cada universitat, la data de venciment, la data de préstec, la data màxima de renovació i si es pot renovar o no.  

Per fer aquesta gestió cal que esteu identificats en el Cercador amb les vostres claus de la UAB: NIU i contrasenya.

Podeu renovar els documents sempre que no tinguin una reserva feta, no hagi expirat la data de devolució, no s'hagi arribat a la data màxima de renovació ni tingueu un bloqueig en el carnet o documents pendents de tornar.  

Si teniu cap problema amb la renovació a El meu compte, poseu-vos en contacte amb la vostra biblioteca UAB de referència.
 

Podeu retornar els documents a qualsevol biblioteca de la UAB, al taulell de préstec o a les bústies  de devolució, o bé a qualsevol de les biblioteques de la institució a la qual pertany el document.

El retard en la devolució d'un document implica la suspensió del dret de préstec equivalent al mateix nombre de dies de retard. S'aplica a cada document retornat amb retard, sense comptar festius  ni caps de setmana.

En el cas de pèrdua o deteriorament del document prestat, l'usuari haurà de restituir l'obra afectada o bé amb el valor equivalent segons fixi el CSUC anualment.