Error: manca enllaç de capçalera a la plana

FreshAi crea una plataforma per comprar productes frescos des de casa

FreshAI
L’startup catalana, ubicada al Parc de Recerca UAB, fa possible comprar fruites, verdures, carn i peix sense sortir de casa, gràcies a la instal·lació de càmeres a les parades dels mercats. La plataforma permet seleccionar els aliments frescos a partir de la imatge en directe de la parada, que els consumidors veuen al seu mòbil, ordinador o tauleta.

24/03/2020

El comerç electrònic ha experimentat un enorme creixement en els darrers anys, tant és així que el 2018 va generar un volum de facturació de 40.000 milions d'euros a l’estat espanyol. Les previsions, a més, senyalen un increment pròxim al 250% per al 2025. No obstant això, hi ha un sector que s'ha quedat a la cua d'aquesta tendència: el producte fresc i de proximitat. Per aquest motiu l’startup FreshAi ha desenvolupat una plataforma pensada per revolucionar la manera de comprar fruita, verdura, carn o peix des de casa, que combina l'eficàcia i rapidesa de l’e-commerce amb els valors tradicionals dels mercats, com són la confiança, la qualitat i el tracte pròxim.

La plataforma de FreshAi funciona mitjançant la instal·lació de càmeres d'alta resolució a les parades dels mercats que, en estar connectades a un router, permeten mostrar en temps real els productes exposats, així com els preus. És a dir, que l'usuari pot veure des de casa qualsevol producte que estigui en aquell moment a la venda i seleccionar-lo igual que si estigués enfront de la parada. La plataforma també permet comunicar-se amb els paradistes per si cal solucionar qualsevol dubte.

El passat dimecres 18 de març va començar una prova pilot en dos espais del Mercat de les Tres Torres, com són la Peixateria Xavi i Sònia i la Carnisseria Eugenio. L’objectiu és ampliar la prova a la resta de parades i mercats de la ciutat de Barcelona.

Sota el lema “El mercat a casa”, FreshAi vol resoldre el repte de vendre a distància el producte fresc. I és què el comprador continua volent veure els aliments i decidir les peces que més li criden l'atenció. Amb FreshAi és l'usuari qui selecciona els productes que després li arribaran a casa.

L'startup pretén eliminar les barreres físiques per a les persones amb mobilitat reduïda que no poden desplaçar-se habitualment al mercat. Amb l’objectiu de ser una aplicació inclusiva, FreshAi també incorporarà en els pròxims mesos una transcripció fonètica dels productes exposats perquè les persones amb discapacitat visual tinguin accés a tota la informació.

Per la seva banda, els comerciants dels mercats obtenen una forma senzilla i eficaç d'aprofitar els beneficis del comerç digital. Només unes hores després de la instal·lació de les càmeres, poden començar a vendre en línia sense necessitat d'estar constantment actualitzant la pàgina web o creant un banc d'imatges. El sistema, a més, els ofereix informació de valor, com les dades de venda; el producte més venut de la setmana, mes, estació i any; els preus del productes en comparació amb altres mercats; i altres mètriques que serien difícils d'aconseguir d’una altra manera.

La plataforma és vàlida per a qualsevol plataforma (web, mòbil i tauleta) i s´hi aniran incorporant noves funcionalitats.

FreshAi és una startup nascuda a Barcelona l'any 2019 i que actualment està ubicada a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB. En aquesta fase inicial, els mercats municipals representen un territori idoni per al desenvolupament de la plataforma, si bé pot aplicar-se a qualsevol establiment que es plantegi la venda en línia del seu producte fresc.