• UABDivulga
18/04/2013

Plataforma de màrqueting digital per a negocis locals

Delecta Technologies
El Marc Guerrero i el Xavier Mallol són dos joves enginyers informàtics, llicenciats per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Politècnica de Catalunya respectivament, que s'han embrancat en l'aventura d'emprendre. Han creat una empresa que aviat oferirà una aplicació web pionera de màrqueting on-line per a negocis locals. Totes les experiències i coneixements que estan adquirint durant el procés les estan recollint en un bloc -Delectarium-, que s'està convertint en una guia sobre com emprendre. 
Marc Guerrero i Xavier Mallol, fundadors de Delecta Technologies

Amb valentia i seguretat, el Marc Guerrero i el Xavier Mallol van decidir fa vuit mesos deixar les seves respectives feines i crear la seva pròpia empresa: Delectatech. Tenien una idea de negoci al cap i van ajuntar la seva experiència i coneixements per tirar-la endavant: "El nostre objectiu és oferir a petits negocis locals una aplicació on-line amb les eines necessàries per crear i gestionar les seves campanyes de màrqueting", explica el Marc.
 
Ambdós socis tenen un gran experiència en el món web i el màrqueting on-line i es caracteritzen per un fort esperit emprenedor que els ha portat a donar el màxim de si mateixos i explorar totes les seves capacitats. "Teníem ganes de crear la nostra pròpia empresa i poder aplicar metodologies de treball àgils i innovadores", afirma en Xavier. "El que realment ens motiva és crear una empresa pionera amb tecnologies avantguardistes i innovadores", afegeix en Marc.
 
En aquest sentit, estan desenvolupant una eina, que, expliquen és "tecnològicament molt potent i senzilla d'utilitzar, i ajudarà els negocis locals a dur a terme les seves campanyes de màrqueting d'una forma àgil, senzilla i professional. Els establiments podran realitzar la seva pàgina web, la seva pàgina a Facebook, donar-se d'alta a Twitter, a Google Places, tenir el seu propi motor de reserves, etc., amb una facilitat i un control que els permetrà convertir-se en experts en la seves pròpies campanyes de màrqueting on-line".
 
Per crear l'aplicació ambdós informàtics investiguen les preferències dels seus potencials clients. "Cada pas que donem el testegem amb 5 o 6 usuaris per saber si anem pel bon camí", detalla el Xavier. El desenvolupament de l'aplicació comporta una forta dedicació, temps i diners; per això, han creat una via de negoci secundaria anomenada escilaWeb.com, on realitzen pàgines web low cost destinades a clients que necessitin orientació i una bona tecnologia web a un preu molt competitiu. "D'aquesta manera, al mateix temps que desenvolupem el nostre producte, podem generar recursos amb productes que ens consumeixen poc temps de feina i que, a més, ens permeten estar al mercat i anar creant una base de negoci forta", destaca en Marc.
 
Des de l'inici de la seva aventura com a emprenedors, en Xavier i en Marc han recollit en un bloc les seves experiències, els entrebancs amb què s'han trobat, els coneixements que han après, etc. Han creat una espècie de quadern de bitàcola de tots els seus passos i els dubtes que els hi han sorgit. Perquè afirmen que durant el procés de creació de l'empresa s'han trobat amb problemes, la solució dels quals no trobaven a la xarxa. Així que, a través del seu bloc, que han anomenat Delectarium, volen crear una guia pràctica sobre com emprendre i crear un espai on qualsevol pugui preguntar els seus dubtes i altres emprenedors els puguin respondre des de la seva pròpia experiència.
 
"Quan estàs il·lusionat i convençut de crear la teva pròpia empresa tens ganes de fer tots els tràmits ràpidament, però la paperassa és molt feixuga i llarga, i no hi ha un protocol clar de què fer pas a pas", explica en Xavier, i afegeix: "El més difícil és haver d'esperar per coses que no depenen de tu". En Marc resumeix els principals obstacles amb els que s'han trobat amb tres paraules: temps, diners i experiència. "I l'experiència és el que volem aportar a través del nostre bloc".
 
A l'hora de buscar un lloc on instal·lar-se tenien clar que volien estar en un entorn creatiu i, per això, van decidir ubicar-se a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB: "Tenir el despatx de Delectatech al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona ens obra un ventall d'oportunitats, ja que estem envoltats de facultats, centres de recerca i altres spin-offs amb qui col·laborar", afirmen. Per a ells la col·laboració amb grups de recerca és clau i genera una relació beneficiosa per a tots. Per exemple, en un futur proper, pretenen incorporar al seu producte un motor d'intel·ligència artificial per recomanar a l'usuari les millors campanyes de màrqueting i quines activitats ha de dur a terme per potenciar el seu negoci. I podran treballar amb l'Institut d'Intel·ligència Artificial del Campus.

 
View low-bandwidth version