Experiències docents sobre l'ensenyament transdisciplinari
Aquest llibre pretén ser un company de viatge pel professorat que vol plantejar l'educació com un repte d'actualització i posada al dia constant, i per a qui desitja un aliat davant de la parcel·lació dels coneixements que realitza la visió exclusivament disciplinària de la formació tradicional. En aquests escrits es podran trobar la recopilació i sistematització del material documental docent i de les experiències viscudes per un nombrós grup de professors, professores i alumnat universitari, en una assignatura multidisciplinària que, a partir de l'aplicació d'una estratègia innovadora, es constitueix com un esdeveniment transdisciplinari de docència compartida (co-teaching transdisciplinari). D'aquesta manera, s'observarà com equips de professors treballen junts en el desenvolupament, l'aplicació i l'avaluació de tot el procés d’aprenentatge i ensenyament.
Per tant, en aquest text es mostren els mètodes seguits pel professorat per preparar les sessions de co-teaching compartit que seran posteriorment utilitzades per a l'aprenentatge multi/transdisciplinari, juntament amb tot el material docent original, elaborat i experimentat, a punt per ser utilitzat pels nostres lectors i lectores, com a recurs educatiu. Com a continuïtat necessària i en forma d'apèndix, es podrà conèixer la derivació lògica de tot aquest treball pedagògic de co-teaching cap al seu assemblatge en una metodologia d'aprenentatge basat en reptes i projectes (ABR / ABPr) aplicats als estudis universitaris de ciències de l'educació: s'assenyalaran les seves fronteres i alguns dels transvasaments, un pas essencial i fonamental en els models de futur del sistema educatiu, en el nostre cas, des del punt de vista del professorat universitari.
Esquema: Model de transició cap a la metodologia trans/performativa
Sandra Saura Mas, Jaume Barrera, Yolanda Álvarez Cobo, Asunción Blanco-Romero, i Elena Ritondale.
Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona
Referències
Saura Mas, S.; Barrera, J., Álvarez Cobo, Y. Blanco-Romero, A. Ritondale, E. Co-teaching transdisciplinario : experiencias docentes. 2020. Universitat Autònoma de Barcelona. ISBN: 978-84-490-9346-3 Enllaç permanent: https://ddd.uab.cat/record/238028