El Parc de Recerca UAB promou la innovació en les indústries culturals, creatives i basades en l'experiència
El Parc de Recerca UAB ha llançat una nova edició del Programa de Generació d'Idees per tal que els investigadors del campus de la UAB coneguin com transferir la seva tecnologia a la societat a partir d'una idea basada en la recerca que desenvolupen.
Aquest any, el Programa pretén generar projectes en el sector de les indústries culturals, creatives i basades en l'experiència. Per fer-ho compta amb la col·laboració del Primavera Sound, l'empresa Air Liquide, el Barcelona Synchrotron Park, els ajuntaments de Sant Cugat, Cerdanyola i Rubí. Totes aquestes entitats han proposat diversos reptes tecnològics per als investigadors que vulguin aportar-hi una solució. Com per exemple, demandes tecnològiques per fer el manteniment d'obres d'art en absència d'oxigen per evitar degradacions per oxidació, mecanismes per fer accessible els continguts culturals a persones que pateixen alguna discapacitat física, tecnologia per extreure massivament de continguts històrics dels documents, nous sistemes per restaurar façanes o el desenvolupament de nous formats creatius, entre d'altres.
"L'objectiu d'aquesta iniciativa és promoure la interacció de les indústries creatives amb el món científic i empresarial i acabar creant projectes d'R+D+I conjunts per tal de trobar productes i solucions innovadores i aprofitar les tecnologies que desenvolupen els investigadors del Campus de la UAB", destaca Júlia Palma, responsable de l'Àrea d'Emprenedoria del Parc de Recerca UAB i coordinadora del Programa.
El Programa començarà el proper mes d'octubre i durant vuit setmanes els participants treballaran en equips multidisciplinaris per desenvolupar la seva idea i fer un primer pla de negoci. La primera fase consistirà en diferents sessions creatives per generar idees i donar-les-hi forma. En la segona fase, els participants rebran formació en aspectes clau com la propietat intel·lectual i la valorització, el model de negoci, el finançament i les tècniques de presentació.
Per últim, el dia 1 de desembre els finalistes presentaran els seus projectes davant d'experts de valorització d'idees de negoci que escolliran els tres guanyadors. El primer premi consistirà en 2.500 euros i sis mesos d'incubació a l'edifici Eureka del Parc de Recerca UAB; el segon premi, en 1.500 euros i també sis mesos d'incubació i el tercer premi seran 1.000 euros i tres mesos d'incubació.
Les quatre edicions anteriors, centrades en el sector de les tecnologies de la informació i la comunicació, el sector biotecnològic, el sector mediambiental i el sector aeroespacial, van generar 52 projectes, dels quals vuit s’han transformat en noves empreses que estan actives a dia d’avui. A més, aquests projectes han aconseguit mobilitzar un total de 900.000 euros.
Enguany el Programa de Generació d'Idees s'organitza conjuntament amb el CORE de Patrimoni i el CORE de Smart Cities de la UAB i compta amb el suport d'ACCIÓ, Eurecat i l'Arxiu Nacional de Catalunya.
El termini d'inscripcions per participar al Programa estarà obert fins el 29 de setembre de 2016. El formulari d'inscripció està disponible en aquest enllaç: http://www.uab.cat/web/inscripcio-1345685782973.html
Més informació
Vídeo del Programa
Web del Programa