Cursos i tallers
Formació 2021 en l'àmbit de la millora de la docència
La Coordinació de Formació i Innovació Docent de l’Institut de Ciències de l'Educació i la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional (UFIDP) presenta el PROGRAMA DE FORMACIÓ EN L’ÀMBIT DE LA MILLORA DE LA DOCÈNCIA 2020-2021. El cursos inclosos en el programa tenen com a objectiu general oferir al professorat de la UAB eines, recursos i espais de reflexió que els ajudin a implementar iniciatives d'innovació i de millora de la qualitat de l'activitat docent. A través d'aquest programa, també es pretén potenciar l'intercanvi i la difusió d'experiències de bones pràctiques portades a terme pels docents.
Sol·licita'ls fent clic aquí
Activitats formatives previstes per l'any 2021:
|
DOCÈNCIA MIXTA |
|
| Eines per a la docència mixta | Semestre |
| Aplicacions i recursos TIC/TAC per a la millora i l'optimització dels processos d'ensenyament i aprenentatge |
1r i 2n |
| L’eina de “Qualificacions” a les aules Moodle |
1r i 2n |
|
Creació́, Gestió́ i Activitats de “Grups” en aules Moodle |
1r i 2n |
|
Creació de presentacions i activitats interactives amb eines digitals |
1r i 2n |
|
Detecció de similituds- Urkund |
1r i 2n |
|
L'activitat «qüestionari» a les aules Moodle |
1r i 2n |
|
Teams per al suport a la docència |
1r i 2n |
|
Eines per generar paràmetres per a proves a les aules Moodle |
2n |
| Planificació de la docència | Semestre |
|
Estratègies claus per a la docència mixta |
2r |
|
Planificació de la docència mixta |
1r i 2n |
|
Planificació de l’estratègia tutorial |
1r i 2n |
|
Planificació de les metodologies docents |
2n |
|
Planificació dels sistemes d’avaluació |
2n |
| Desenvolupament de la docència | Semestre |
|
Aprenentatge basat en projectes |
1r |
|
Design Thinking: de la idea a la realitat |
1r |
|
ECIU: presentació del projecte |
1r |
|
Introducció i aspectes pràctics de la Gamificació |
1r |
|
Estratègies per a la gestió i dinamització de l’aula |
1r i 2n |
|
Aprenentatges actius en grups nombrosos |
2n |
|
ECIU: aprenentatge basat en desafiaments |
2n |
| Avaluació de la docència | Semestre |
|
Avaluació continuada en grups grans |
1r |
|
Estratègies i eines d’avaluació per a l’aprenentatge |
1r i 2n |
|
La coavaluació a l’àmbit universitari: eines i estratègies |
2n |
|
Estratègies de supervisió i avaluació formativa en els TFG |
2n |
|
LÍNIES ESTRATÈGIQUES UAB PER A LA DOCÈNCIA |
|
| Atenció a la diversitat | Semestre |
|
Atenció a l’alumnat universitari amb necessitats educatives específiques i disseny universal per a l’aprenentatge. |
1r |
| Gènere | Semestre |
|
Diversitat sexual i de gènere: Estratègies d´intervenció per promoure la diversitat sexual, de gènere i lluitar contra la LGBTIfòbia |
1r |
|
Comunicació amb perspectiva de gènere i llenguatge no sexista. |
1r i 2n |
|
Altres activitats vinculades a l’Observatori per la igualtat |
2n |
| Compromís social (APS I ODS) | Semestre |
|
Desenvolupament sostenible (Agenda 2030): cap a un enfocament holístic, inclusiu i crític de la docència |
1r |
|
Fem APS! Projectes d’Aprenentatge i Servei que vinculen l’aprenentatge de l’assignatura amb una acció social real |
1r i 2n |
|
Docència compromesa: enfortint el vincle entre la universitat i l’entorn social. |
2n |
|
COMPETÈNCIES GENÈRIQUES I TRANSVERSALS APLICADES A LA DOCÈNCIA |
|
| Semestre | |
|
Com es fa un Pòster Acadèmic |
2n |
|
Com Escriure un Article Científic |
2n |
|
Com publicar recursos docents en obert a la UAB |
2n |
|
El pensament crític i el compromís ètic com a competències transversals de l'alumnat universitari |
2n |
|
Metodologies i sistemes d’avaluació per al desenvolupament de competències genèriques UAB |
2n |
|
Viquipèdia: com fomentar continguts educatius en obert en el marc docent universitari. |
2n |
|
ASSESSORAMENT I REFLEXIÓ SOBRE LA PRÀCTICA DE LA DOCÈNCIA |
|
| Reflexió sobre la pràctica de la docència | Semestre |
|
Seminaris d'intercanvis d'experiències |
2n |
| Assessoraments per a la docència | Data |
|
Assessorament/tutories per a la docència mixta |
Oct 2021 |
|
PROGRAMA FDES (Formació de novells) |
|
| Semestre | |
|
FDES 1 La docència en el nou context d'ensenyament-aprenentatge |
1r i 2n |
|
FDES 2 Pràctiques sobre el discurs oral |
1r i 2n |
|
FDES 3 Com avaluar els aprenentatges dels estudiants universitaris? |
1r i 2n |
|
FDES 4 Experiències d'Innovació Docent |
1r i 2n |
|
FDES 5 L’acció tutorial, entre la realitat i el repte |
1r i 2n |
|
FDES 6 Planificació docent: de les Memòries dels Plans d'Estudi al programa |
1r i 2n |
|
FDES 7 Carpeta docent |
1r i 2n |
|
CONVOCATÒRIA DE FORMACIÓ A MIDA I JORNADES |
|
| Convocatòria a mida | Semestre |
|
Convocatòria formació a mida primer semestre |
1r |
|
Convocatòria formació a mida segon semestre |
2n |
| Jornades | Data |
|
Jornada innovació docent 2020 |
28/04/2021 |
Les activitats es podran modificar segons les necessitats formatives detectades durant el curs.