Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació

Currículum del director/a del departament

Nom i cognoms: Santiago Tejedor Calvo

Categoria de professorat: Titular

Àmbits de docència: Periodisme i Comunicació interactiva.

Àmbits de recerca: Periodisme, Comunicació, Internet, Viatges, Narratives, Media Literacy, Educació i Xarxes Socials.

Selecció de publicacions recents:

Articles en revistes indexades:

  • Blanco, I.; Tejedor, S.; Rodríguez, C.; Cervi, L. (2022). The framing of the information on the Catalonian referendum in two leading British newspapers. Catalan Journal of Communication & Cultural, 14(1), 119-137. Studies. https://doi.org/10.1386/cjcs_00062_1.
  • Cervi, L., Tejedor Calvo, S., & Robledo-Dioses, K. (2022). Comunicación digital y ciudad: Análisis de las páginas web de las ciudades más visitadas en el mundo en la era de la Covid-19. Revista Latina de Comunicación Social, 81, 81–108. https://doi.org/10.4185/RLCS-2023-1845.
  • Romero-Rodríguez, L.; Tejedor, S.; Berlanga, I. (2022). OK, Boomer: New Users, Different Platforms, New Challenges. Media and Communication, 10(1), 120–123. https://doi.org/10.17645/mac.v10i1.5050.
  • Sánchez-García, P., & Tejedor, S. (2022). Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España: hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos. Profesional De La Información, 31(1). https://doi.org/10.3145/epi.2022.ene.05.
  • Tejedor, S. (2022). Investigar sobre inteligencia artificial y newsgames en el periodismo. Estudio de caso de tres proyectos. VISUAL REVIEW International Visual Culture Review, 9(3).
  • Tejedor Calvo, S., Cervi, L., Robledo-Dioses, K., & Pulido Rodríguez, C. (2022). Desafíos del uso de TikTok como plataforma educativa: Una red multitemática donde el humor supera al debate. Aula Abierta, 51(2), 121-128. https://doi.org/10.17811/rifie.51.2.2022.121-128.
  • Tejedor, S; Cervi, L.; & Tusa, F. (2022). Periodismo en contextos de violencia, principales problemas y posibles vías de solución: percepciones de periodistas latinoamericanos. Revista de Comunicación, 21(2). https://doi.org/10.26441/RC21.2-2022-A14.
  • Tejedor, S.; Cervi. L.; Tusa, F., & Gracia, V. (2022). Comparative Study of the Information about the Covid-19 Pandemic and COVID-19 Vaccines on the Covers of United Kingdom, France, Spain and United States' Main Newspapers. Social Sciences (11), 412. https://doi.org/10.3390/socsci11090412.
  • Tejedor, S., Romero-Rodríguez, L. M., & Codina, L. (2022). Integrated research model for web interfaces: toward a taxonomy of quantitative and qualitative analysis for digital native media. Profesional De La información, 31(6). https://doi.org/10.3145/epi.2022.nov.19.
  • Tejedor, S.;Tusa, F.; & Cervi, L. (2022). Estudio comparativo sobre el potencial del meme como recurso de comunicación política: recepción, usos y significados en estudiantes universitarios (Ecuador-España). Revista De La Asociación Española De Investigación De La Comunicación, 9(17), 133-159. https://doi.org/10.24137/raeic.9.17.6.
  • Villarejo-Carballido, B., Pulido, C., Tejedor, S. (2022). Key Competences for Lifelong Learning through the “Animal Crossing: New Horizons” Video Game. Future Internet, 14(11), 329. https://doi.org/10.3390/fi14110329.

Llibres i capítols de llibres:

  • Fernández Lores, S.; Escandón-Montenegro, P. & Tejedor, S. (Eds.). Escenarios digitales de la comunicación. Gedisa. ISBN: 9788418914874.n.
  • Rivera-Orbe, C.;Tusa, F. & Tejedor, S. (2022). ¿Qué buscan aprender los estudiantes de Comunicación? Estudio de caso: Universidad Técnica de Machala. En I. Aguaded, A. Vizcaíno-Verdú, A. Hernándo-Gómez & M.Bonilla-del-Río (Eds), Redes sociales y ciudadanía. Ciberculturas para el aprendizaje. Libro de Actas Congreso Alfamed 2022.
  • Tejedor, S. (2022). InfoEdu: el audiovisual y la tecnología al servicio de la alfabetización mediática. En Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030. Editorial Dykinson S.L. ISBN: 978-84-1377-648-4.
  • Tejedor, S. (2022). Las universidades ante el reto formativo de los futuros comunicadores: enfoques, temáticas y metodologías. En G. Pérez-Postigo, C. Torres Fernández, O. Turpo-Gebera, I. Aguaded & G. Alvarado Ávalos (Coords.), Investigación, desarrollo tecnológico e innovación en la educación universitaria (85-93). ISBN: 978-84-19312-55-6. Barcelona: Octaedro.
  • Tejedor, S. (2022). Planeta UAB: El campus universitario como diálogo. En Investigaciones teóricas y experiencias prácticas para la equidad en educación. Editorial Dykinson S.L. ISBN: 978-84-1377-921-8.
  • Tejedor, S. (2022). Reporter@s de la ciencia: La aventura del conocimiento. En Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030. Editorial Dykinson S.L. ISBN: 978-84-1377-648-4.
  • Tejedor, S.; Cervi. L. & Tusa, F. (2022). Estudio comparativo (Ecuador-España) sobre la viralización de un meme racista: el caso de 'El negro de Whatsapp'. En E. Real-Rodríguez (Ed.), Libro de Actas del VI Congreso Internacional de Ética de la Comunicación: Comunicando lo esencial en la esfera pública. La Ética y Deontología como garantía de la función social de los Media y sus profesionales. Editorial Fragua. ISBN: 978-84-7074-970-4.
  • Tejedor, S. & Pulido, C. (Eds.) (2022). Rethinking digital native comunicators training. Journalism and communication education TWG ECREA 2021. Thomson Reuters. Aranzadi. ISBN: 978-84-1391-109-0.
  • Tejedor, S., Pulido, C. & Cervi, L. (2022). Journalism in European and the world's top ranked universities: what future for journalism studies? En S. Tejedor; C. Pulido (Eds.), Rethinking digital native comunicators training. Journalism and communication education TWG ECREA 2021. Thomson Reuters. Aranzadi. ISBN: 978-84-1391-109-0.
  • Tejedor, S.; Pulido, C.; Robledo-Dioses, K. (2022). Análisis de un ecosistema de recursos audiovisuales informativos para la educación: El caso INFO/EDU. En J. Marzal-Felici; J. Moriano; C. Fieiras-Ceide; M. Vaz-Álvarez; A. Loringuillo-López (Eds.), Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 2. Experiencias de cocreación en España y en Europa. Tirant Humanidades. https://bit.ly/3Gs45qZ.
  • Tejedor, S. (Dir.), Pulido, C., Robledo, K., & Hita, E. (equipo de contenidos). (2022). CARTOGRAF IA. Sis mapes, un repte. ACPC i Gabinet de Comunicació i Educació UAB. ISBN 978-84-124136-3-2.
  • Tejedor, S.; Recoder, M.J. & Pulido, C. (2022). Reporter@s de la Ciencia: Scaperoom y videojuegos para estimular las vocaciones científicas. En Actas - 1st International Congress: Education and Knowledge (p. 225). Octaedro Editorial. ISBN: 978-84-19312-37-2.
  • Tejedor Calvo, S., Robledo Dioses, K., & Rigall i Corominas (2022). Taxonomía de fact-checkers: tipología de servicios y redes. En Libro de actas "Donde comunican los que comunican" (p. 47). Historia de los Sistemas Informativos (HISIN). ISBN: 978-84-09-43477-0. https://bit.ly/3XCJgAZ.
  • Tejedor, S. (Dir.), Sanjinés, D., García Planas, P. & Pulido C. (2022). Pandemials: La adolescencia en tiempo de coronavirus. Universitat Autònoma de Barcelona y Gabinete de Comunicación y Educación UAB. https://bit.ly/3s96RdO.

Experiència en gestió universitària: Vicedegà de docència i estudiants, vicedirector de professorat.

Altres: investigador principal de grup de investigacions SGR.