Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Genètica i de Microbiologia

La professora del nostre Departament, Cinta Pegueroles, publica el llibre "Genètica forense" juntament amb el professor Francisco Mestres (UB)

14 jul. 2025
Compartir a Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Cinta Pegueroles Queralt es professora lectora del Departament de Genètica i Microbiologia i Francesc Mestres Naval es catedràtic de Genètica y professor a la Universitat de Barcelona.

Portada llibre genetica forense

El llibre Genètica Forense explora aquesta disciplina en el context de la criminalística i la seva relació amb el sistema judicial. Ofereix una visió completa de la genètica forense, des de l’anàlisi de l’ADN i la presentació de proves, fins a aplicacions com el reconeixement de sospitosos, les proves de paternitat, la identificació de persones i els estudis amb ADN humà i no humà.

En aquest llibre podeu trobar:

  • Una introducció sòlida i concisa als principis fonamentals de la genètica forense, com la recollida de mostres, l’anàlisi de l’ADN, els marcadors genètics i la presentació de proves davant dels tribunals. 
  • Una visió actualitzada de la genètica forense, que recorre des de les tècniques clàssiques fins a les més innovadores, com la seqüenciació d’alt rendiment, i les seves aplicacions en diversos àmbits de la investigació criminal. 
  • Una selecció de casos reals, principalment del nostre país, on s’han aplicat diferents tècniques de genètica forense per resoldre casos complexos. 
  • Qüestions i exercicis pràctics, dissenyats perquè el lector pugui aplicar els coneixements adquirits.Tots els exercicis es troben resolts al final del llibre. A més, s’hi inclou una extensa bibliografia per aprofundir en els temes d’interès.

El llibre es pot adquirir a: https://www.sintesis.com/libro/genetica-forense

 

Dins de: