Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Emprèn

El programa interuniversitari De la Ciència al Mercat presenta els projectes de la seva edició 2025

11 des. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Deu projectes han presentat propostes que abasten àmbits com deep tech, salut, tecnologies immersives, patrimoni, digitalització educativa i Internet of Things. El programa consolida la col·laboració interuniversitària en transferència de coneixement i emprenedoria científica entre sis universitats catalanes.

Demoday de la Ciència al Mercat

El programa interuniversitari De la Ciència al Mercat, impulsat per la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona i la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el cofinançament de la Unió Europea, ha conclòs la seva setena edició consolidant-se com un referent en formació en transferència de coneixement i emprenedoria científica.

Des de la seva creació, el programa ha format 191 persones en les seves set edicions, acompanyant-les en la transformació de resultats de recerca en oportunitats per impulsar els seus projectes.

Una edició amb focus en formació pràctica, mentoria i connexió amb l’ecosistema

L’edició 2025 ha reunit 19 projectes i ha ofert més de 100 hores de formació pràctica, complementades amb 100 hores de mentoria, impartides per un total de 40 formadors i 14 mentors especialitzats en emprenedoria, transferència, innovació i desenvolupament de negoci.

En total, s’han dut a terme 33 sessions, incloent-hi tallers, activitats pràctiques i visites estratègiques a agents de l’ecosistema català d’innovació i deep tech, entre els que destaquen Pier01 – Barcelona Tech City, Acció, el Barcelona Supercomputing Center (BSC), Centre CIM UPC, el Barcelona Deep Tech Summit i l'Alba Synchrotron

El programa ha culminat amb un Demo Day, on 10 projectes han presentaran els seus resultats davant representants acadèmics, mentors, unitats d’emprenedoria universitàries i actors de l’ecosistema emprenedor.

Projectes destacats de l’edició 2025

Al demoday de Ciència al Mercat s’hi han presentat cinc projectes que exemplifiquen el potencial del talent investigador: Alma, un dispositiu wearable amb intel·ligència artificial i realitat augmentada que permet interactuar amb la tecnologia sense pantalles i amb més accessibilitat; Brúixola CDD, una eina per planificar i reforçar la competència digital docent a partir de diagnòstics i itineraris formatius a mida; Cal.m.a Tech, biomaterials de calç biooptimitzats, lliures de petroquímics, orientats a la bioconstrucció i la conservació del patrimoni; ARTRIA, un model arterial biomimètic imprès en 3D per testar stents en condicions realistes sense recórrer a animals; i LoRaMesher, una tecnologia que connecta dispositius a llarga distància sense internet ni infraestructura externa, pensada per a aplicacions d’internet de les coses.

Compromís consolidat amb la transferència de coneixement

De la Ciència al Mercat és una iniciativa impulsada amb la col·laboració de StartUB!, la unitat d’emprenedoria de la Universitat de Barcelona, la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), el Parc de Recerca UAB i Emprèn UPC, i s’ha convertit en un programa clau per acostar la recerca universitària al mercat, potenciant la creació de solucions innovadores amb impacte social, econòmic i científic.

Més informació

Dins de: