Clínica jurídica IURISLAB. Espai d'anàlisis i reflexió
IURISLAB-clínica jurídica: un espai d'ànalisi i reflexió obert a la participació de tota la comunitat universitària
Els i les estudiants poden realitzar treballs finals de titulació (TFG) en modalitat d’Aprenentatge Servei relacionats amb les activitats de la clínica jurídica. Aquesta relació serà establerta de conformitat amb la normativa de la Facultat de Dret sobre els esmentats treballs, i el present reglament no ha de ser interpretat com una dispensa d’aquesta obligació de compliment. Aquest apartat no és d’aplicació a les activitats realitzades per l’estudiantat en el context d’assignatures d’Aprenentatge-Servei o de serveis pro bono referits als següents apartats, llevat que es disposi de l’autorització expressa i prèvia de la direcció de la clínica.
L’activitat clínica pot realitzar-se, prèvia l’autorització de la direcció de la clínica, en les assignatures impartides en modalitat Aprenentatge-Servei (ApS), que són aquelles matèries curriculars impartides per la Facultat de Dret que, de conformitat amb la normativa d’aplicació, integren l’aprenentatge acadèmic i el servei a la comunitat en un marc de col·laboració activa.
L’activitat clínica pot comprendre la col·laboració de l’estudiantat en els serveis pro bono del SEDIJ regulats al seu reglament. Aquesta col·laboració, que es durà a terme sempre sota la direcció i supervisió dels professors o de les professores responsables de l’execució del servei pro bono, ha d’estar en consonància amb els objectius de la clínica i serà necessària l’autorització prèvia de la direcció de la clínica.
La participació en les activitats que es desenvolupin en el marc de la clínica jurídica no alterarà les obligacions docents del Personal Docent i Investigador de la Facultat de Dret.
La Facultat de Dret compta amb el grup de treball de Sostenibilitat liderat per la vicedegana Núria Reynal. Aquest grup analitzar com integrar els ODS en l’ensenyament i aprenentatge del Dret. Iurislab – Clínica Jurídica vol col·laborar en aquest objectius a través d’iniciatives i activitats que puguin dur a terme aquesta integració.