Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials

Actualitat

Resultats de la cerca

  • Seminari sobre paisatges lingüístics en l'educació destaca la recerca innovadora

    12 09 2025

    El 8 de setembre de 2025, coincidint amb la defensa de la tesi doctoral de Klaudia Kruszynska, es va celebrar un seminari internacional sobre Paisatges Lingüístics en l'Educació, aprofitant la presència dels distingits acadèmics Dr. Osman Solmaz (Universitat de Dicle, Turquia) i Dr. David Malinowski (Universitat Estatal de San José, EUA).

    paisatges linguistics
  • Presentació de la recerca d'Olga Lucía Celis Arias al GREDICS

    09 09 2025

    Aquesta setmana hem tingut el plaer de rebre la visita d’Olga Lucía Celis Arias, investigadora de la Universidad Tecnológica de Pereira (Colòmbia) i doctoranda en Didàctica de les Ciències Socials. Celis ens ha presentat la seva recerca “Representaciones Sociales en la Enseñanza de Conflictos Juveniles: juventud, conflicto y arte como pedagogía para la paz”, on analitza com l’art pot actuar com a mediador pedagògic i polític en processos educatius.

    gredis
  • Professores del departament coautores d'un article premiat

    09 09 2025

    Melinda Dooly i Johanna Buitrago van contribuir com coautores a un article que ha estat guardonat amb el prestigiós Premi EuroCALL-CUP al Millor Article de l'Any. Publicat a ReCALL—una revista Q1 al rànquing de la Web of Science (WoS)—l’article ha estat reconegut per la seva contribució destacada a la recerca en educació i tecnologia.

    Migrants
  • Defensa de Tesi Doctoral: Klaudia Kruszynska

    03 09 2025

    Klaudia Anna Kruszynska defensa la seva tesi doctoral sobre l’ensenyament de llengües com a eina per a fomentar el pensament crític

    Tesis_Klaudia
  • Nou projecte d'innovació docent

    16 07 2025

    Una selecció de llibres infantils de qualitat, triats des de la doble mirada científica i literària, servirà de base per promoure pràctiques educatives que combinin ambdues disciplines, afavoreixin la transferència a l’aula i, en definitiva, millorin la formació de les futures mestres d'educació infantil.

    projecte Correro
  • XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials: La Formació del Pensament Crític en la Societat de la Desinformació

    14 07 2025

    Del 4 al 6 de febrer de 2026, celebrarem les XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

    Jornades
  • Conferència magistral a l'IWODA 2025

    26 05 2025

    La Dra. Melinda Dooly, experta en telecol·laboració i ensenyament de llengües en entorns digitals, va pronunciar una conferència magistral en el marc del Taller Internacional d'Anàlisi del Discurs de Santiago de Compostel·la 2025: Digital Language Learning, celebrat els dies 9 i 10 de maig de 2025.

    Iwoda
  • Recerca pionera sobre l'ús de la IA a primària

    26 05 2025

    El 13 de maig de 2025, en el marc de la jornada Recerca en IAgen i educació lingüística, Melinda Dooly i Maria Mont van presentar els resultats preliminars d’un estudi innovador sobre l’ús de la intel·ligència artificial generativa (IAgen) en l’aprenentatge de l’anglès a l’etapa de primària.

    IAgen
  • Primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA

    26 05 2025

    El passat 16 de maig, en el marc del projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08), el grup de recerca va rebre la visita de Jenna Nilson, de la University of Warwick (Regne Unit), qui va oferir la xerrada “Celebrating Multilingual Creativity: Drama and Translanguaging in the Additional Language Class”, adreçada a estudiants de doctorat i membres del GREIP.

    Alphabetica
  • 2º Congrés Internacional sobre Retroalimentació Correctiva Escrita a L1 i L2 (WCF25)

    30 04 2025

    Els dies 5 i 6 de juny tindrà lloc el 2º Congrés Internacional sobre Retroalimentació Correctiva Escrita a L1 i L2 (WCF25). Dirigit a investigadors/es, professorat i formadors/es de professorat.

    wcf25