Actualitat
Actualitat
Tota l'actualitat
Nou projecte d'innovació docent
16 07 2025
Una selecció de llibres infantils de qualitat, triats des de la doble mirada científica i literària, servirà de base per promoure pràctiques educatives que combinin ambdues disciplines, afavoreixin la transferència a l’aula i, en definitiva, millorin la formació de les futures mestres d'educació infantil.
XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials: La Formació del Pensament Crític en la Societat de la Desinformació
14 07 2025
Del 4 al 6 de febrer de 2026, celebrarem les XXII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials a la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Conferència magistral a l'IWODA 2025
26 05 2025
La Dra. Melinda Dooly, experta en telecol·laboració i ensenyament de llengües en entorns digitals, va pronunciar una conferència magistral en el marc del Taller Internacional d'Anàlisi del Discurs de Santiago de Compostel·la 2025: Digital Language Learning, celebrat els dies 9 i 10 de maig de 2025.
Recerca pionera sobre l'ús de la IA a primària
26 05 2025
El 13 de maig de 2025, en el marc de la jornada Recerca en IAgen i educació lingüística, Melinda Dooly i Maria Mont van presentar els resultats preliminars d’un estudi innovador sobre l’ús de la intel·ligència artificial generativa (IAgen) en l’aprenentatge de l’anglès a l’etapa de primària.
Primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA
26 05 2025
El passat 16 de maig, en el marc del projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08), el grup de recerca va rebre la visita de Jenna Nilson, de la University of Warwick (Regne Unit), qui va oferir la xerrada “Celebrating Multilingual Creativity: Drama and Translanguaging in the Additional Language Class”, adreçada a estudiants de doctorat i membres del GREIP.
2º Congrés Internacional sobre Retroalimentació Correctiva Escrita a L1 i L2 (WCF25)
30 04 2025
Els dies 5 i 6 de juny tindrà lloc el 2º Congrés Internacional sobre Retroalimentació Correctiva Escrita a L1 i L2 (WCF25). Dirigit a investigadors/es, professorat i formadors/es de professorat.
Creant sinèrgies amb l'Institut Escola El Viver i el grup de recerca GREIP
10 04 2025
El passat 11 de març va tenir lloc una reunió entre professores de l’Institut Escola El Viver i investigadores del Grup de Recerca en Ensenyament i Interaccions Plurilingües (GREIP) per presentar el projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08) i començar a construir l’agenda de col·laboració en el marc d’aquesta iniciativa.
Nou E-book: "Didática das Ciências Sociais - Pensar com Joan Pagès Blanch"
08 04 2025
Ja està disponible l’e-book “Didática das Ciências Sociais – Pensar com Joan Pagès Blanch”, coordinat per Alfredo Dias i Maria João Hortas, de l’Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação.
Nou número publicat Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language & Literature
03 04 2025
Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language & Literature acaba de publicar el seu darrer número especial 18(1), 2025, “La censura de la LIJ a Espanya i Portugal als segles XX i XXI: implicacions ideològiques, educatives i socials”.
La Revista Enseñanza de las Ciencias Sociales Inicia una Nova Era Editorial amb el Número 23(1) del 2025
02 04 2025
La revista Enseñanza de las Ciencias Sociales inaugura el 2025 amb el número 23(1), marcant una nova etapa editorial. Aquesta publicació, ara amb dos números anuals, aposta per ampliar els espais de debat acadèmic, impulsant la reflexió crítica i la participació ciutadana.