La revista "Els Marges" celebra cinquanta anys d'història amb una exposició a la UAB
La Biblioteca d'Humanitats acull l’exposició "Els Marges: cinquanta anys d’història", una mostra instal·lada tant dins com fora de la Sala de Revistes que proposa un recorregut exhaustiu pels orígens de la revista, les seves etapes més destacades i una selecció dels continguts que ha abordat al llarg de mig segle.
L’exposició també s’endinsa en aspectes clau com el disseny de la publicació, la tria del títol i el conegut “manifest d’Els Marges”, l’article de 1979 que va analitzar la situació de la llengua catalana i que es convertí en un text de referència.
La mostra arriba a la UAB després d’haver estat presentada al CRAI de la Universitat de Barcelona i compta amb la col·laboració de la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, que ha cedit documentació procedent de l’arxiu i la biblioteca personal de Joaquim Molas.
També hi participa el Fons Jordi Castellanos de la pròpia UAB, que aporta materials essencials per entendre la trajectòria de la revista. La comissària de l’exposició, Laia López Rigol, ha estat l’encarregada de la selecció i producció dels continguts, amb l’objectiu d’oferir una mirada completa i rigorosa a una de les publicacions més influents de l’àmbit cultural i literari català.
La podeu visitar fins el 9 de gener de 2026.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Educació de qualitat
-
Ciutats i comunitats sostenibles