Gestors bibliogràfics
Els gestors bibliogràfics són programes que us permeten gestionar de manera automàtica la bibliografia i les citacions. També podeu trobar més informació sobre com citar fonts i elaborar una bibliografia en aquesta pàgina.
Mendeley és un gestor de referències bibliogràfiques, una xarxa social acadèmica i un catàleg col·laboratiu de literatura científica. T’ajuda a organitzar la teva recerca, col·laborar amb altres usuaris en línia i mantenir-te al dia de les últimes publicacions. Les seves principals funcionalitats inclouen:
- Generació automàtica de bibliografies.
 - Descobriment de documents rellevants en les teves àrees d’interès.
 - Importació fàcil de documents des d’altres plataformes.
 - Col·laboració en línia amb altres usuaris.
 - Accés als teus documents des de qualsevol lloc a través de la web.
 
Mendeley combina una versió d’escriptori (Mendeley Reference Manager) amb una versió web (Mendeley Web), que s’han de sincronitzar.
Com accedir a Mendeley
La UAB ofereix accés a Mendeley Institucional als membres de la comunitat universitària. Per gaudir dels avantatges institucionals, cal accedir a l’eina a través de la universitat:
- 
	
Accedeix a la pàgina oficial de Mendeley.
A la cantonada superior dreta de la pantalla, trobaràs dues opcions:
- Crear un compte: Selecciona aquesta opció si no tens cap compte de Mendeley i vols registrar-te.
 - Iniciar sessió: Tria aquesta opció si ja tens un compte gratuït de Mendeley i vols actualitzar-lo a la versió institucional.
 - En tots dos casos, se’t demanarà que seleccionis l’opció Inicia sessió a través de la teva organització, que es troba just sota el camp per introduir el correu electrònic. No cal que introdueixis el teu correu electrònic en aquest moment.
 
 - 
	
Cerca "Universitat Autònoma de Barcelona".
Quan comencis a escriure, es desplegarà un menú amb diverses institucions. Selecciona UAB i fes clic a Continua.
 - 
	
Confirma la teva institució.
Apareixerà una pantalla demanant-te que confirmis que la teva organització és la UAB. Fes clic a Confirma la teva institució.
 - 
	
Inicia sessió a través de l’UAB SSO.
A la pantalla següent, selecciona UAB SSO i inicia sessió utilitzant les teves credencials de la UAB (NIU i contrasenya).
 - 
	
Configura o actualitza el teu compte de Mendeley:
- Si no tens cap compte de Mendeley, hauràs de proporcionar les teves dades personals i acadèmiques per crear-ne un.
 - Si ja tens un compte gratuït de Mendeley, inicia sessió amb les teves credencials per transferir-lo a la versió institucional.
 
 - 
	
Activació de l’accés institucional.
Quan iniciïs sessió a través de la UAB, Mendeley reconeixerà el teu dret d’accés institucional.
 - 
	
Verifica la teva subscripció.
Assegura’t que el teu compte ha estat actualitzat a Mendeley Institutional Edition (MIE) revisant els detalls de la teva subscripció.
 - 
	
Accés futur.
Un cop configurat el teu compte, podràs accedir a Mendeley des de qualsevol ordinador utilitzant el teu nom d’usuari i contrasenya, mantenint tots els avantatges de la versió institucional sense necessitat d’iniciar sessió de nou a través de la universitat.
 - 
	
Renovació de l’accés.
L’accés institucional és vàlid durant un any. Quan finalitzi aquest període, rebràs una notificació de renovació. Per renovar-lo, simplement torna a iniciar sessió a través de l’opció Inicia sessió a través de la teva organització.
 
Avantatges de la versió institucional
100 GB de capacitat d’emmagatzematge - 1.000 grups privats - 100 membres per grup
Què passa quan finalitza l’accés institucional a la UAB?
Si deixes de formar part de la UAB, perdràs les funcions de la versió institucional. Per a més detalls, consulta la política per a antics alumnes de Mendeley.
Formació en Mendeley
Si necessites formació sobre com utilitzar Mendeley, posa’t en contacte amb la teva biblioteca a través del Formulari de formació de biblioteques.
És un gestor bibliogràfic social de codi obert, vinculat a un compte d’usuari al núvol, que permet:
- Emmagatzemar i gestionar referències bibliogràfiques.
 - Crear bibliografies.
 - Inserir cites automàticament en textos.
 - Compartir col·leccions amb altres usuaris.
 
És una eina molt útil per a treballs de final de grau, màster, tesis doctorals, entre d’altres.
Com accedir
- 
	
Descarrega el programari.Accedeix al lloc web oficial de Zotero per descarregar el programari, disponible per a PC, macOS i Linux, així com altres eines i connectors.
 - 
	
Crea un compte al núvol.Registra’t a Zotero Register per crear un compte i sincronitzar la teva biblioteca al núvol.
 
Això et permetrà accedir al mateix compte des de diversos dispositius: casa, biblioteca, bar del campus, etc.
Informació sobre el curs
Tutorials
Serveis relacionats
- 
							
								
									
Acreditació i avaluació de la recerca
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova - 
							
								
									
Comunicació de la Recerca
 - 
							
								
									
Ciència Oberta de la UAB
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova - 
							
								
									
Propietat intel·lectual i Accés Obert
Aquest enllaç s'obre en una finestra nova - 
							
								
									
Publicació de la producció científica
 - 
							
								
									
CORA.RDR
 - 
							
								
									
Identitat digital
 
Informació complementària