Préstec de documents UAB

El servei de préstec permet treure documents de les biblioteques de la UAB a tots els membres de la comunitat universitària i a totes aquelles persones que estiguin autoritzades, per un període estipulat de temps.

Per utilitzar aquest servei cal tenir el carnet de la UAB o un altre document indentificatiu que acrediti com a usuari UAB. 

Els documents es poden treure de qualsevol biblioteca de la UAB passant pel seu taulell de préstec o per la màquina d'autopréstec i es poden tornar a qualsevol de les biblioteques, excepte els documents de cap de setmana, que cal fer-ho a la mateixa biblioteca dipositària.

 

Consulteu: Procediments del Servei de préstec de les Biblioteques UAB

Consulteu el Cercador UAB per saber a quina biblioteca es troba el document que es vol treure en préstec i la seva disponibilitat:

De forma general queden exclosos de préstec les obres de referència (diccionaris, enciclopèdies), documents de reserva, publicacions periòdiques (diaris i revistes), tesis i materials inèdits, documents molt consultats o un exemplar de bibliografia recomanada.

El nombre de documents que podeu tenir en préstec varia segons el tipus d'usuari.
 

Tipus d’usuari Nombre de documents Durada màxima (depenent del document)
Estudiants de grau 10 7 / 14 / 21 dies
Estudiants de postgrau,
màster o doctorat
20 7 / 14 / 28 dies
Esfera / Parc de Recerca UAB 16 7 / 14 / 28 dies
Professors i investigadors 40 7 / 14 dies / 1 curs lectiu
PAS 10 7 / 14 / 28 dies

Amics UAB / Alumni amb dret a Biblioteca

10 7 / 14 / 28 dies
Externs (Convenis, Programa Argó, col·legiats...) 8 7 / 14 / 21 dies


Uns dies abans que finalitzi el termini de préstec rebreu un missatge al vostre correu electrònic per recordar-vos que heu de tornar o renovar el préstec del document.

Podeu retornar els documents a qualsevol de les biblioteques de la UAB i a les bústies de retorn que trobareu en algunes biblioteques.

Els documents els podeu renovar fins a la data màxima de renovació del document, a través de l'apartat El meu compte del Cercador, als taulells de préstec, per telèfon o a les màquines d'autopréstec.

Per accedir a la informació d'El meu compte i fer gestions de présteccal que esteu identificats en el Cercador amb les vostres claus de la UAB: NIU i contrasenya.

A l'apartat de Préstecs d'El meu compte veureu els documents que teniu en préstec, la data de venciment, la data màxima de renovació i si un document es pot renovar o és no renovable.

Podeu renovar els documents sempre que no tinguin una reserva feta, no hagi expirat la data de devolució, no supereu la data màxima de renovació i no tingueu un bloqueig en el carnet o documents pendents de tornar. 
 

 

És requisit indispensable que esteu identificats en el Cercador amb les vostres claus de la UAB: NIU i contrasenya. Podeu reservar qualsevol document que tingui l'estat de Disponible o bé estigui prestat i que no sigui de cap de setmana. Quan localitzeu el document que voleu reservar, aneu a l’opció ‘Aconseguir-lo’ del menú i a ‘Petició’ trieu ‘Reservar de la biblioteca’. En el formulari de sol·licitud indiqueu la biblioteca que voleu com a localització de recollida i cliqueu ‘Enviar petició’.

Quan el document arribi al lloc triat rebreu un avís al vostre correu electrònic on s'indicarà la data màxima de recollida i la biblioteca a on vau demanar recollir-lo. 

També podeu reservar documents disponibles d’accés restringit per consultar-los a la biblioteca de la UAB dipositària. El procediment és el mateix: l’usuari demana el document que l’interessa i envia la sol·licitud amb ‘Reservar a la biblioteca’.  Com que es tracta d’un document d’accés restringit, el formulari no permet escollir la localització de recollida: la localització de recollida sempre serà la sala de lectura de la biblioteca propietària del document.

En cas de voler anul·lar una reserva ho podeu fer directament des d'El meu compte o avisant a la biblioteca.

Des de l'apartat El meu compte del Cercador podeu consultar i fer gestions relatives a la vostra activitat de préstec. Per accedir a El meu compte cal que esteu identificats en el Cercador amb les vostres claus de la UAB: NIU i contrasenya.

Les opcions del menú us donaran accés a les informacions següents:

- Carnet de la biblioteca/Dades personals: informació bàsica relacionada amb les teves dades personals. També pots escollir en quin idioma vols veure la interfície del Cercador (català, castellà, anglès).

- Els meus préstecs/Préstecs:  

  • Informació sobre els préstecs actuals (què tens en préstec, des de quan, data límit de devolució i data màxima de renovació). Si tens préstecs PUC, veuràs aquests préstecs dins de la pestanya de cada institució propietària dels documents. 
  • Historial de préstecs anteriors (manera de tenir una llista de tot el material que al llarg del temps has tingut en préstec i que pot ser d’utilitat, per exemple, per citar en algun treball). 
  • Renovacions: botó per renovar els préstecs. 

- Les meves sol·licituds/Sol·licituds: informació sobre les reserves que has fet de documents/espais (data de la reserva i lloc triat per a la seva recollida). També, si has fet una sol·licitud de compra, podràs consultar aquí quin és el seu estat. 

- Els meus preferits: si quan has fet una cerca al Cercador has marcat algun registre localitzat com a preferit, el pots recuperar aquí. Des d’aquí també pots consultar quines cerques has guardat (“Cerques guardades”) i configurar una alerta per rebre periòdicament resultats d’aquesta cerca per correu electrònic.  

- Historial de cerques: pots consultar les cerques que has fet des que has iniciat sessió. Quan tanques la sessió, aquest historial desapareix. 

- Sancions + avisos: si has estat sancionat per l’incompliment en la devolució dels préstecs, pots consultar la sanció i la seva durada. 
 

Podeu retornar els documents que teniu en préstec a qualsevol biblioteca dins de l'horari d'obertura o a les bústies habilitades:

  • Bústia a la Biblioteca d'Humanitats
  • Bústia a la Biblioteca de Ciència i Tecnologia
  • Bústia a la Biblioteca de Ciències Socials
  • Bústia a la Biblioteca de Comunicació
  • Bústia a la Biblioteca de Medicina
  • Bústia a la Biblioteca de Veterinària
  • Bústia a la Biblioteca Universitària de Sabadell
  • Bústia a l'Escola d'Enginyeria

El retard en la devolució d'un document implica la suspensió del dret de préstec equivalent al mateix nombre de dies de retard, excepte en els documents de cap de setmana que és de quatre dies per cada dia de retard.

S'aplica a cada document retornat amb retard, sense comptar festius  ni caps de setmana.

En el cas de pèrdua o deteriorament del document prestat, l'usuari haurà de restituir l'obra afectada.

Per a més informació consulteu: