Continguts
El programa del màster es divideix en 6 mòduls: 3 de tipus bàsic i 3 de tipus avançat. La primera meitat del programa es divideix en conceptes bàsics de infectologia pediàtrica, microbiologia i epidemiologia, en els que es revisen conceptes imprescindibles per a obtenir un coneixement correcte de la patologia infecciosa a pediatria.
Posteriorment, s'imparteixen 3 mòduls avançats que es dediquen a la infecció en el pacient crític, hemato-oncològic i trasplantat de moll d'os, el pacient trasplantat d'òrgan sòlid i amb immunodeficiències primàries i les infeccions transmeses de mare a fill, pacient VIH i la patologia importada, que ofereixen un elevat grau d'expertesa en aquest tipus de patologies complexes.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Infectologia bàsica |
10 ECTS |
Obligatòria |
Microbiologia pràctica bàsica |
10 ECTS |
Obligatòria |
Epidemiologia bàsica |
10 ECTS |
Obligatòria |
Infectologia avançada I |
10 ECTS |
Obligatòria |
Infectologia avançada II |
10 ECTS |
Obligatòria |
Infectologia avançada III |
10 ECTS |
Obligatòria |
Treball de fi de màster |
10 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- L'alumne serà capaç d'inferir una proposta diagnòstica i terapèutica de patologia infecciosa pediàtrica a partir de les dades clíniques i exploracions complementàries que li presenti el metge consultant.
- L'alumne serà capaç de dissenyar un projecte per a actuar front la infecció nosocomial a la seva unitat o centre.
- L'alumne serà capaç de raonar una resposta basada en el concepte de política antoibiòtica a l'hora de recomanar o rebutjar un tractament.
- L'alumne serà capaç de reconèixer el pacient immunodeprimit (hemato-oncològic, trasplantament d'òrgan sòlid o de precursors hematopoiètics, VIH-SIDA i immunodeficiències primàries) i identificar els factors de risc d'infecció per a confeccionar un pla de profilaxi antiinfecciosa adequat si s'escau.
- L'alumne serà capaç de valorar les diferents possibilitats diagnòstiques en cas de sospita d'infecció al pacient immunodeprimit (hemato-oncològic, trasplantament d'òrgan sòlid o de precursors hematopoiètics, VIH-SIDA i immunodeficiències primàries) i establir la pauta antiinfecciosa més adequada pel pacient.
- L'alumne serà capaç de reconèixer els signes d'alarma per a sospitar una immunodeficiència primària i dissenyar un algoritme de proves diagnòstic coherent i esglaonat si s'escau.
- L'alumne serà capaç d'identificar els pacients amb infecció pel VIH tributaris de tractament antiretroviral i de dissenyar la pauta terapèutica d'inici més adient.
- L'alumne serà capaç de reconèixer la gravetat del pacient crític i establir una pauta antiinfecciosa basada en el principi de protecció de vida del pacient amb la posterior adequació, si el pacient ho permet, segons criteris de política antiinfecciosa.
Competències transversals
- Instrumentals: l'alumne serà capaç de reconèixer les eines ofertes a la formació docent teòrica i pràctica per a completar-la amb el seu treball personal.
- Interpersonals: l'alumne serà capaç de treballar en equip, establint l'adequada relació amb els diferents serveis implicats en la consultoria de patologia infecciosa.
- Sistèmiques: l'alumne serà capaç de projectar els seus coneixements en la gestió d'un projecte de característiques similars a les apreses en el seu centre de treball.
Títol que s'obté
Màster en Infectologia Pediàtrica.