- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 4548/1
- 1a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 6 ECTS
- Inici: 12/09/2022
- Final: 21/11/2022
- Places: 25
- Orientació: Professional
- Preu: 324 €
- Idioma de docència: Castellà (50%), Català (50%)
- Lloc: On line/Visites professionalitzadores.
La proposta que presentem deriva de la necessitat detectada entre els educadors i les educadores d'un coneixement més especialitzat en la que actualment és una de les principals fonts d'oferta laboral d'aquesta titulació: l'administració pública catalana en els seus àmbits autonòmic i local.
En tot aquest temps de docència hem constatat la necessitat de donar un plus de coneixement relacionat amb l'educador i les seves funcions a l'administració pública. El fet de tenir uns coneixements bàsics al respecte, ofereix un avantatge competitiu a totes aquelles persones que quan acabin el grau vulguin treballar a l'administració pública. Aquest curs es fonamenta en tres eixos que podríem sintetitzar a través de tres preguntes:
- Què és l'administració pública?
- Què hi fa l'educador/a social?
- Com accedeix l'educador/a social a les diferents administracions públiques?
Aquest curs pretén aportar les competències necessàries per augmentar l'ocupabilitat de l'educador social a l'administració pública responent en profunditat aquestes tres preguntes.
- L'Administració pública: característiques, estructura i principis bàsics:
Administració estatal. Administració autonòmica. Administració local
- Educadors socials: àmbits laborals i descripció dels llocs de treball:
Educadors Socials en els centres penitenciaris. Educadors Socials en els Centres de Justícia Juvenil. Educadors Socials en els Centres de Menors. Educadors Socials en els Jutjats. Educadors Socials en els Ajuntaments. Altres llocs de treball
Accés a l'administració publica dels educadors socials:
Tipus de personal i característiques. Selecció de personal: Oposicions. Borses de treball. Entrevistes de treball. Criteris de selecció
Visites professionalitzadores:
Visites a Centres de Treball: Centres Penitenciaris, Centres de Justícia Juvenil, Centres de Menors, Ajuntaments
Les tres primeres assignatures són de caràcter teòric i configuren els coneixements base de l'administració pública i els seus mecanismes de selecció i provisió del cos d'educadors i educadores socials en tant que futurs funcionaris públics. Aquestes assignatures tenen la següent estructura metodològica:
- Presentació dels objectius de la sessió i dels continguts. Lectures bàsiques i fòrum de discussió en grup.
- Resum crític i reflexiu de les idees principals.
- Proposta d'exercici de caràcter pràctic d'acord amb els continguts.
La quarta assignatura presenta la translació dels continguts de les tres anteriors a la realitat professional de diferents centres de treball de l'administració pública i d'alguna institució de control de l'activitat pública. Aquesta assignatura té la següent estructura metodològica: Visita guiada a la institució de referència. Seminari conjunt amb els professionals. Proposta de treball per l'alumne.
estatal, autonòmic, local i als ens autònoms públics.
En tot aquest temps de docència hem constatat la necessitat de donar un plus de coneixement relacionat amb l'educador i les seves funcions a l'administració pública. El fet de tenir uns coneixements bàsics al respecte, ofereix un avantatge competitiu a totes aquelles persones que quan acabin el grau vulguin treballar a l'administració pública. Aquest curs es fonamenta en tres eixos que podríem sintetitzar a través de tres preguntes:
- Què és l'administració pública?
- Què hi fa l'educador/a social?
- Com accedeix l'educador/a social a les diferents administracions públiques?
Aquest curs pretén aportar les competències necessàries per augmentar l'ocupabilitat de l'educador social a l'administració pública responent en profunditat aquestes tres preguntes.
Continguts
Aquest curs semipresencial d'especialització està organitzat en quatre assignatures consecutives. Les tres primeres assignatures s'imparteixen online i la quarta de manera presencial.- L'Administració pública: característiques, estructura i principis bàsics:
Administració estatal. Administració autonòmica. Administració local
- Educadors socials: àmbits laborals i descripció dels llocs de treball:
Educadors Socials en els centres penitenciaris. Educadors Socials en els Centres de Justícia Juvenil. Educadors Socials en els Centres de Menors. Educadors Socials en els Jutjats. Educadors Socials en els Ajuntaments. Altres llocs de treball
Accés a l'administració publica dels educadors socials:
Tipus de personal i característiques. Selecció de personal: Oposicions. Borses de treball. Entrevistes de treball. Criteris de selecció
Visites professionalitzadores:
Visites a Centres de Treball: Centres Penitenciaris, Centres de Justícia Juvenil, Centres de Menors, Ajuntaments
Les tres primeres assignatures són de caràcter teòric i configuren els coneixements base de l'administració pública i els seus mecanismes de selecció i provisió del cos d'educadors i educadores socials en tant que futurs funcionaris públics. Aquestes assignatures tenen la següent estructura metodològica:
- Presentació dels objectius de la sessió i dels continguts. Lectures bàsiques i fòrum de discussió en grup.
- Resum crític i reflexiu de les idees principals.
- Proposta d'exercici de caràcter pràctic d'acord amb els continguts.
La quarta assignatura presenta la translació dels continguts de les tres anteriors a la realitat professional de diferents centres de treball de l'administració pública i d'alguna institució de control de l'activitat pública. Aquesta assignatura té la següent estructura metodològica: Visita guiada a la institució de referència. Seminari conjunt amb els professionals. Proposta de treball per l'alumne.
Sortides professionals
Accés al cos d'educadors/es socials a les administracions públiques d'àmbitestatal, autonòmic, local i als ens autònoms públics.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social
Contacte
Sergio Martinez Ortiz
Telèfon: 644 40 73 11