Error: manca enllaç de capçalera a la plana

Rizoma, la primera spin-off social de la UAB

Rizoma
L’empresa, sorgida el 2013 del grup de recerca Còmplex de la UAB, ha signat recentment un acord de transferència amb la Universitat, esdevenint-ne la primera spin-off de l'àmbit de les Ciències Socials. Rizoma ofereix serveis educatius personalitzats sobre sostenibilitat i medi ambient a institucions, escoles i empreses.  

09/09/2015

Avui dia és difícil veure projectes resultants de la transferència de coneixement universitat-empresa fora dels sectors científics i tècnics. En aquest context neix l'any 2003 Rizoma, una empresa sorgida del grup de recerca Còmplex del Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals de la UAB, disposada a demostrar que la transferència en ciències de l'educació no només és possible, sinó que és una realitat. Aquesta empresa ha signat recentment un acord de transferència amb la Universitat, convertint-se així en la primera spin-off social de la UAB.

Genina Calafell, Salvador Viciana, Marta Fonolleda i Neus Banqué, amb el suport del doctor Josep Bonil, són els impulsors d'aquest projecte que té per objectiu donar resposta a la ciutadania, tant en l'àmbit públic com el privat, en temes de sostenibilitat i medi ambient mitjançant serveis educatius de docència, innovació i recerca. Rizoma no ofereix productes educatius estàndards sinó que posa a disposició d'empreses i institucions serveis educatius personalitzats a partir de les necessitats de cada client, com ara tallers, productes artístics, xerrades, etc. "El que ens defineix com a Rizoma no és tant el producte final, sinó el com treballem per arribar fins allà. Els propis serveis que oferim ja estan canviant estructures", explica Calafell.

Els cinc components porten més de 10 anys treballant des del Grup de Recerca Còmplex de la UAB en temes d’educació i sostenibilitat. "Des de Còmplex vam detectar que necessitàvem espais de la societat més enllà de la universitat per implementar els resultats de les nostres recerques. D’aquesta necessitat de transferència va sorgir Rizoma", explica Viciana.

L'empresa s'alça, per tant, com un pont entre la teoria i la pràctica amb l'objectiu i la voluntat de "moure" el coneixement generat dins els murs de la universitat per aconseguir impactes reals a la societat.