Application for admission to the master's degree

Before beginning the application please check out the access requirements, the required documents that you will need to scan and the admissions calendar.

Your pre-registration will only be considered valid after the application payment by credit or debit card and once you have attached all required documents.

STEPS TO BE TAKEN TO COMPLETE THE APPLICATION FORM

1- Click on the online application form and choose the master's degree you are interested in.

To open the form you need a university ID number(NIU) and password. To obtain these:
  • If you are not already a UAB student fill in your personal details in order to sign up.
  • If you are at present a UAB studentor have been one, you have a university ID number (NIU) and you remember your password, go straight to your application.
  • If you are at present a UAB student or have been one, but you do not remember your university ID number (NIU) and/or you do not remember your password, fill in your personal details again to recover them.
2- Fill in your personal and academic detailsin the relevant sections.

3- Scan the necessary personal and academic documentsand attach them to your application. The documents should be attached in pdf, jpg, or Word formats (4 MB maximum).

4- Make the mandatory application payment (30.21 Euros, not refundable) by bank card (credit or debit). Please note that the application payment needs to be made using a bank card. This payment is not needed in the case of Erasmus Mundus master'sdegrees and the master'sdegree Logistics and Supply Chain Management.

5- If you wish, you can download a document confirming your application for admission has been made.

Open the application form

Documents for admission

Documentación obligatoria que hay que escanear y adjuntar a la solicitud de preinscripción en línea:
  • Expediente académico sellado o certificado académico personal de la titulación que da acceso al Máster; debe constar el detalle de las materias cursadas, créditos (o horas), convocatorias consumidas, calificaciones por materia y la calificación global (nota media del expediente en el momento de la solicitud).
  • Título o resguardo sustitutorio del título de los estudios que dan acceso al Master; en caso de no haberlos finalizado, este documento se podrá presentar más adelante.
  • Currículum, con justificación acreditativa en caso necesario (otras titulaciones superiores, experiencia investigadora, publicaciones, estancias en el extranjero, becas y ayudas a la investigación obtenidos, otros).
  • Carta de motivación dirigida a la coordinación del máster.
Otra documentación, si procede:
  • Certificado que acredite el conocimiento de lengua inglesa (mínimo nivel B1 Marco Común Europeo de referencia para las lenguas del Consejo de Europa).
  • Documento-previsto por la normativa vigente al respecto-que acredite el grado de discapacidad igual o superior a un 33%.
A tener en cuenta:

Recuerda que, si la documentación que nos adjuntes no está escrita en catalán, castellano, inglés, francés, italiano o portugués, hace falta que también incluyas a continuación las respectivas traducciones juradas en el catalán o al castellano.

Si todavía no tienes el título porque estás acabando la titulación, hace falta que nos lo señales en la apartado Situación de estudios previos, indicando la opción Pendiente de finalizar.

Contact us for more information, filling in this form: *Required fields

Once the form has been sent in you will get a confirmation e-mail