Matrícula Grau d'Estudis de Francès i Espanyol
Documentació
Avís important per tots els alumnes que tinguin dret a alguna bonificació o gratuïtat en el preu de la matrícula:
Heu d'enviar la documentació que acredita la gratuïtat o bonificació de matrícula a través del següent formulari:
Formulari de documentació de la teva gestió acadèmica
En quin cas cal enviar documentació per acreditar la bonificació o gratuïtat?
- Si la documentació s’ha presentat per fer la matrícula de les PAU a Catalunya, no s’ha de tornar a enviar (per exemple, títol de família nombrosa)
- Si la UAB ja disposa d’aquesta documentació vigent no s’ha de tornar a enviar (perquè la vas presentar en un altre centre de la UAB en un curs anterior per exemple).
- Si la UAB té la documentació, però no està vigent, sí que s’ha d’enviar, excepte els títols de família nombrosa emesos a Catalunya.
Posteriorment, abans del 7 de novembre, cal lliurar a la gestió acadèmica, presencialment o per correu certificat, l’original o una còpia compulsada. En cas que no s'hagi presentat la documentació original dins d’aquest termini, es procedirà a modificar el preu de la de matrícula i cobrar l’import corresponent.
Terminis de lliurament de la documentació:
- La documentació acreditativa d’una bonificació o descompte s’ha d’avançar a través del formulari de documentació de la teva gestió acadèmica abans de la matrícula i s’ha de lliurar l’original o una còpia compulsada a la gestió acadèmica abans del 7 de novembre. Resta de documentació (domiciliació SEPA, documentació d’accés que no s’hagi presentat amb anterioritat, assegurança majors 28 anys...): El termini màxim per a aportar la documentació a la gestió acadèmica és el 15 de desembre de 2023.
Documentació que cal aportar
- Document d'identitat:
- Estudiants que disposin de DNI: no cal que el trametin a la gestió acadèmica. Sí que serà necessari portar-lo a efectes d’identificació si han de fer alguna tramitació presencial.
- Estudiants de la Unió Europea: amb posterioritat a la matrícula hauran de portar a la gestió acadèmica l'original i fotocòpia del passaport o del document identificatiu del seu país, vigent en el moment de la matrícula, o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal.
- Estudiants estrangers no comunitaris: amb posterioritat a la matrícula hauran de portar a la gestió acadèmica l'original i una fotocopia del TIE (targeta d'identificació d'estrangers) vigent, o bé enviar una fotocòpia compulsada per correu postal. Si encara no disposen del TIE, tenen un termini màxim de tres mesos des de la data de matrícula per lliurar el document.
- Ordre de domiciliació directa – SEPA. S’ha d’imprimir i signar i enviar a través del formulari habilitat amb aquesta finalitat a la gestió acadèmica de la Facultat amb posterioritat a la matrícula. Les dades bancàries han d'incloure els codis IBAN i BIC (només si l’entitat no es troba a l’Estat espanyol). Només s’accepten comptes d’entitats ubicades a la Unió Europea, Andorra, Ciutat del Vaticà, Islàndia, Liechtenstein, Mònaco, Noruega, San Marino o Suïssa.
- En cas de tenir 28 anys o més, cal presentar original i còpia d'una assegurança que cobreixi l'assistència sanitària, els accidents i la responsabilitat civil, i que sigui vàlida a l'Estat espanyol. En aquest sentit, pots contractar a la matrícula l’assegurança complementària que ofereix la UAB.
- En algunes assignatures o graus és obligatori contractar l'assegurança complementària, que sortirà preseleccionada a la matrícula.
- En els casos en els que una assignatura requereix estar en contacte amb menors d'edat és necessari que a l’inici de curs lliuri al centre on es desenvolupi aquesta assignatura, un certificat negatiu de delictes de naturalesa sexual, que acrediti la manca de delictes d'aquest tipus. Aquesta informació apareix a pantalla quan es fa la matrícula.
- Document acreditatiu d'accés als estudis:
Via d’accés | Documentació acreditativa |
---|---|
Estudiants amb PAU i assimilats | No cal presentar cap documentació. |
Estudiants amb PAU realitzada en una altra Comunitat Autònoma | Sol·licitud del trasllat d’expedient de les proves d’accés a la universitat d’origen. |
Estudiants amb títol de tècnic superior de formació professional, tècnic superior d'arts plàstiques i disseny, o tècnic esportiu superior i assimilats | No cal presentar cap documentació. |
Estudiants amb la prova d'accés per a més grans de 25 anys | No cal presentar cap documentació. |
Estudiants amb la prova d'accés per a més grans de 45 anys | No cal presentar cap documentació. |
Estudiants amb estudis iniciats que han obtingut plaça en uns altres estudis per preinscripció |
No cal presentar cap documentació (tampoc el trasllat d’expedient) |
Estudiants amb resolució positiva d'admissió per canvi d’estudis | Certificat de la universitat d’origen en el qual consti la via d’accés a la universitat i la qualificació corresponent. Trasllat d’expedient acadèmic (estudiants de l’Estat espanyol). |
Titulats universitaris i assimilats | Certificat acadèmic personal i còpia compulsada del títol. |
Estudiants procedents de sistemes educatius dels estats membres de la Unió Europea i d'altres estats que hagin subscrit acords internacionals en règim de reciprocitat |
No cal presentar la credencial expedida per la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED) |
Documentació que s’ha de tenir preparada per a la matrícula, però que no cal enviar:
-
Número d’afiliació a la Seguretat Social. En el procés de matrícula es pot omplir el camp NUSS (número d’afiliació a la Seguretat Social). No és imprescindible indicar-lo ni cal presentar posteriorment cap documentació. No obstant, abans de fer qualsevol estada de pràctiques hauran de facilitar aquesta dada a la gestió acadèmica.
SOL·LICITUD D'AJUTS A LA MATRÍCULA | |
---|---|
Supòsits vigents durant el curs acadèmic 2023-2024 | Documentació acreditativa |
Beca de règim general per a estudis universitaris
|
Per poder gaudir provisionalment de la condició de becari o becària condicional en matricular-te i no abonar cautelarment els preus fixats pel Decret de preus, cal haver tramitat la sol·licitud de beca de Règim General per al curs 2023-2024 i complir els requisits acadèmics establerts a la convocatòria. Al mes de setembre hauràs d’entrar novament al formulari de sol·licitud per actualitzar les dades indicant la titulació i universitat en què t’has matriculat. |
Beca equitat | Un cop iniciat el curs acadèmic, en el cas de no haver sol·licitat la beca de Règim General o bé d’incomplir els seus requisits acadèmics, pots sol·licitar la Beca Equitat a la pàgina de l'AGAUR. Aquesta beca és per estudiants de grau i de màsters habilitants. |
Si la teva sol·licitud de beca es resol negativament, amb independència de poder interposar un recurs sobre la denegació o la proposta de denegació cal que abonis cautelarment l'import resultant en un únic pagament, el qual es carrega al teu compte bancari a partir de la data de resolució de la sol·licitud. |
BONIFICACIONS I GRATUÏTATS DE MATRÍCULA | |
---|---|
Supòsits vigents durant el curs acadèmic 2023-2024 | Documentació acreditativa |
Matrícula d’honor de batxillerat |
Certificat de notes on consti la MH. Si has obtingut la Matrícula d’honor en un centre de Catalunya no cal que aportis cap document. |
Matrícula d’honor de CFGS | Certificat de notes on consti la MH (també si s’ha obtingut en un centre de Catalunya) |
Títol de família nombrosa expedits per la Generalitat de Catalunya |
No és necessari presentar-lo si l’has utilitzat també per inscriure’t a les PAU. Si en el moment de la matrícula no tens vigent el títol acreditatiu de família nombrosa, disposes de deu dies per tramitar-lo i informar a la gestió acadèmica del teu centre. |
Títol de família nombrosa expedit per altres comunitats autònomes |
Títol de família nombrosa / carnet vigent. Si en el moment de la matrícula no tens vigent el títol acreditatiu de família nombrosa, disposes de deu dies per tramitar-lo i cal que informis a la gestió acadèmica del teu centre abans de fer la matrícula. |
Discapacitat reconeguda del 33% o superior | Un dels següents documents acreditatius: certificat de reconeixement de discapacitat expedit o validat pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, resolució o certificat expedits per l'INSS o òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent o qualsevol altre que estableixi l’article 2 del Reial decret 1414/2006. |
Víctimes d’actes terroristes (i també els seus fills i cònjuges) | Resolució administrativa. |
Víctimes de violència masclista en l'àmbit de la parella (i també els seus fills dependents) (*) | Llibre de família en el cas dels fills dependents fins als 21 anys o certificat de convivència de la unitat familiar en cas de fills més grans de 21 anys. Un dels documents acreditatius següents: sentència condemnatòria, ordre de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acordi una mesura cautelar a favor de la víctima, informe del Ministeri Fiscal, informe de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, o informe o certificat que acreditin que la persona sol·licitant està sent atesa com a víctima de violència de gènere, emès per algun dels serveis següents, com ara Serveis Socials, Unitat d’Actuacions de Lluita contra la Violència Familiar i Masclista de la Direcció General de Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Serveis d’Intervenció Especialitzada (SIE), Serveis d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), Oficina d’Atenció a la Víctima del Delicte, recurs públic d’acollida, entitat subvencionada per una Administració pública concreta per a l'atenció a dones víctimes de la violència masclista en l'àmbit de la parella. * (consulteu-ne el detall). |
La presentació de la documentació requerida en els terminis indicats és condició imprescindible per a dur a terme la gestió de l'expedient acadèmic, per a formalitzar una nova matrícula o modificar la matrícula i/o per a sol·licitar qualsevol servei acadèmic (certificats, títols, trasllats d'expedient, etc.).
( *) Informació provinent de l’acord de criteris per determinar la condició de víctima de violència masclista en l’àmbit de la parella als efectes d’exempció de preus i taxes universitaris aprovada pel Consell Interuniversitari de Catalunya, on s’estableix la vigència d’aquests documents amb aquests efectes.