Vés al contingut principal

Nous reptes de l'ECIU University

06 jul. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els reptes són una oportunitat única perquè els estudiants adquireixin habilitats rellevants per al seu futur, desenvolupar idees en un entorn internacional i entrar en contacte amb empreses i organitzacions públiques d’arreu d’Europa. Els estudiants de la UAB poden triar qualsevol dels reptes proposats per les universitats participants a l’ECIU University.

Delta de l'Ebre. Repte ECIU

Els estudiants de grau poden reconèixer al propi expedient els crèdits ECTS associats als reptes com activitats universitàries de cooperació, solidàries, culturals, esportives o de representació estudiantil.

La UAB posa en marxa dos nous reptes en el marc de l’ECIU University:

Engaging energy transition to pursue a new energy system

El sistema energètic actual es basa principalment en països productors de combustibles fòssils i grans empreses proveïdores d'electricitat. Influeixen fortament en els preus del mercat de l'energia i proporcionen energia de fonts que afecten considerablement el medi ambient i la salut humana. Aquest sistema, però, ja no és sostenible.

Els participants al repte hauran de dissenyar solucions innovadores i comunicar-les de manera eficaç per implicar la societat civil en la construcció d'un nou sistema d'energia renovable, transparent i distribuïda que empoderi les comunitats.

Aquest repte, la inscripció del qual ja és oberta, començarà el 15 de setembre i finalitzarà al febrer.

Big data & climate change in Barcelona

L'informe AR6 de l'IPCC (2022) adverteix que el canvi climàtic ha arribat de manera irreversible i afectarà la vida dels ciutadans d'arreu del món, i situa les ciutats al capdavant de possibles accions.

Els participants hauran de buscar solucions per millorar la qualitat de vida de les persones anticipant-se i abordant de manera proactiva reptes com la contaminació, les inundacions urbanes, les onades de calor, la seguretat del trànsit, els incendis i la millora de la salut, entre d'altres.

Aquest repte també té la inscripció oberta i es desenvoluparà durant tres dies a l’octubre/novembre (pendent de confirmar).

Experiència internacional

A banda dels reptes que ofereix la UAB, els estudiants poden participar a qualsevol de les propostes de les universitats que formen part de l’ECIU University. En l’actualitat, hi ha 9 reptes més proposats amb inscripció oberta, que van des de la reducció de la petjada de CO2 en empreses lituanes a la biologia sintètica, passant per nous usos dels plàstics reciclats. Moltes d’aquestes experiències inclouen una curta estada de mobilitat a la universitat organitzadora (s'especifica en la descripció de cada repte).

Més informació: Plataforma de reptes

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible