En marxa nous reptes i micromòduls de l'ECIU
Els reptes són una oportunitat única perquè l’alumnat adquireixi habilitats rellevants per al seu futur, desenvolupi idees en un entorn internacional i entri en contacte amb empreses i organitzacions públiques d’arreu d’Europa. Els micromòduls, en canvi, són píndoles formatives breus que permeten a l’alumnat aprofundir en l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 de les Nacions Unides, adquirir competències addicionals que els ajudaran en la resolució d’un repte o bé aprendre un altre idioma.

Els estudiants de la UAB poden fer qualsevol dels reptes i micromòduls proposats per les universitats participants a l’ECIU.
La UAB ofereix dos reptes en el marc de l’ECIU, l’aliança europea de la UAB, durant el primer semestre.
Rethinking Barcelona: Urban Innovation Amid the Housing Crisis
Aquest repte, proposat per l’Ajuntament de Barcelona, implica dissenyar solucions per fer front a la profunda crisi de l’habitatge a Barcelona, on el lloguer ha pujat un 45 % des de 2014 mentre que els salaris no ho han fet. El programa convida l’alumnat a explorar polítiques pràctiques, eines i models innovadors per millorar l’accessibilitat i l’equitat residencial, posant el focus en la col·laboració entre governs locals, comunitats i institucions acadèmiques.
El repte, que té la inscripció oberta fins al 15 de setembre, tindrà un format híbrid, es desenvoluparà entre els mesos d’octubre i desembre i inclourà una estada d’una setmana a la ciutat de Barcelona.
Es podran reconèixer 3 crèdits ECTS.
Analysing Images with Artificial Intelligence (A-EYE)
Les biblioteques de la UAB estan duent a terme un important esforç de digitalització de documents de la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. Però hi ha un problema crític: les marques de censura manuscrites als guions radiofònics (frases ratllades, anotacions, edicions dels censors feixistes…) s’estan perdent en el procés. L’alumnat col·laborarà amb arxivers, tecnòlegs i investigadors culturals per identificar marques de censura en arxius històrics. El curs proposa desenvolupar eines amb intel·ligència artificial capaces de detectar, classificar i fer visibles aquestes traces silenciades. Els participants podran treballar amb material real i presentar les seves propostes en un esprint final a Barcelona. Aquesta experiència és una oportunitat única per combinar pensament crític, tecnologia i justícia històrica en un entorn acadèmic i innovador.
El repte, que té la inscripció oberta fins al 15 d’octubre, tindrà un format híbrid, es desenvoluparà entre els mesos de novembre i gener i inclourà una estada d’una setmana a la ciutat de Barcelona.
Es podran reconèixer 3 crèdits ECTS.
Micromòduls de la UAB
A banda de reptes, l’alumnat també té la possibilitat de cursar micromòduls, unes píndoles formatives breus que els permeten aconseguir més competències.
La UAB ofereix Exploring Catalonia: An introduction to its language and culture, que vol capacitar l’alumnat internacional per comprendre i utilitzar expressions quotidianes en català d’ús molt freqüent i frases senzilles destinades a satisfer necessitats immediates. La inscripció romandrà oberta fins al 12 de setembre.
Què aporta l’ECIU a l’estudiant?
Les oportunitats d’aprenentatge, tant els reptes com els micromòduls, no només serveixen per adquirir noves habilitats i desafiar la manera de pensar, sinó que l’estudiant també podrà:
- Adquirir experiència internacional, a través de la col·laboració amb diferents universitats europees.
- Construir connexions. Treballar amb estudiants, empreses i comunitats d’arreu d’Europa els permetrà fer créixer la xarxa de connexions en els sectors privat, públic i sense ànim de lucre.
- Liderar la innovació, contribuint al canvi social a través de projectes innovadors i proposant solucions que canviïn les regles del joc, amb un impacte durador a la societat.
Experiència internacional
A banda dels reptes i micromòduls que ofereix la UAB, l’ECIU ofereix prop de 60 noves oportunitats d’aprenentatge obertes a l’alumnat de les universitats membres: reptes en què l’alumnat treballa amb empreses, institucions i comunitats europees per buscar solucions a problemes reals, i micromòduls, cursos breus per adquirir competències en àmbits com la sostenibilitat o el treball en equip.
Moltes d’aquestes experiències inclouen una curta estada de mobilitat a la universitat organitzadora (s’especifica en la descripció de cada repte) i permeten obtenir microcredencials digitals reconegudes a Europa.
Més informació: Plataforma de l’ECIU