6 projectes emprenedors, escollits finalistes en el Demo Day del curs 'Visionaris'
El passat dimecres 26 de novembre, l’espai Emprèn UAB de la plaça Cívica va acollir el Demo Day del curs “Visionaris”, el programa d’introducció a l’emprenedoria de la UAB. En total, 17 estudiants hi van presentar 15 projectes, dels quals un jurat expert en emprenedoria en va seleccionar sis que passen ara a la fase final i opten a obtenir una mentoria especialitzada.

El dimecres 26 de novembre, de 13.00 a 15.00 h, l’espai Emprèn UAB, situat a la plaça Cívica, es va transformar en un escenari d’idees innovadores amb la celebració del Demo Day del curs “Visionaris”. L’acte va permetre a l’alumnat compartir, en format pitch de 4 minuts, els projectes que han anat desenvolupant al llarg de les sessions del curs.
En total, 17 estudiants van defensar 15 propostes emprenedores davant d’un jurat format per: Sílvia Piqueras, directora del Servei d’Ocupabilitat de la UAB; Júlia Palma, responsable de la Unitat d’Emprenedoria i Territori del Parc de Recerca UAB; Carles Martínez, professor de la Facultat d’Economia i Empresa de la UAB i CEO de Ciane Consulting; i Minerva Estruch, tècnica d’Emprenedoria del Servei d’Ocupabilitat de la UAB.
Després de les presentacions, el jurat va seleccionar sis projectes finalistes que destaquen pel seu potencial i grau de desenvolupament:
| Equip | Projecte | Descripció |
|---|---|---|
| Yluka Bourbigot Ishiguro | Biopolymers | Solució biotecnològica que utilitza consorcis microbians per degradar polipropilè en laboratori i transformar-lo en compostos més útils dins d’un model d’economia circular. |
| Glayci Erruas Do Nascimiento | NanoBioSense | Biosensor portàtil que detecta biomarcadors del càncer de mama en saliva en menys d’un minut, i serveix per oferir un cribratge ràpid, de baix cost i no invasiu. |
| Alejandro González Martos | CompyPrix | Web i aplicació que compara en temps real els preus dels supermercats, ofereix recomanacions i informació nutricional i dona visibilitat als petits comerços. |
| Nora López Pardo | Clàssica Connect | Plataforma digital pensada per a músics clàssics per mostrar el seu portafolis, connectar amb professionals i accedir a oportunitats laborals. |
| Joan Marc Samó Rojas i Josep Maria Cases Domínguez | Nova (Europe Robotics) | Robot quadrúpede autònom per a la vigilància intel·ligent de la llar, amb visió per computador, reconeixement facial i IA avançada. |
| Valeria Codina Vásquez | Valia Studios | Estudi de transformació digital que dissenya projectes integrals per a empreses, i serveix per automatitzar processos amb IA, millorar l’eficiència i reduir costos tecnològics. |
Després del Demo Day, tot l’alumnat de “Visionaris” elaborarà l’investor deck dels seus projectes. El jurat valorarà especialment els dels sis projectes finalistes per escollir-ne els tres guanyadors, que rebran mentoria de persones expertes per desenvolupar un primer prototip del seu projecte i gaudiran, a més, d’una sessió de networking amb emprenedors i emprenedores amb trajectòria.
“Visionaris” és un curs presencial de 26 hores, adreçat principalment a alumnat de grau i màster de la UAB, però obert també a la resta de la comunitat universitària. L’estudiantat de grau que el supera pot obtenir 3 crèdits ECTS.