Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Emprèn

Emprèn UAB impulsa l'esperit emprenedor durant la Setmana de la Innovació de la UAB

22 oct. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Després d’un matí intens a la Fira de la Innovació, Emprèn UAB va organitzar una jornada dedicada a mostrar com el coneixement que neix al campus pot transformar-se en projectes empresarials d’alt impacte.

Imatge de l'esdeveniment

En el marc de la Setmana de la Innovació, la tarda del dimarts 21 d'octubre va estar protagonitzada per l’acte “Emprèn UAB: generant spin-offs i start-ups des de la universitat”, una trobada que va reunir investigadors, estudiants, inversors i empreses.

L’objectiu de la sessió era posar en valor l’acompanyament que des d’Emprèn UAB s’ofereix tant al personal investigador com a l’estudiantat en el procés de convertir les seves idees i resultats de recerca en iniciatives empresarials. Com va destacar Rosa Maria Sebastián, vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, “la universitat és un espai on el coneixement i la innovació s’entrellacen, i des d’Emprèn UAB treballem perquè aquest potencial es tradueixi en projectes reals”.

Per la seva banda, Maite Ibern, responsable d’emprenedoria i creació d’empreses de la UAB va presentar els diferents programes que la UAB posa a disposició del talent emprenedor del campus, reforçant així el compromís institucional amb la transferència de coneixement i la creació d’empreses derivades.

Taula rodona sobre inversió “early”: claus per fer créixer les idees

El moment central de la jornada va ser la taula rodona sobre inversió “early stage”, un espai de debat que va comptar amb la participació de Marc Almendros (Grow Venture Partners), Mireia Angulo (Namarel Ventures), Salomé de Cambra (WA4STEAM) i Cruz Mendigutía (BeAble Capital), sota la moderació de Raúl Aragonés Ortiz, soci fundador i CTO de l'spin-off AEInnova – Alternative Energy Innovations.

Els ponents van abordar temes com els sectors amb major potencial d’inversió, les condicions que fan atractiu un projecte per a un fons, o quines mètriques realment importen a l’hora de valorar un equip emprenedor. La conversa va destacar pel seu to pràctic i directe, oferint als assistents una visió real del que suposa captar inversió en les primeres etapes d’una start-up.

Projectes emprenedors del campus

La jornada va continuar amb la presentació d’alguns dels projectes emergents de la UAB, que van tenir l’oportunitat de fer un pitch de sis minuts davant de l’audiència. Entre ells, OPTICmizing, TECOUS, BrainMapp i HeliCure van exposar les seves solucions innovadores en camps que van des de la tecnologia òptica i la biomedicina fins a les noves eines de diagnòstic i salut digital.

Espai de networking i connexió amb l’ecosistema

Per tancar la jornada, es va celebrar un espai de networking que va permetre generar noves connexions i possibles col·laboracions entre l’ecosistema universitari, l’inversor i el sector empresarial.

L’acte va posar de manifest la importància de la col·laboració entre universitat i empresa com a motor de desenvolupament econòmic i social, i va reafirmar el paper de la UAB com a bressol d’innovació i emprenedoria.

Dins de: