Primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA
El passat 16 de maig, en el marc del projecte ALPHABETICA (HORIZON EUROPE-CL2-2024-TRANSFORMATIONS-01-08), el grup de recerca va rebre la visita de Jenna Nilson, de la University of Warwick (Regne Unit), qui va oferir la xerrada “Celebrating Multilingual Creativity: Drama and Translanguaging in the Additional Language Class”, adreçada a estudiants de doctorat i membres del GREIP.

Durant la sessió, Nilson va compartir diferents mirades teòriques, metodològiques i didàctiques sobre com utilitzar tècniques teatrals per ensenyar llengües, i va aprofundir en el translanguaging com a estratègia per fer l’aula més inclusiva, especialment amb alumnat migrant i refugiat.
Després de la xerrada, la jornada va continuar amb un taller pràctic a l’escola El Viver, un dels principals aliats del projecte. Allà, les docents participants van poder posar en pràctica aquests enfocaments i experimentar de primera mà com el teatre pot esdevenir una eina poderosa per aprendre llengües.
Aquesta ha estat la primera activitat formativa del projecte ALPHABETICA, que enceta un camí ple d’iniciatives pensades per a persones investigadores i docents interessades en l’educació lingüística a través de les arts (art-based language education). L’objectiu és seguir explorant noves formes d’ensenyar que siguin innovadores, creatives i, sobretot, inclusives.