La UAB impulsa l'elaboració d'una sèrie d'Informes d'Estudis Docents amb l'objectiu de millorar la seva qualitat educativa amb el suport del Consell Social
El Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) dona suport al Vicerectorat de Formació i Innovació Docent de la UAB, a través de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) per impulsar l’elaboració de la sèrie que analitzarà en profunditat els factors que influeixen en els processos formatius dins la universitat. El primer informe, impulsat pel Consell Social, se centrarà en l’absentisme a les aules de la UAB.

Aquesta iniciativa estratègica persegueix els objectius de generar coneixement basat en dades per facilitar la presa de decisions informades, identificar àrees de millorar i proposar mesures que contribueixin al desenvolupament professional del professorat i a l’èxit acadèmic de l’estudiantat.
El primer estudi de la sèrie se centrarà en l’absentisme a les aules universitàries de la UAB, una problemàtica creixent que, segons José Luís Muñoz Moreno, vicerector de Formació i Innovació Docent, “incideix directament en el rendiment acadèmic, la motivació de l’estudiantat i l’eficàcia dels processos d’ensenyament i aprenentatge”.
L’ICE es centra habitualment en la formació de mestres i professorat del sistema educatiu català, així com en la promoció de la innovació educativa i la transferència de coneixement cap a aquest sector. Amb aquesta nova línia d’actuació, l’ICE reforça també el seu paper com a motor de la millora interna, amb una mirada cap a dins de la pròpia UAB i revertint els beneficis directament sobre la seva comunitat.
Aquesta nova línia d’actuació s’alinea amb altres estratègies de la UAB, especialment en l’àmbit de la innovació i la qualitat docents, la responsabilitat social i la comunitat universitària. També contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), destacant l’ODS 4 dedicat a l’Educació de Qualitat.
Donant suport a aquests projectes, el Consell Social reafirma el seu compromís amb iniciatives que promouen la millora contínua de la institució i una docència orientada a l’èxit acadèmic i al benestar dels estudiants.