Arriba la 2a Jornada de Ciència Oberta a la UAB
El dimarts, 3 de novembre, tindrà lloc la 2a Jornada de Ciència Oberta a la UAB, durant la qual es lliuraran els Premis de Ciència Oberta a la UAB. Aquesta jornada tindrà lloc en el marc de la Setmana Internacional de l’Accés Obert, que s'ha fet a la UAB del 19 al 25 d’octubre, amb el lema «The Cost of Knowledge», durant la qual el Servei de Biblioteques va organitzar un taller i una sessió informativa.

Del 19 al 25 d’octubre s'ha celebrat arreu del món la International Open Access Week, una iniciativa anual per promoure l’accés obert (AO) en el món acadèmic i de la recerca. Aquest any el lema ha estat «The Cost of Knowledge» i té com a objectiu plantejar per què l’accés i la difusió del coneixement —que són un dret humà—– tenen uns costos que s’incrementen cada any. A la UAB s'han dut a terme diferents activitats per promoure l’accés obert. D’una banda, es va fer un taller pràctic per dipositar dades de recerca a CORA.RDR, pas a pas, el dilluns 19 d’octubre, a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General.
A més, el dimecres 21 d’octubre es va fer una sessió informativa adreçada a les persones de la comunitat universitària interessades a sol·licitar un tram de recerca a l’ANECA o l’AQU, a Sala d'actes del Rectorat.
Jornada de Ciència Oberta, al Rectorat
I el dimarts 3 de novembre, al llarg de tot el matí, al Rectorat, la UAB acollirà la 2a Jornada de Ciència Oberta, que inclourà xerrades sobre ciència oberta, experiències de la UAB en ciència ciutadana i el lliurament dels Premis de Ciència Oberta de la UAB.
En concret, el programa de la Jornada inclou la xerrada «Quan la ciència ciutadana canvia la manera de fer recerca», a càrrec de Josep Perelló Palou, professor del Departament de Física de la Matèria Condensada de la UB.
A continuació s'exposaran experiències de la UAB en ciència ciutadana, una activitat que moderarà la professora Sònia Casillas Viladerrams, del Departament de Genètica i de Microbiologia de la UAB; i Tamara Fernández Cabada, de l'Institut de Biotecnologia i de Biomedicina (IBB-UAB).
A les 12 hores, es podrà seguir la xerrada «The Fifth Freedom», que pronunciarà Thomas Sturm, del Departament de Filosofia de la UAB.
I a continuació es presentarà l'«Enquesta sobre ciència oberta per al personal investigador de la UAB», a càrrec de Sara Rovira Esteva, professora del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB; i Christian Olalla Soler, professor del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental de la UAB
A les 13 hores es farà el lliurament dels Premis de Ciència Oberta de la UAB de 2026.
Inscripcions: Per a poder assistir a la Jornada és imprescindible que formalitzeu la vostra inscripció a: https://uab-cat.libcal.com/event/4612362
Trobareu els continguts i els formularis d’inscripció de totes les activitats programades a l’enllaç següent: https://www.uab.cat/ca/ciencia-oberta/setmana-acces-obert