Presentació

Abans de l'arribada d'Internet i de les noves tecnologies, el sector hoteler i turístic fixava tarifes anuals basades en els diversos moments d'ocupació (temporada baixa, temporada mitjana i temporada alta).

Actualment, l'avanç tecnològic ha permès a aquestes empreses comercialitzar directament el seu producte a través de sistemes online, afavorint un increment de la visibilitat mitjançant la xarxa i configurant així un entorn altament competitiu.

La gestió de negocis d'allotjament i restauració és complexa: d'una banda, existeixen elevats costos fixos que les empreses han de cobrir i per un altre, elaboren un producte que no es pot emmagatzemar, provocant que una mala comercialització impliqui una pèrdua d'ingressos.


Les tècniques del Revenue Management permeten a les empreses turístiques l'anàlisi d'importants volums d'informació per a fer previsions sobre la demanda, i així poder maximitzar tant els ingressos obtinguts com la seva rendibilitat.


Informació complementària

- Curs 100% online i en castellà.
- El curs forma part dels itineraris formatius en Direcció i Gestió de Projectes Turístics, i Revenue Management i Màrqueting Digital.
- Formació bonificable a la Fundació Tripartita (FUNDAE).
- Places limitades.

Continguts

- M1. Definició conceptual y fonaments:
Definició, evolució del concepte i aplicació actual. Fonaments del Revenue Management: aplicació, segmentació de mercat, estratègies d'aplicació, mesurament dels ingressos, passos necessaris, anàlisi, etc. Principis bàsics del Revenue Management. Indicadors d'èxit: REVPAR, GOPPA, TREVPAR. Eines: pressupost, calendari de tarifes i demanda, previsions, benchmarking i pricing.

- M2. Aplicació del Revenue Management:
Aplicació del Revenue Management i yield management: polítiques d'empresa. Preus: polítiques i càlcul, pricing (estàtic i dinàmic), mix de tarifes, etc. Elaboració de preus: individuals i per a grups. Distribució online: gestió dels canals de venda, el channel manager, dumping.

- M3. Tècniques de màrqueting i vendes aplicades:
Tècniques de segmentació de mercat. Tàctiques d'aplicació de preus: alta demanda, baixa demanda, coherència, factor Yield/RM, elements d'anàlisi i benchmarking. Previsions: forecast, pick up, up-selling, cross-selling: la millora de la venda en qualsevol departament d'hotel.

- M4. Màrqueting digital:
Màrqueting online, social media i reputació online com a estratègia conjunta del Revenue Management.

- M5. El desenvolupament de la professió:
Informes, estadístiques i eines. Tecnologia en revenue. Rol del Revenue Management. Serveis de consultoria.


Metodologia

El curs està dividit en mòduls, que proporcionen diferents eines didàctiques com:

- càpsules de professors,
- fòrums de debats, anàlisi i consultes a diari,
- conferències en directe amb el professsor i que podràs veure posteriorment gravades,
- material d'estudi i suport, per poder visualitzar-lo i treballar mitjançant apps al teu telèfon mòbil i des d'on et trobis.

Objectius

- Capacitar al professional del Revenue en els aspectes necessaris des de la perspectiva de la responsabilitat operativa: anàlisi, planificació, desenvolupament i execució d'estratègies per a comercialitzar el producte adequat al client, en el moment i preu adequat.
- Conèixer les principals estratègies del Revenue (forecast, benchmarking, pricing, demanda, competència, segmentació i overbooking).

- Aplicar models de Revenue Management per a cada tipus d'allotjament turístic.
- Liderar equips orientats en la cultura del Revenue.

Requisits d'accés

Aquest programa va adreçat a:

- Alumnes de Grau en Direcció Hotelera.
- Alumnes de Grau en Turisme.
- Professionals de l`àmbit del Turisme i/o professionals del sector vinculats a l`àmbit de la gestió de reserves.
- Professionals del sector comercial de Turisme

Sortides professionals

Una vegada finalitzada la formació l'alumne podrà treballar:

- Revenue Manager de qualsevol empresa turística.
- Responsables, Gerents o Directors del departament que apliquin aquestes tècniques.
- Encarregats funcionals d'àrea en Revenue Management.

Contacte

Laura Lizbeth Martinez Almuina

Telèfon: 935929710

Correu electrònic: formacio.continuada.fuab@uab.cat

Web: http://www.uab.cat/web/estudiar/cursos-d-especialitzacio/oferta-de-cursos/cursos-d-especialitzacio-1345713838899.html

Curs d'especialització UAB

4a Edició
Places: 35
Orientació: Professional
10 crèdits
Codi de l'estudi: 3804/4
Preu: 900 ¤
Preu especial: 780¤
Col·lectiu d'aplicació: Alumnes i exalumnes EUTDH

Veure el detall del preu

Modalitat: Online
Lloc: Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera, UAB,Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 21/10/2019 al 21/12/2019
Idioma de docència:
Castellà (100%)
Centres responsables:
Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
Títol que s'obté:
Certificat d'aprofitament del curs Revenue Management

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.