Fira virtual de màsters, postgraus i doctorats UAB
Sessions informatives amb les direccions i coordinacions. Del 30 de setembre al 4 d'octubre: Inscripcions obertes!
També pots emplenar el formulari d’aquesta pàgina per demanar atenció personalitzada.
- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 3743/5
- 5a edició
- Modalitat: Presencial.
- Crèdits: 5 ECTS
- Inici: 23/09/2024
- Final: 31/12/2024
- Places: 32
- Orientació: Professional
- Preu: 500 €
- Idioma de docència: Català
- Lloc: ICPS, c/Mallorca 244, Barcelona
Aquest estudi té el seu antecedent en el curs Organització, Disseny i Direcció d'un Gabinet Polític que es va fer a la UAB del març al maig del 2013. Desprès se'n va fer alguna altra edició amb un format diferent, a Girona, i donada la gran acceptació del programa, el curs 2019/2020, s'ha considerat oportú tornar a convertir aquest tipus de formació en una especialització UAB, amb el format que presentem aquí i l'oferirem com a formació pròpia de l'ICPS.
Aquesta formació pretén ser una eina per a tots els membres d'un govern municipal i especialment pels membres del gabinet d'alcaldia, perquè puguin disposar de coneixements en coordinació i gestió d'un gabinet de govern municipal.
Sovint han de gestionar un gabinet, treballadors de l'àmbit local, formats en l'experiència de la gestió administrativa dins aquest àmbit, i no sempre compten amb les eines necessàries per enfrontar l'especificitat d'aquesta gestió.
És per això que s'ha fet un recull dels escenaris de gestió més freqüents, buscant les eines, eminentment pràctiques, més adients per a la seva gestió.
- Introducció al funcionament d'un consistori.
- Organització del govern i àrees del govern.
- Gestió pública i coordinació d'equips.
Funcions i organització d'un gabinet polític:
- Creació i direcció del gabinet: àrees de gestió, responsabilitats dins del govern, perfils necessaris, etc.
- L'organització física i temporal del gabinet
- Gestió dels recursos humans i organització interna.
El control de l'agenda política i la comunicació del govern:
- De la confrontació política a la gestió del govern.
- Gestió mediàtica del govern: relació amb els mitjans de comunicació, el paper del portaveu, construcció del discurs, notes i rodes de premsa, protocol, etc.
- Comunicació interna.
- Estratègia comunicativa del govern.
Negociació i gestió d'interessos:
- Gestió de coalicions i coordinació de governs de coalició.
- Tècniques de lideratge.
- La comunicació directe amb els ciutadans: participació ciutadana, gestió de lobbies i grups d'interès, presa de decisions, relat municipal i actes informatius.
La representació del govern:
- Protocol i representació del govern municipal.
- Gestió d'actes i disseny d'esdeveniments.
- Assessor/a: d'Alcalde, de Regidors.
- Coordinador/a d'Àrees específiques de govern local.
Aquesta formació pretén ser una eina per a tots els membres d'un govern municipal i especialment pels membres del gabinet d'alcaldia, perquè puguin disposar de coneixements en coordinació i gestió d'un gabinet de govern municipal.
Sovint han de gestionar un gabinet, treballadors de l'àmbit local, formats en l'experiència de la gestió administrativa dins aquest àmbit, i no sempre compten amb les eines necessàries per enfrontar l'especificitat d'aquesta gestió.
És per això que s'ha fet un recull dels escenaris de gestió més freqüents, buscant les eines, eminentment pràctiques, més adients per a la seva gestió.
Continguts
El funcionament d'un govern municipal:- Introducció al funcionament d'un consistori.
- Organització del govern i àrees del govern.
- Gestió pública i coordinació d'equips.
Funcions i organització d'un gabinet polític:
- Creació i direcció del gabinet: àrees de gestió, responsabilitats dins del govern, perfils necessaris, etc.
- L'organització física i temporal del gabinet
- Gestió dels recursos humans i organització interna.
El control de l'agenda política i la comunicació del govern:
- De la confrontació política a la gestió del govern.
- Gestió mediàtica del govern: relació amb els mitjans de comunicació, el paper del portaveu, construcció del discurs, notes i rodes de premsa, protocol, etc.
- Comunicació interna.
- Estratègia comunicativa del govern.
Negociació i gestió d'interessos:
- Gestió de coalicions i coordinació de governs de coalició.
- Tècniques de lideratge.
- La comunicació directe amb els ciutadans: participació ciutadana, gestió de lobbies i grups d'interès, presa de decisions, relat municipal i actes informatius.
La representació del govern:
- Protocol i representació del govern municipal.
- Gestió d'actes i disseny d'esdeveniments.
Sortides professionals
- Cap de Gabinet: d'Alcaldia, de Comunicació.- Assessor/a: d'Alcalde, de Regidors.
- Coordinador/a d'Àrees específiques de govern local.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Institut de Ciències Polítiques i Socials
Centres col·laboradors
Centre Català d'Anàlisi i Informació Internacional (CCAII)
Contacte
Susana Alcaide Murciano
Telèfon: 934871076