L'adaptació del servei In Company durant el confinament

Servei In Company

"Podem dur a terme cursos que normalment són presencials, però a través d’una plataforma en línia, i la qualitat del servei que oferim no es veu afectada".

04/06/2020

Mark Aspinall, coordinador dels cursos In Company, ens explica com ha estat el procés d'adaptació dels cursos de llengües a empreses durant el confinament; quins canvis s'han dut a terme, quines dificultats han tingut i com s'ha superat amb èxit aquesta situació.

Quina era la situació de les classes In Company d’UAB Idiomes a l’inici del confinament per la COVID-19?
UAB Idiomes, així com la UAB i tots els centres educatius que formen part de la FUAB (Fundació de la UAB), va aturar les classes presencials el divendres 13 de març. En aquell moment, el nostre departament In Company portava més d’un centenar de grups d’ensenyament de sis llengües (anglès, àrab, català, francès, italià i xinès). Totes les classes es duien a terme a les instal·lacions dels nostres clients In Company a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Com es va preparar per al confinament el departament In Company d’UAB Idiomes?
Teníem previst el confinament, però amb la incertesa de quan es duria a terme. Amb plans en marxa, vam posar-nos en contacte amb els nostres clients per considerar el trasllat de les classes presencials a una plataforma en línia. En aquest sentit, vam formar el nostre professorat en l’ús de diverses aplicacions de videotrucada per estar preparats per al canvi.

Com va ser el canvi al format en línia?
Es va negociar amb cada client individualment i, malauradament, alguns van decidir cancel·lar les classes per la resta de l’any acadèmic, sovint per les dificultats potencials en tractar-se de grups molt grans o estudiants la càrrega laboral dels quals havia augmentat dràsticament pel brot de COVID-19. A pesar d’això, més del 85% dels nostres cursos In Company van continuar amb èxit en el nou format a distància.

Quant va durar la transició al nou format?
La nostra primera classe a distància es va dur a terme el dilluns 16 de març. La gran majoria dels nostres clients van estar d’acord amb la nostra proposta al llarg dels següents dies, i l’última reincorporació va ser el dijous 26 de març. Les classes que es van perdre durant la transició ja s’han recuperat en la seva totalitat.

Quins problemes han sorgit en continuar els cursos telemàticament?
Hi va haver algun problema tècnic inicial pel que fa a les aplicacions que utilitzem. Tanmateix, es van solucionar ràpidament, gràcies al suport dels nostres tècnics informàtics i el professorat formador, així com les pròpies aplicacions, que van millorar les seves especificacions tècniques en trobar-se sobrecarregades per una gran demanda mundial sobtada.

Com han reaccionat els clients al nou sistema?
Naturalment, ens preocupava la reacció dels nostres clients, però els comentaris obtinguts han estat extremadament positius, tant per part dels estudiants com pels departaments de Recursos Humans de les empreses clients. Pel que fa a la qualitat del servei i l’experiència de l’alumnat, els nostres clients s’alegren que, en efecte, “no ha canviat res” i “la sensació a classe és la mateixa”.

Què en traiem, de l’experiència d’aquestes setmanes?
Per començar, el nostre professorat ha après a fer servir una gran varietat d’aplicacions! Cada client ha sol·licitat utilitzar la plataforma amb la qual els seus treballadors estan més familiaritzats, i hem estat fent servir Microsoft Teams, Zoom, Skype i Google HangOuts. UAB Idiomes ha invertit en diverses llicències de Zoom Pro, que ens ofereixen certs avantatges tècnics. Per descomptat, el més important que hem après com a empresa és que podem dur a terme cursos que normalment són presencials, però a través d’una plataforma en línia, i la qualitat del servei que oferim no es veu afectada.

Si mirem endavant, com afectarà aquesta experiència els plans futurs?
Estem molt satisfets amb la fluïdesa amb què s’està desenvolupant el programa en línia i la resposta tan positiva dels clients. De fet, força estudiants han manifestat preferència per treballar d’aquesta forma, ja que l’experiència a classe no es veu afectada i se’ls facilita l’assistència regular, independentment d’on es trobin per responsabilitats laborals. De cara al proper any acadèmic, tenim la intenció d’oferir cursos In Company en tres formats diferents: presencial, en línia i bimodal. També estem disposats a crear cursos a mida per satisfer les necessitats dels nostres clients. L’experiència d’aquests últims mesos ens ha donat moltes idees noves.

 

Descarrega més informació sobre el servei In Company fent clic aquí.

Omple el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per fer-te una proposta sense compromís.